donderdag 12 december 2013

Langzaam...

Het grote versieren is begonnen.
 Op de veranda, in de woonkamer, gang, overal staan de dozen met allemaal snuisterijen die we éénmaal per jaar te voorschijn halen.
Zoals deze sneeuwsterren
.

Elk jaar hang ik ze aan de kroonluchter.
Het licht van de kaarsjes op tafel reflecteert zo mooi op de poederige glinsterstof en de warmte van diezelfde kaarsjes laten de sneeuwsterren zachtjes draaien...

Jaren geleden gekocht, maar ik vind ze nog steeds heel mooi...

De overige ornamenten (zoals de pegels en schelpjes) hangen het hele jaar door aan deze takken.

Dit is geen gewoon bord met de tekst "Winter"...

En dit zijn de bekende trouwe oogjes van...
Juist, onze rendiertjes.
Een óp plankje en de ander áls plankje...

Bij de spiegel hebben ze beide een plaatsje gekregen.

En hier is geen echt dier voor gesneu.....ook belangrijk, vind ik.
(terwijl ik met de kerst altijd Konijn in het zuur-typisch Limburgs-maak, ehum... ; )  )



Deze stoere ster vond zijn plaatsje in de houtmand.
Mijn man wel even erbij verteld dat het niet de bedoeling is dat dit ín de kachel belandt....

Volgende keer laat ik nog meer zien van ons kerst-huis.

Ondertussen zie ik dat er weer nieuwe volgers bij zijn gekomen.
Welkom, gezellig dat jullie er zijn!

Liefs, Peetje

22 opmerkingen:

  1. Heerlijk deze tijd van versieren! Mooi zo aan je lamp zeg! en ja de sneeuwvlokken zijn super ik heb er 1 van en ieder jaar beland hij wel ergens in een kerststuk.
    De ster bij het brandhout vind ik ook super stoer zeg.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er gezellig en knus uit bij jouw Peet. Wat genieten we weer van deze gezellige tijd hé?!
    Hi, moet lachen om je opmerking richting je man, "voor je het weet ben iets van je spullen je het kwijt", het zou hier namelijk net zo gaan.

    Geniet lekker van je huis en de sfeervolle periode.

    Wens je nog een hele fijne dag! Enne bedankt voor je bezoekje!!
    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig Peet, zoals je je versieringen aanbrengt. De sneeuwsterren zijn heel leuk.
    Als je alle bloggen overziet is het heel mooi om te zien zoals iedereen haar versieringen aanbrengt en in welke stijlen.
    De vermaning aan je man vind ik prachtig, die zien dat niet eens, terwijl het een prachtige stoere ster is!

    Ik wens je een fijne tijd en veel liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zo bij je !!!...liefs en een dikke knuffel van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die versiering aan de lamp! De rendierhoofdjes zijn leuk he? Hier hangt et ern het hele jaat door in de gang. Je houten ster is echt super, haha wel inderdaad even doorgeven aan je man dat deze niet in de haard mag! Het ziet er gezellig uit bij je. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie en sfeervolle versieringen! De houten ster is geloof ik mijn favoriet... stoer, maar toch eenvoudig.

    Alvast een fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je al een mooi sfeertje Peetje, leuk je ornamenten aan de lamp,
    een echte eye catcher hoor.
    Fijn dat je ook geniet van deze kleine dingen.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie items heb je al voor de feestdagen. Het rendier kijkt ons al lief aan. En de houten ster in de houtbak, enig!
    Heerlijk om het zo gezellig te maken in huis.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet het er sfeervol uit in je huis.....die sneeuwsterren zijn prachtig maar ook je stoere houten ster is gaaf....goed dat je het even vermeld hebt aan je man hihi.......
    Fijne avond Peetje!

    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kerstsfeer bij jou!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha ja dat zou echt wat zijn voor mijn man ook......hup ook die ster in het vuur ;)
    Ja dat moet je er wel even bij zeggen ;)

    Mooie kerst sfeer bij je in huis, heel sfeervol.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie Kerstversieringen heb je.
    Ziet er allemaal wel gezellig uit zeg.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt je huis al mooi in kerstsfeer gebracht. Hier moet ik de zaken ook altijd toelichten, een paar jaar geleden vroeg mijn man wat er met de dweil in de schaal moest gebeuren, terwijl dat een met zorg door mij gestylde mangeldoek was hihi.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt mooie snuisterijen aan de lamp hangen, leuk dat de sneeuwsterren draaien door de warmte van de kaarsen! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die ster is echt te stoer om zomaar in de kachel terecht te komen, maar soms moet je het toch maar even toelichten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Everything is just beautiful Peetje! I love looking around your lovely home. The chandelier adorned with your ornaments collected over the years. So pretty!
    sending hugs...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Peetje,
    Je versieringen zien er prachtig uit. Wat een heerlijke sfeer!
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb verschillende posten bij je gemist.. jullie hebben een verdrietige tijd achter de rug en nog.. nu het gemis deze dagen voelbaar is!
    Heel veel sterkte..♥
    Je hebt je huis een MOOIE sfeer gegeven..
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allemaal gezellige sfeerhoekjes, leuk hoor! Gezellige warmte in deze donkere dagen. Fijn weekend, Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk gezellig bij je en mooie natureltinten, hou ik van.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gezellig allemaal weer he om het huis in kerstsfeer te brengen. Hier hebben we gisteren de boom gezetl ben altijd blij als tie staat. Bij jou is het al heerlijk gezellig. Geniet ervan. Ik wens je een fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi gedecoreerd, vooral de sneeuwsterren aan de lamp.

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen