donderdag 16 januari 2014

Kaarslicht


Wat is het toch heerlijk als 's avonds
 (en soms eerder tijdens zo'n donkere druilerige dag)
de kaarsjes aan gaan.


Dit tafereeltje staat op de eettafel.
En tijdens het avondeten geeft dit toch een heerlijk sfeertje.



Bijna alles komt van de kringloop,
 behalve de plank en het bloesemtakje (hoezo sta ik te springen voor lente..?)

Deze twee dotjes vond ik er ook.
De houder is van metaal waarin je de glaasjes kunt plaatsen.

Dit staat op een plank boven het bureau.




En dit zijn weer mijn oude vertrouwde, héél licht roze glaasjes.
Ik heb ze al jaren, maar ze vervelen mij nog steeds niet.

Wat is dat toch, dat we steeds verlangen naar het licht,
hoe klein ook?


"Met een enkele kaars
kun je duizenden kaarsen aansteken,
zonder dat het de levensduur van die kaars verkort.
Geluk vermindert niet
als het wordt gedeeld".
            (Boeddha)


(Pinterest)


Misschien vandaar...
Geldt dat ook niet voor het bloggen?
Met je eigen blog kun je honderden mensen bereiken,
die dan weer het licht op jou schijnen.

Vandaag een jaar geleden begon ik met bloggen.
Na maanden jullie mooie blogs te hebben gevolgd als stille volger,
kriebelde het mij ook om te beginnen.
Maar ja, wát moet je allemaal schrijven en hoe werkt het?
En heeft iemand wel interesse voor je blog?
En nu, meer dan 100 posten en volgers verder, is het de beste beslissing geweest, die ik een jaar geleden maakte.
Ik ben nog altijd zeer dankbaar dat ik ben opgenomen in deze warme wereld van het bloggen.
Jullie lieve reacties zijn nog altijd een feestje om te lezen, in goede, maar ook slechte tijden. 
Jullie staan altijd klaar met een lief woord
 of een virtuele knuffel.

Dankjewel voor  "sharing".


Liefs, Peetje

27 opmerkingen:

  1. Van harte met je eenjarig blogjubileum. Ik ben ook blij dat jij bent begonnen met bloggen, want ik lees je posten graag. Wat heb je een boel kaarsen staan Peetje. Erg gezellig. Ik wens je alvast een fijn weekend.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartelijk Gefeliciteerd met je 1 jarig blog jubileum.
    Ik lees graag je posten, en hoop dat we nog lang van je posten mogen genieten.
    Fijne Avond Peetje.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte met je jubileum. Ja bloggen is inderdaad heel leuk en verslavend.
    Dat we nog maar lang van elkaar mogen genieten.
    Gezellig hé overal de kaarsjes aan.
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Ik weet helemaal wat je bedoelt, bloggen is super. Bedankt voor je lieve woorden en aanmelding voor mn nieuwe blog. Wat ziet het erg gezellig uit bij je, heerlijk weer een beetje voorjaar in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met het 1-jarig bestaan van je blog, ik hoop dat je het nog lang met veel plezier blijft doen. Ik vind het ook altijd gezellig om thuis de kaarsjes aan te doen, op weg naar huis kan ik mij er vaak al op verheugen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je 1-jarig blogjubileum! Altijd gezellig om kaarsjes aan te hebben en mocht het weer worden om buiten te zijn, dan verhuizen de kaarsjes gewoon mee ;)

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je eerste blogverjaardag! En ik hoop dat er nog vele komen, want ik lees je posten met veel plezier. Zo ook deze weer lekker sfeervol met al die kaarsen.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk hè, de kaarsjes aan. Ik houd er ook zo van. En ook van het bloggen. Gezelligheid op afstand.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Precies een dag na mij ;-)
    Gefeliciteerd met je eerste blogjaar Peetje.....
    Lees je graag.....geniet van je mooie foto's!
    Hier had ik om 15.00 de kaarsjes al aan.....donkere dag was het vandaag zeg......
    Fijne avond Peetje
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als ik een kaarsje bij dit bericht zou kunnen steken zou ik het doen want.....1 jaar bloggen, gefeliciteerd! Ik hoop het je na te doen maar dat duurt nog wel even.
    En ja.....die kaarsjes, je geeft er veel geld aan uit maar dan heb je ook wat hè. Ik steek ze ook aan als het zulk grijs weer is, je moet het voor jezelf toch een beetje gezellig maken.
    En bij jou staat het ook heel gezellig.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig al die kaarsjes, hier ook altijd een aantal aan in de avonduren. Lekker kneuterig :) Gefeliciteerd met je blogfeestje enne doe er nog maar een aantal feestjes bij hoor wat mij betreft!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie post Peetje, hartverwarmend, ik vind je lichtjes heel mooi en vooral de symbolische manier van een lichtje zijn voor een ander, wat zouden veel mensen hier van kunnen leren.
    Gefeliciteerd met je 1 jarig blogbestaan, fijn dat jij je zo thuis voelt, het is een virtueel iets, maar wat komt er veel steun en warmte van al die mensen die we niet kennen.
    Ik hoop nog lang van je blog te genieten.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met je 1-jarig blogjaar! Gaat hard die tijd hè. Fijn dat je ermee begonnen bent en ga er nog maar heel lang mee door! Lichtjes hebben we zeker nodig in deze soms donkere dagen na de Kerst!
    Fijne avond, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Peetje,
    Het is ook heel fijn dat jij erbij bent gekomen. Je loggen zijn prachtig, je verhalen erbij, je aandacht voor ons.
    Gefeliciteerd met je eerste jaar!
    Mooi he, steeds dat licht. Bij mij brandt het ook nog steeds.
    Ik weet niet waarom wij steeds zo naar dat licht verlangen. Kaarslicht brengt heel veel sfeer/geborgenheid.
    Daglicht maakt vrolijk en blij en energiek.
    Maar het symbolische licht wat wij doorgeven, daarvan weet je ook niet hoeveel mensen je er blij mee maakt. Gezien de statistieken heel veel. Soms krijg je een mailtje van een stille lezer die even wil zeggen dat ze ergens is blijven haken op je blog omdat het zo mooi was.
    Als er toch eens zoveel licht verspreidt zou worden en zich in harten nestelt, dan zou de wereld er vast beter uitzien.
    Dank voor je mooie log!

    Veel liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij ook al een jaar!! Grappig er zijn er meer begonnen in januari, ik wist helemaal niet dat jij vlak voor mij begonnen bent met bloggen, ik was totaal nieuw in blogland en dacht toen echt dat iedereen het al jaren deed.
    Nou gefeli dan hè!! Op naar nog vele fijne blogjaren, je posten zijn altijd leuk om te lezen!!
    Ik ben ook dol op kaarslicht, donkere dagen vind ik niet erg, want dan brand ik die kaarsjes al vroeg in de middag, gezellig hoor!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bloggen is zo leuk ...ik bijna 4 jaar al.....liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met je 1ste blogjaardag! :-) ik dacht dat jij al veel langer blogde Hihi. Volgde je eerst via Google account maar daar krijg ik geen meldingen van en heb ik geen app, dus nu lekker via bloglovin.

    Geniet van je kaarsjes en het bloggen!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lief naamgenootje, wat een mooie plaatjes en lieve woorden! Ga vooral zo door. Geniet altijd van je posts.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Peetje,
    Wat fijn dat je het bloggen zo heerlijk vind, ik zelf vind het na 2 1/2 jaar ook nog steeds heel erg leuk, het is eigenlijk gewoon verslavend. Je krijgt met zoveel fijne mensen contact... En dat delen, dat is helemaal waar. Ik vind dat je dit heel erg mooi beschreven hebt.
    Heerlijk ook al die kaarsjes aan bij je... hier ook nog wel maar eigenlijk alleen maar op salontafel, waar ze het hele jaar 's avonds branden...
    Ik wens je een heel fijne dag en alvast een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Of het nu zomer is of winter, het maakt mij niet uit, zodra het begint te schemeren gaan de kaarsjes aan. Het geeft zoveel gezelligheid en sfeer. Net als het bloggen, gefeliciteerd! Wat fijn dat je er zoveel plezier aan beleefd. Ga gezellig verder, ik geniet met je mee.

    Ik wens je een fijne dag en een heel gezellig weekend!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Peetje,
    Oh heerlijk kaarslicht, daar kan ik ook nooit genoeg van krijgen! Dank je wel voor je leuke reactie op mijn vorige blogpost. De boekhandel in de kerk in Maastricht ken ik, sterker nog bij het schrijven van het bericht dacht ik nog zoiets hebben we in NL ook, maar ik weet nooit of ik wel reclame mag maken op blogs?? Maar je hebt gelijk dat is precies de sfeer die ik bedoel..........heerlijk struinen tussen zoveel mooie boeken! Liefs, Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Peetje, gefeliciteerd met je 1 jarig blog! Ik vier hem volgende maand hihi. Ik hoop dat we nog lang van je blog kunnen genieten. Ik wil je ook bedanken voor al je trouwe reacties op mijn blog, zo leuk.
    Hier gaan er wekelijks heel wat kaarsjes en waxinelichtjes doorheen. Ik brand ze soms als s ochtends en 's middags als de meisjes uit school komen, het staat altijd zo gezellig en sfeervol he? Fijn weekend, liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  23. He Peetje...van harte gefeliciteerd met je blogjubileum...ik vind het ook altijd leuk als er een post van jouw komt....Je kaarsjes en kandelaartjes zijn prachtig en je hebt een mooie verzameling bij elkaar...De spreuk is ook super mooi......en als zien we ons nooit....en lief woord is hetzelfde gebaar als een knuffel.....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Peetje, Ik ben een nieuwe volger van uw mooie en boeiende blog. Ben al eens naar oudere berichten gaan kijken en het smaakt naar meer... Proficiat met je blogjubileum! Ik heb ook al meer dan een jaar een blog maar heb er in principe te weinig energie ingestoken, waardoor het voorbije blogjaar teleurstellend was. Ik heb mij dan ook voorgenomen, op aanraden van ervaren bloggers om regelmatig fijne reacties te posten. Nu ik zou het fijn vinden om mijn blog "charming-home" ook te volgen.
    Fijn weekend nog, vele grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd met je jubileum. Zodra de schemer invalt gaan ook hier de kaarsjes weer aan, De eerste foto van deze blogpost is zo prachtig dat je midden op de dag bij volle zonlicht zelfs kaarsjes aan wilt steken ;-)

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben blij dat je toen die stap hebt gezet anders hadden we niet lekker konden genieten van je leuke plaatjes en je lieve woorden.
    Die warmte die we van elkaar krijgen hier op de blog is onverstelbaar, ik geniet er elke dag van.
    Heerlijk dat je ons die gezelligheid bij jullie thuis laat proeven, prachtig al die kaarsjes.
    Het licht is al mooi maar het schaduwspel van al die kaarsjes vind ik ook zo mooi:)
    Hee lieverd, ik wens je een fijne dag vandaag.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd met je één- jarig jubileum, Peetje.
    Ik ben blij één van je volgers te zijn en ben nog elke keer blij verrast (doe dit ook pas vanaf juli '13) over wat een liefdevolle 'wereld' blogland is.
    Zoveel warme woorden en inspirerende ideeën, echt geweldig.
    En bij warmte hoort nu eenmaal kaarslicht en daar zijn alle blogsters volgens mij één in...iedereen is van gezelligheid en kaarsjes en knus...
    Jij ook bedankt en ik hoop dat we nog lang van elkaar en onze blogs kunnen genieten :)

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen