maandag 11 november 2013

Wandeling in Mheer

Nu het buiten bar en boos is en de regen constant tegen de ramen klettert wil ik jullie graag meenemen voor een wandeling in en om Mheer. Hij is 6,6km, dus niet al te lang. We hebben deze wandeling in oktober gemaakt, toen de herfst zich nog van zijn mooiste kant liet zien...

Hier staan we op de binnenplaats van kasteel Mheer. Het kasteel wordt nog bewoond, dus je kunt er niet naar binnen.

Deze wandeling komt trouwens weer van de Wandelgids Zuid-Limburg.
http://www.wandelgidszuidlimburg.com/wandelroutes/163.html



Dit kasteel heeft nog prachtige torentjes!

Zou niet misstaan in de Efteling, Villa Volta...



De verkleuring van de bomen is in volle gang.



Zo maar een klein voortuintje.

Ook hier vakwerk-huizen.

En als je goed rondkijkt en vooral naar boven zie je soms kleine verrassinkjes in de muren, zoals deze heilige in een nisje.

De herfst heeft bij sommige bomen al eerder toegeslagen. 

De verschillende kleurnuances van de herfst zijn  hier goed zichtbaar. Kijk op St.Geertruid.

De koeien mogen nog genieten van de wei. Ze zullen binnenkort de stal op gaan, voor de winter.



Prachtige zonnestralen tussen de bewolking. 

Ik denk dan altijd aan dierbaren die ons zijn ontnomen, die dan nog een handrijking geven..."Wij waken over jullie". Ik vind dat een troostrijke gedachte...

En dan kom je zomaar midden in het bos een ligstoel tegen!


Maar geen gewone...

"Ervaar en koester de stilte".
"Goute et aime le silence."
Staat gekerfd op het voeteinde.

Reuze elfenbanken op een hele dikke oude boom.



En aan de voet van deze boom, hele kleine paddestoeltjes...

Soms niet groter dan een erwtje.

En als we dit bos uitlopen zijn we alweer aan het einde van deze wandeling. Het was toen heerlijk wandelweer en overal lag al een hele berg (droge!) bladeren, waar je heerlijk doorheen kon sloffen.
Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van deze wandeling.

 Uit dat bos nam ik ook wat groen en rood(!) mee.
Ik, die normaal nooit voor rood kiest...


Het rood kwam in mijn grote flessen terecht, samen met de berenklauw.
En van het groen maakte ik een klein kransje voor op mijn glazen taartplateau.
Heel langzaam komt de kerst al iets in huis...




Nieuwe volgers en stille volgers: hartelijk welkom. Gezellig dat jullie er zijn!
En iedereen die een reactie achterlaat:
Dankjewel. Zo leuk om te lezen! 



Liefs, Peetje

22 opmerkingen:

  1. Dat is een mooi kasteel Peetje! Wat een heerlijke wandeling en wat een mooie troostrijke gedachte. Ik denk dat ik daar voortaan altijd aan zal denken wanneer ik zulke zonnestralen zie. Zulke mini-paddestoeltjes heb ik geloof ik nog niet eerder gezien!
    Fijne dag, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke wandeling, bedankt dat ik mee mocht lopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige wandeling Peet...super mooi kasteel en ook de stoel in het bos...wat apart....ik heb nog veel niet gezien hier in Limburg...je groendecoraties zijn ook prachtig en langzaamaan begint het te kriebelen...heel mooi...fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Peetje ;-) Genieten met een grote G hoor. Ik ben dol op mooie natuur, kastelen en een mooie herfstdag. Bedankt voor de prachtige foto's en mooie tekst. Ik word er helemaal blij van!!
    Een fijne dag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie wandeling Peetje...en wij hebben de zelfde gedachten bij de zonnestralen door een wolk, dat denk ik ook altijd.
    Je hebt je gevonden takjes een leuke plaats gegeven...
    Die bank vind ik ook leuk...
    Fijne Dag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor dit uitstapje naar Zuid Limburg...........wat is het daar toch ontzettend mooi, helaas kom ik er té weinig! Wat een prachtige afwisselende wandeling hebben jullie gemaakt en wat een mooie schatten heb je mee naar huis kunnen nemen! Superleuk ook je krans!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie wandeling Peetje :)
    Bedankt voor het meenemen...wat een prachtige plek bij het kasteel, wauw!
    En geen wandeling zonder een souvenir, ik MOET ook altijd wat meenemen uit het bos.
    De tekst van de bank schrijf ik op in het frans, heel mooi, en zó waar.

    Bedankt nog voor je lieve reactie op mijn post over de kast ;)
    Fijne week en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige wandeling, Peetje! Ik heb zeer genoten.
    En wat een mooi kasteel. Weet je, omdat je schrijft dat het nog bewoond wordt, ben ik zo nieuwsgierig hoe het ingericht is.
    En eens een poosje de stilte koesteren is geen raar idee.
    Je accessoires uit het bos hebben een mooi plaatsje gekregen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige wandeling Peetje! Het kasteel herken ik we hebben er vorig jaar gefietst.en in Mheer op een terras gezeten. Leuke bank in het bos.
    Maar bij jou binnen is het ook mooi hoor, die taartschaal met het kroontje er op en het groen er omheen.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Peetje, wat mooi dat kasteel…heeft toch altijd iets sprookjesachtig hé…. gauw even opzoeken waar dat ligt…. zo mooi met die vakwerk huizen…prachtig …zeker in de herfst met die mooie kleuren… dank voor je reactie ja dat stuk hout zag ik staan vrijdag in het tuincentra hier niet ver vandaan, er hing geen prijskaartje aan…..mijn man dacht dat het super duur ging zijn….zo zwaar zegt ie….haha mooi niet …
    dus moest hy het toch mee sleuren ….hihi …..was er metéén weg van …..zeker toen de prijs super mee viel …nog geen 20 euro ….mag ik niet iedere keer bijvermelden hé…maar ja we zijn altijd trots als we iets
    voor een prikje op de kop kunnen tikken….
    fijne week nog
    lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Peetje wat een heerlijke wandeling.
    Heb erg genoten van al het moois.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig kasteel, je zult er maar wonen. De ligstoel vind ik prachtig, evenals de mooie besjes in je fles. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke wandeling.....een sprookjesachtig kasteel ....inderdaad net of je in de Efteling bent! Wat is Limburg toch mooi....net buitenland!
    Fijne avond!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke stilte....de wandeling was prachtig....
    Wat een mooie paddenstoelen zo bij elkaar...de natuur is gewoon prachtig.
    Fijn dat we even mee konden genieten.

    Stilte....heerlijk.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik krijg zo'n zin om eens naar Limburg te gaan als ik die foto's van je bekijk! Prachtige provincie is dat toch. Fijn dat je daar kunt wonen.
    Wat een mooie gedachte over de zonnestralen trouwens, dat is idd heel troostend.

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zulke wandelingen mag ik graag maken, al helemaal bij zo'n mooi kasteel! Leuk dat je ons liet meegenieten, want zelf kom ik er niet zo snel.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige wandeling! Ik heb genoten van je mooie foto's. Wat is Zuid-Limburg toch schitterend. Ik heb het waarschijnlijk al eens eerder gezegd: maar wat heerlijk om daar te mogen wonen.
    Fijne dag! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Petra, je hebt me weer laten genieten van een prachtige wandeling door het mooie Zuid Limburg. Zonder veel kilometers in de auto, was ik door je manier van schrijven en je foto's deelgenoot.
    Ik hoorde de bladeren ritselen en voelde de rust en de kleine zonnestraaltjes.
    Bedankt weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ton, wat leuk dat je lid bent geworden! Welkom, gezellig! Altijd fijn als familie achter je staat....
      Na de feestdagen plannen we eens een echte wandeling in Zuid-Limburg. Maken we er een gezellige dag van!
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  19. Dat klinkt als een heerlijke wandeling Peetje. Prachtige foto's heb je ook gemaakt. Echt genieten.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie omgeving om te wandelen zo te zien aan je foto's.

    Fijne avond, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heb ook nog even genoten van jullie mooie wandeling!
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Peetje....schitterend....
    Mooie gedachten bij de foto's van de zonnestralen die tussen de wolken uitpiepen...
    En dan die piepkleine paddenstoeltjes..zo schattig....
    Mooie tekst op de ligstoel....een tekst om bij stil te staan...

    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen