zaterdag 7 december 2013

Dank...

(Pinterest)

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor al jullie lieve reacties, gedichtjes en passende muziekstukken, die jullie met ons deelden bij het overlijden van mijn schoonmoeder.
Al jullie mooie woorden gaven ons een warm gevoel.
Heel veel dank hiervoor!

Gisteren bij de crematie las manlief dit gedicht voor
(geschreven door Bart Fikkert):

Kom mee mam,
dan gaan we nog even uit.
Nog even genieten
van de langzaam wegzakkende zon.
Er rest nog zo weinig tijd
Kom mee mam.

Ondanks haperende gedachten,
Verdwenen woorden,
Ontkrachte zinnen en onbegrip,
Kunnen we nog steeds genieten.
Nog wel, want de tijd
Gaat helaas zo snel.
Kom mee mam.

Jouw ziekte overwint helaas,
stukje bij beetje,
beroofd van het leven.
We praten,
Soms zonder elkaar te begrijpen.
Maar vinden elkaar,
Op kleine stukjes leven
Die ons bij zijn gebleven.
Kom mee mam.

De zon langzaam
En toch zo snel.
Nog even mam,
Nog even zijn we samen.
 Daarom zeg ik nu:
Dag mam, vaarwel.

(Pinterest)

En onze jongste zoon en tevens jongste kleinkind van oma las dit:

Lieve oma,

Als sterren kunnen spreken
Als sterren kunnen zien,
Zou je dan vanavond
Heel eventjes willen zwaaien
Zodat wij hier beneden weten,
Hoe het verder moet zonder jou.



(Pinterest)

Heel veel liefs, Peetje

22 opmerkingen:

  1. Wat een mooie woorden hebben je man en zoon gesproken tijdens het afscheid van je schoonmoeder, ik krijg er kippenvel van. Ik hoop dat het jullie de kracht geeft om door te gaan, om het verdriet en het gemis een plek in jullie leven te geven.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder Peetje. Wat een prachtig gedicht en mooie woorden. Stoer dat je zoon ook iets voor durfde te dragen. Heel veel sterkte voor nu en in de toekomst. Liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie woorden Peetje...emotioneel ook...
    Veel sterkte voor nu en in de toekomst.

    Liefs,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige woorden …. om even stil van te worden
    en eventjes stil te staan bij het leven ….
    lieve groeten fijn weekend
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie woorden Peetje, ik hoop dat jullie samen het afscheid hebben kunnen doen
    zoals paste bij je schoonmoeder, de woorden van je man en zoon zijn zo liefdevol en warm!!
    Ik wens jullie nog veel sterkte om alles een plekje te geven.

    Een lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Peetje, dat jullie je moeder en oma zo'n liefdevol en warm afscheid hebben kunnen geven.
    Ook voor de tijd hierna wens ik jullie heel veel sterkte!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige gedichten waar we stil van worden. Het is zoals het is. Ik hoop dat jullie de kracht vinden om goed met dit verlies om te gaan. Heel veel sterkte ook voor de komende tijd!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gecondoleerd met dit grote verlies.....
    Wat een prachtig gedicht heeft je man voorgelezen....daar word je stil van.......
    En dan zoonlief........

    Wens jullie heel veel sterkte.

    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Peetje,
    Ach, wat een lieve gedichten zijn ze allebei... Wat moet dat ontroerend geweest zijn, het uitspreken van deze mooie teksten... Hier krijg ik gewoon weer een brok van in mijn keel...
    Sterkte voor jullie allemaal,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ...mooi..........heel mooi....
    Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel sterkte voor jou en je familie!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige gedichten Peetje. Ze raken me vooral degene die je man voor las (mijn vader leeft namelijk in dezelfde fase).
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Peetje, wat een mooie woorden......... Heel veel sterkte x

    Liefs Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou Peetje...ik ziet hier vol te schieten...prachtig verwoord...veel sterkte...

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Peetje....ik lees nu pas het verdrietige bericht ...door drukte enzv niet meer aan het bloggen toegekomen....gecondoleerd en heel veel kracht en sterkte.....en wat een mooi gedicht zo passend bij haar ziekte...ik kreeg er een brok van in mijn keel....het is zo moeilijk allemaal....een dikke knuffel en liefs van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi gedicht Peetje en wat knap dat je man en zoon dat konden laten horen. Maar uit ervaring weet ik dat het moeilijk is maar dat je soms ineens de kracht krijgt om dat te doen. En achteraf geeft het zo'n goed gevoel dat je dat voor je moeder (en oma) hebt kunnen doen!
    Veel sterkte toegewenst in deze moeilijke periode!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Peetje, door (mooie;) omstandigheden zit ik nu pas dat je schoonmoeder is overleden. Ik wil jullie bij deze laten weten dat ik met jullie meeleef... Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

    Groetjes, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag lieve Peetje.
    Prachtige woorden die veel zeggen over de warmte in je familie.
    Veel sterkte gewenst,
    Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Peetje,
    Wat een mooie warme woorden...voor een lieve (schoon)mama/oma die voor altijd in jullie harten zal blijven....
    Sterkte meis......
    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen