donderdag 21 november 2013

Kringloopvondsten






Laatst vond ik bij de kringloop deze twee leuke zoutvaatjes.

En deze mooi bewerkte schaal.

Hier zie je de tekening in de schaal beter.

Ik werd er helemaal blij van. Het dopje van het grotere zoutvaatje vind ik prachtig.

Het glas was helemaal vergeeld van beiden. Maar ik heb het schoon gekregen. Aan de dopjes heb ik niets gedaan. Vond het zo net zo mooi.

Ze hebben en plaatsje gekregen op mijn keukenrekje.
De witte kleine melk-kannetjes zijn ook van de kringloop.


Ook vond ik er dit...

Ik viel voor het mooie verweerde ijzer.

Het is een soort hand-weeg-apparaatje (ik weet niet hoe zoiets heet).
 Aan de linkerkant staat een verdeling in kilo's.

Bovenaan staat "Pocket Balance". 

De oudste hing er meteen zijn schooltas aan: 8 kilo!

Ik ga één keer per week even naar de kringloop, even heerlijk rondneuzen.
Prachtig om te zien wat mensen allemaal aanspreekt, als je in hun mandjes kijkt (zullen ze misschien ook wel bij mij denken, hoor).
Nu weten we wel dat er soms hele lelijke vazen worden uitgekozen, waarvan wij natuurlijk weten: die krijgen een Monika-behandeling...(hoop ik dan voor ze, hihi).
En soms zie je de prachtigste dingen in hún mandje liggen, dat je denkt: ik had er iets eerder moeten zijn, dan had het in mijn mandje gelegen...
Ach, dat is misschien ook het leuke ervan. Soms kom je iets tegen, soms niet.

Nog een vondst: dit glas met van die bekende bijtjes erop.
Altijd leuk voor een waxine-lichtje.  

En als laatste deze wit metalen etagere.
De randjes waren wat gedeukt, maar voor ik de kringloop uit was, had ik ze al wat rechtgebogen!

En de schaal: die ga ik gebruiken voor mijn adventskaarsen.
Trouwens, ernaast staat een prachtige bewerkte kandelaar, ook van de kringloop...


Ik maakte labeltjes en bond die om de kaarsen met stoer touw.
Straks wat mos in de schaal om de oase te bedekken, waar ik de kaarsen insteek.

Voor je het weet is het alweer de 1e advent.
Het gaat snel....


(Pinterest)

Ik zie dat ik 100 volgers heb!
Ik kan het bijna niet geloven, prachtig!!
Dankjewel voor jullie belangstelling en lieve reacties, volgers, maar ook stille volgers (en jullie zijn met velen, als ik de page-view-lijst zie).
Ik vind het nog altijd een hele eer om iets te maken wat jullie blijkbaar aanspreekt.
Ik doe dat met net zoveel plezier, als dat ik jullie posten en reacties lees.
Inspiratie ten top!




(Pinterest)

Veel liefs, Peetje


26 opmerkingen:

  1. Volgens mij winkel jij bij een prachtige kringloop! Ook ik breng de meeste weken wel een bezoekje aan de plaatselijke kringloop, maar meestal kom ik met lege handen weer naar buiten... Wat een mooie post heb je gemaakt over oude foto's.

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peetje,
    Je hebt weer leuke spulletjes gescoord bij de kringloop. Mooi gefotografeerd ook.
    Leuke hobby. Wij genieten mee.
    Fijn weekend,
    Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke spullen heb je bij de kringloop gevonden! De kandelaar vind ik echt schitterend!!! Als je er ooit eens vanaf wilt, neem ik hem graag van je over.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super vondsten! En dat allemaal in maastricht gevonden!? Moet er maar eens vaker een kijkje nemen;)
    Bisou,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje wat een mooie spulletjes heb je gevonden joh! Die schaal en die kleine zoutvaatjes zijn echt onwijs mooi, leuk zo met die kaarsen. gefeliciteerd ook met je bijna 100 volgers hoor! dat we nog maar veel blogjes van je mogen lezen.

    Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk he als je dan zoiets leuks vindt bij de kringloopwinkel, ik kom er ook heel veel, meestal 2 a 3 keer in de week. Heerlijk om even rond te neuzen en het is er altijd hartstikke druk.
    Geniet van je nieuwe aanwinsten!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je goed geslaagd in de kringloopwinkel. De handweegschaal echt uniek! En de vaatjes en de etagère ook zo mooi.
    Ik kom er ook graag al is het niet elke week maar gisteren kocht ik er vier nostalgische kerstballen voor 40 eurocent. Da's leuk winkelen.
    Gelukkig is het niet Polleke onder het mutsje.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je weer goed geslaagd zeg!!! vooral die kandelaar vind ik top, heb er ook 2 die er onwijs op lijken dus als je hem toch per ongeluk wil verkopen...denk aan mij!!!
    Oh en dat ene vaatje met die hoge dop is een poedersuikerstrooier en dat weeg ding heet een unster.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je weer leuke dingen gevonden Peetje!
    Ja wat is dat toch heerlijk he dat rondstruinen en rond kijken.
    Ik zit ook altijd te gluren in het mandje van mijn buurvrouw, hihi
    Alvast een fijn weekend.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inmiddels heb ik hier al een leuke verzameling zoutvaatjes staan, maar deze exemplaren heb ik nog niet. De bijzondere dop van het ene zoutvaatje viel mij ook direct op, mooi hoor. De kringloop is hier ook favoriet, al slaag ik er de laatste tijd zelden meer. Gelukkig is dat bij jou nog niet het geval, gezien je mooie aanwinsten van de laatste tijd.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ja, die ene dop is mooooi, net even anders dan anders, zeg maar. Er zijn nog steeds hele leuke spullen te vinden bij 'jouw' kringloop zie ik. Slim om daar vaak langs te gaan!
    Fijn weekend! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Peetje,
    Wat heb je leuke spulletjes gevonden zeg! Heel erg mooi allemaal. De strooiertjes vind ik echt super. Ik heb een kleine verzameling van die strooiertjes staan en kijk altijd of ik nog een aanvulling kan vinden...
    Prachtig ook die advantkaarsen, zeker als ze straks met mos in de mooie schaal staan...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Peetje, leuk hé als je met prachtige spullen uit de kringloop komt….. verleden week is het mij
    ook gelukt eens met toffe spullen buiten te wandelen…super happy was ik….ik zie vaak zo'n mooie spullen passeren op de blogs …..en ben dan super ontgoocheld als hier bij ons ook maar weer niks te vinden was…haha…. maar in een volgende post komt alles aan bod…!! :-)
    Fijne weekend
    Lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Enorme bofferd!
    Dit keer had je wel heel veel geluk in de kringloop!
    Je idee van de advent kaarsen ga ik ook gebruiken, zo mooi!
    Je zout/suikerstrooiers zijn erg mooi, let maar op , dit is het begin van je nieuwe verzameling..
    Zelf heb ik er inmiddels 8 bij elkaar staan, zo mooi, je komt ze alleen erg weinig meer tegen bij de kringloop!
    Fijn weekend!
    Liefs♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige spulletjes heb je gescoord bij de Kringloopwinkel!

    De schaal met de advent kaarsen heb je mooi gedecoreerd.

    Fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke vondsten! Ik vind het altijd leuk om te zien wat anderen er uit pikken in een kringloopwinkel. Zulke zoutvaatjes had ik denk ik over het hoofd gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige vondsten....ik vind de glazen strooiers het einde en ik hoop ze ook nog eens te bemachtigen...de kandelaar ook geweldig...eigenlijk alles leuk...soms heb je gewoon geluk.......liefs Marjon en een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat vinden jullie toch altijd mooi sullen, hier is dat echt niet zo, je moet hier speuren naar iets leuks:)
    Je kandelaar is ook al zo mooi, maar ook de schaal waar je de adventskaarsen in gaat doen, prachtig!!!
    Geniet van al dat moois en ook van het bloggen.
    Bedankt voor je altijd leuke en lieve reacties, wordt hier ook zeker gewaardeerd.

    Lieve groetjes vanaf hier,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou...onze kringloop heeft niet zulke mooie spulletjes....je bent weer goed geslaagd.
    Fijn Weekend Peetje.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een ulster heet dat volgens miij, het weegapparaatje. Daar werden vroeger baby's aan gewogen direct na de geboorte.
    Je zoutvaatjes zijn ook prachtig, ik verzamel ze ook.
    Je hebt leuke dngen gevonden, "mijn kringloop" is op dit moment een beetje eenzijdig.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je ontzettend leuke spullen gevonden bij de kringloop. De zoutvaatjes vind ik ook erg mooi. Bij ons in de keuken staan er ook een paar.
    Ik zie dat je precies 100 volgers hebt. Gefeliciteerd!
    ps ik heb ook genoten van je oude foto's post!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk dat je al 100 volgers hebt. Wat een leuke aanwinst de zoutvaatjes. En de schaal met de adventskaarsen is ook helemaal leuk. Lang leve de kringloop. Betrap jij jezelf er ook wel eens op dat je de spullen in de " gewone" winkels ook niet altijd meer even leuk vind? Behalve in de bloemenwinkels, daar wordt ik altijd zo blij van. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk toch als je zulke leuke dingen vind. Ben ook stapel van kringloopwinkels (wij hebben er zelf één hahaha).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk zeg al die kringloopvondsten en moet zeggen dat jouw keukenrek zich ook prima leent om je aanwinsten te laten zien.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja Peetje die kringloop doet goeie zaken door al die blogsters denk ik ;)
    Ook ik ben er elke week wel ff te vinden, vaak binnenlopen om de mooie spulletjes eruit te pikken, haha.
    Wat leuk dat je 100 volgers hebt, wat een eer hè?
    Ik vind ook dat het snel gaat, en ook inderdaad die stille volgers...geweldig!
    Nou je verdient het ook want het ziet er altijd leuk uit bij jou, ik kom ook graag bij je snuffelen;)
    En dat peper en zoutvaatje...dat zijn nou échte KRINGLOOPSCHATTEN!

    Bedankt nog voor je lieve reactie op mijn kado-post, mijn moeder vond het superleuk, helemaal toen ze de blogpost zag ;)

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, geef mij ook zo kringloopwinkel!! Hier vind je zoiets niet.
    Heel leuk al je nieuwe spulletjes.
    Fijne week lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen