vrijdag 31 januari 2014

Geranium in de winter?

Dit is een witte geranium die ik op het aanrecht heb staan, overgebleven van de zomer.

Hij bloeide tijdens de zomer zo mooi, dat ik het zonde vond om ze in de gft-bak te kieperen, na het seizoen.

Ik heb er dus ééntje bewaard.

En zo te zien heeft ie het naar z'n zin tussen de Laurier en de Basilikum,
lekker soezend in de winterzon.

Ondertussen zijn de rest van de knopjes ook uitgekomen.
Ik weet dus wat ik dit najaar moet doen met m'n mooiste geraniums....
Ondertussen geniet ik lekker van dit voorschotje op de zomer...hmmm, heerlijk!

Ik zie dat er weer nieuwe volgers bij zijn gekomen.
Welkom, gezellig dat jullie er zijn.
Dankjewel voor alle lieve reacties telkens weer.
Zo fijn...

Liefs, Peetje

29 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een leuke toegift......nu weet je dat je ze kan overhouden......
    Fijne dag Peetje....
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Peetje,
    Wat heerlijk, zo'n zomerbloeier op je aanrecht in bloei. Als dat geen voorjaarsgevoel geeft dan weet ik het niet meer... Het ziet er o zo gezellig uit op je aanrecht, samen met de andere plantjes, zeker als het zonnetje er dan lekker bij schijnt...
    Ik wens je een heerlijke dag en alvast een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Goed idee om hem naar binnen te halen. Gezellig zo op je aanrecht! Fijn weekend! Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is toch wel een hele leuke verrassing, onverwacht de lente in huis. Dat was het bewaren dus meer dan waard.

    Ik wens je een heel fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou...daar sta ik van te kijken...en de plantjesboer maar zeggen dat je ze niet kunt bewaren.
    Jij bewijst het tegendeel....heel mooi zo met de tere witte bloementjes in deze tijd.
    Fijn Weekend Peetje.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zie je maar weer! Een geranium is ook een sterk plantje, ze kunnen ook goed in de schaduw. Fijne weekend Peetje! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een geranium met een toegift en daarom verdiend die een heerlijk zonnig plekje in je keuken. Dus zo kan je ook een geranium overhouden i. p. v. stekken en donker wegzetten!
    Fijn weekend met zonnige momenten voor jou en de geranium. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Witte Geranium's, ik ben er zo gek mee en deze blijft gewoon doorbloeien, prachtig!

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk toch? Wat heb je er mooie foto's van gemaakt zeg.
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Peetje,

    Ik ben een nieuwe volger, uit Limburg zelfs! Ik heb zelf geen blog, ik begin net met lezen, wil inspiratie opdoen want inrichten is helemaal niet mijn sterkste kant. Maar ik zie wel veel dingen en leer snel welke richting ik in wil. Misschien dus over een tijdje dat ik zelf ook een blog durf te beginnen. Leuke blog heb je, uiteraard leuke inrichting maar ik vind het ook leuk om te lezen van je wandelingen en de markten in Maastricht of Limburg, ik heb je "wandelsite" opgeslagen en wil ook dit jaar eens naar je markten. Onze dochter heeft net 3 jaar gewoond in Wyck in Maastricht (nu Amsterdam), wat een geweldige plek is dat toch.

    Ik ben benieuwd naar de nieuwe schuur!

    Veel liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Slim om 'm binnen te halen, zo heb je er nog langer plezier van. Mijn geraniums hangen nog steeds in de bakken aan de schutting en er zijn zelfs nog nieuwe knoppen en blaadjes bijgekomen; de seizoenen beginnen echt door elkaar heen te lopen. Fijn weekend, Peetje! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi op de foto gezet! Altijd mooi een paar kruiden of deze geranium in de vensterbank. Gezellig!
    Fijn weekend.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap hoor ik probeer het ook altijd om geraniums over te houden maar mij lukt het niet.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk Peetje, zo'n witte geranium heeft wel wat vind ik, en helemaal als het zo'n verassing is.
    Ik vind witte bloemen in de zomer zowiezo altijd erg mooi omdat je ze nog zo lang ziet in het donker op een lange zomeravond...mmm...dat klinkt nog wel héél ver weg...haha...
    Geniet er maar lekker van en na ijsheiligen...hopla...zo de tuin weer in ;)

    Fijn weekend en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bijzonder hoor.....prachtig !!!...heel fijn weekend...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi, echt heel wit..prachtig!!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het bloemetje geeft alvast een lentegevoel. Hopelijk krijgen we niet te veel winter meer en kunnen we binnenkort van méér bloemetjes genieten...
    Fijn weekend, Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh......zo mooi! Enne wat voor recept heb je hem gegeven....? Liefde......hoeveel water....? Ja want dit wil ik natuurlijk volgende winter ook....;)
    Houd van geraniums

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk en grappig zo midden in de winter.
    Ik vind hem ook heel mooi.

    fijn weekend.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel bijzonder zo midden in de winter, maar daarom zeker niet minder mooi!

    Fijn weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een klein wonder ... zo bijzonder! Zomers genieten van de overvloed aan bloemen en nu genieten van het tere bloempje dat voorzichtig tot bloei komt. Heel erg mooi!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige geranium....die van mij stond nog steeds buiten en daar kreeg ze zelfs nog nieuwe knoppen dus nu staat ze toch maar voor de zekerheid in de stal...ben benieuwd of het nog wat wordt. Van de eetbare laurier heb ik ook een hele struik in een pot en die is zo zwaar, die krijg je bijna niet naar binnen, staat wel beschut maar ik hoop dat het niet te veel gaat vriezen...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi dat de natuur zijn eigen gang gaat, wij genieten mee van de prachtige Geranium.
    Hij is heel mooi en zo leuk om er nu van te genieten, de voorbode van wat er allemaal nog komt!!!
    Geniet van je weekend.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zie het al, heeft het gewoon dik naar de zin tussen al dat groen op die mooie lichte plek in de keuken. Vandaar dat de geranium er nog zo mooi bij staat. Mooie plaatjes.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk, Peet, die bloeiende geranium!
    Ik heb er ook al eens overgehouden, maar
    meestal heb ik er geen plaats voor om ze
    te overwinteren.
    Fijne zondag!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ontzettend leuk , je hebt er vast heel veel tegen gepraat hh.
    Prachtige foto's heb je er van gemaakt.'
    Fijne zondag lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die gaan bij mij na het seizoen altijd de GFT-bak in omdat ik ook altijd dacht dat je ze niet over kon houden. Wel dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Beautiful photos dear Peetje. My favorite color of geranium is white. It always looks so pristine.
    hugs...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Peetje, blij dat je het toch liever ziet dan de gele…haha…..maar ja dat geel is ook eens "in" geweest…
    misschien moet ik het tekstje verwijderen onderaan mijn blog, ik krijg geen anonieme reacties maar het
    verwijst naar iets…. en het komt toch een héél klein beetje kwetsend en ontmoedigend aan vind ik….
    ieder zijn ding met respect voor wat een ander doet…daarom komen we ermee naar buiten omdat we trots
    zijn en het aan "de wereld" willen laten zien wat we hier thuis doen …haha…..
    Peetje een héél fijne week voor jouw
    Liefs Kathy
    ps hoe is het trouwens met de schuur?? al jouw deel ingenomen?

    BeantwoordenVerwijderen