dinsdag 5 november 2013

Zink

Deze potjes van zink heb ik al heel lang.

Maar ze blijven hun charmes houden en hebben al op verschillende plaatsen gestaan, binnen én buiten.



Ook leuk om ze als een soort bloempotjes te gebruiken, maar dan voor dennenappels.



Een paar jaar geleden kocht ik deze leuke zinken huisjes op de Kerst-crea fair in Den Bosch (dit jaar van 28 nov.t/m 1 dec in de Brabanthallen).

Leuk met een waxine-lichtje erin.









Buiten is het echt herfstweer, binnen knettert het houtvuur gezellig in de houtkachel.
Wij gaan gewoon door met gezellige sfeerhoekjes maken.
En hier en daar al heel voorzichtig snoepen aan de kerstsfeer....

Kon ze niet weerstaan....


Liefs, Peetje


22 opmerkingen:

  1. hoi Peetje, wat gezellig daar bij jou…. reuze leuk idee die dennen appels in een potje
    precies kleine kerstboompjes….hoe leuk… hoh echt het weer om binnen bezig te zijn hé,
    ben ook weer vertrokken hoor…. wil 1 ding verplaatsen en alles staat alweer op zijn kop…ken je dat ??
    Fijne week nog
    Lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We komen net binnen, het is echt niet lekker buiten met al die nattigheid. Dan is binnen schuiven en rommelen een veel beter idee. Ik heb dit weekend een soortgelijk huisje naar beneden gehaald, ik vond het er wel weer tijd voor worden. Jouw huisjes zijn ook leuk!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk die huisjes met of zonder lichtje. Die zinken potjes staan leuk met die dennenappels, en hertjes heb ik ook een zwak voor. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor je huis....heerlijk wat gezellig allemaal......liefs fijne avond van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zinken potjes zijn gewoon leuk om voor allerlei dingen te gebruiken.
    Je huisjes staan hier ook al klaar, ik vind het echt bij deze tijd horen.
    Ik zou zo even bij je op de bank mee komen genieten:)

    Fijne week en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De zinken potjes zien er heel leuk uit en zo met een dennenappel er in helemaal top. Huisjes heb ik ook, ik heb ze nog niet staan. Maar binnenkort als de Sint in het land is met een mini Pietje in de schoorsteen, dat lijkt me wel wat.
    Heerlijk met de open haard. Beter dan buiten vanmiddag.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Peetje,
    Wat is zink toch mooi hè, het is sfeervol, zowel binnen als buiten. Ik vind de grijze kleur zo mooi, ook al is het verweerd en vol vlekken, het blijft mooi!
    De huisjes vind ik helemaal prachtig, wat zal dat leuk staan met een waxinelichtje er in...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou wel van zink....vind het stoer materiaal....
    Oh wat lief je rendiertjes...ik heb vorige week een houten gekocht.....leuk om rond de kerst mee te decoreren maar eigenlijk kan dat nu ook wel.....
    Heerlijk een houtkachel.....vond het vandaag niks warm buiten en dan is een houtkachel binnen wel erg lekker.....
    Fijne avond Peetje..
    Lieve groetjes, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je zinken potjes zijn overal goed voor, staat gezellig. Wat heb je allemaal voor leuks aan je lamp hangen trouwens :-)! Die rendiertjes zijn zo schattig, die mogen er natuurlijk alvast bij staan. En o, die houtkachel, die staat hoog op mijn wensenlijst, jij kan er al heerlijk van genieten!
    Lieve groetjes en een fijne warme avond, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk je zinken huisjes, zo sfeervol met een waxine lichtje.
    Ik vind de takken in je lamp heel leuk, en ook alles wat eronder hangt.
    Het ziet er weer sfeervol uit Peetje.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat kun je je dan hechten aan zulke potjes he, en juist als je ze al zoveel hebt gebruikt. Ze zijn heel mooi!
    Wat een prachtige sfeerfoto's heb je gemaakt. De versieringen aan de lamp zijn ook heel leuk. En die zinken huisjes blijven het ook altijd doen.
    Ik heb even genoten in je huis!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij heb jij een heel licht huis, of heb je de foto's al eerder gemaakt? Hier in huis was het de hele zo dag donker bah, of nou ja... bah, best gezellig met de kaarsjes erbij, zolang ik maar niet de deur uit hoefde, maar daar kwam ik toch niet onderuit ;-)
    Mooi he, zink ik hou er ook zo van!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker stoer, dat zink!
    Heerlijk sfeertje bij jou!
    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi hi ze zijn ook zo schattig (je rendiertjes)! Maar je zinken accessoires vind ik ook erg mooi! Zink is zo tijdloos. Daar krijg je geen genoeg van. De huisjes zijn ook zo leuk!
    Fijne dag! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jaaaa leuk ben er gek op zink ....heb ze ook en kan er nooit afstand van doen blijven altijd leuk vind ik... of het nu met een dennenappel erop is een mosbal een kerstbal of een paasei,gevuld met appeltjes zijn gewoon leuk ... prachtige sfeerplaatjes genoten wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie potjes! Ik had ze ook nog, maar ben bang dat ze weg zijn inmiddels...staat leuk met de dennenappels er op!

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg leuk die potjes!
    En ook de huisjes vind ik altijd leuk!
    Heb ze ook al op de trap staan!
    Lieve groet,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat staat dat gezellig joh die leuke zinken potjes met die denneappels erin.
    Ja zink gaat ook zo mooi verweren he en dan krijgt het zo´n mooie uitstraling.
    Geniet jij maar lekker van je vuurtje en je knusse huisje:)
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat ziet er al gezellig uit bij je, Peetje! Het lijkt al een beetje kerst! Mooi die potjes met de denneappels! Die huisjes vind ik ook super leuk!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dank je wel voor je berichtje op mijn blog!

    Ziet er gezellig uit bij je thuis!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het lijkt al een beetje kerst bij je in huis, gezellig en knus.

    Een fijn weekend alvast, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die zinken huisjes blijven leuk hé? Leuk winters gestyled je schouw!

    Fijn weekend!
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen