dinsdag 14 januari 2014

Kandelaars

Op mijn kleine tafeltje heb ik weer eens wat gerommeld.
Dat is ook een voordeel van de kerst: alles wordt omgegooid om die spulletjes een plaats te geven.
Dus moet in januari alles weer terug.
Of net even anders...

Deze twee kandelaars kocht ik in november bij de kringloop.
Mijn dochter keek me bij thuiskomst aan met een gezicht of ik nu de weg kwijt was, hihi.
Maar ik had al andere plannen met deze engeltjes.
Want ik had al een tijdje deze kleine test-potjes van Le Noir de Blanc (Karwei).
Het is eigenlijk matte muurverf.
Dit is de kleur Ocean Blue.
Nu kon het de goedkeuring van dochterlief wel dragen.
(Kritisch publiek, zeg!)

Met kerst stonden ze mooi te pronken op de feest-dis.
In het glazen schaaltje liggen de oude tollen.
En omdat ik zo'n zin had in het voorjaar, heb ik al wat bloesemtakjes (niet echt hoor) in een van de vaasjes gezet, die trouwens ook van de kringloop zijn.



Het witte gietijzeren kruis is van de brocante-markt op kasteel Limbricht en de frog-pin kocht ik onlangs op de brocante-markt hier in Maastricht.
Het hartje maakte ik zelf door een oude foto via Pinterest te printen en met een sierkartel-schaar uit te knippen. Op elkaar plakken en klaar. Ook leuk om dit te doen op kartonnen kaartjes voor bij een kadootje.

Dankjewel voor jullie lieve reacties telkens weer.
Ook stille volgers bedankt, want via page-vieuws weet ik dat jullie met velen zijn en ook nog uit verschillende landen en zelfs werelddelen!
Geweldig!!

Liefs, Peetje

26 opmerkingen:

  1. He Peetje....ik vind je kandelaars super leuk....en je gelooft het nooit, ik heb ook 2 kandelaars een metamorfose gegeven afgelopen weekend en bewerkt met natuurlijk muurvuller en daarna gekleurd met........Le noir de Blanc...kleur Pale green....hahaha. Wij hebben gewoon heel vaak dezelfde smaak.....Ik was ook bij de kringloop geweest en zal binnenkort mijn aanwinsten laten zien...fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Peetje, jouw dienblad lijkt wel verdacht veel op de mijne! Bij jou istie tenminste nog heel :-).
    Je engeltjes heb je prachtig bewerkt, ze worden helemaal opgenomen in je interieur. Het ziet
    er al lentefris uit bij jou, gezellig!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie verf al niet doet..mooi zo!
    Fijne week♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie verf, de kandelaren zijn mooi geworden!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kandelaars, dat zal mooi hebben gestaan op tafel met het kerstdiner.
    Dus jij hebt ook van die kinderen die het soms echt niet snappen, tsja. Hier zijn ze er inmiddels wel aan gewend.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje wat een verschil zo die kandelaars, wat zijn ze mooi zo! Gezellig geheel zo op het tafeltje, liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kleur al niet kan doen he? de kandelaars hebben nu een hele andere uitstraling. die kleine potjes verf zijn altijd geschikt voor dit soort klusjes. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een likje verf doet wonderen hè?
    Wat een heerlijke lichte post, echt al lente- achtig en dat op zo'n donkere dag als vandaag,
    ik word nl. niet echt vrolijk als ik naar buiten kijk.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie metamorfose en wat leuk hoe je dochter reageert. Dat is namelijk nogal herkenbaar. Hier word ik door de jongste vaak een beetje meewarig aangekeken...zo van 'ze heeft het weer'.

    Niets van aantrekken, want je ziet het....het is helemaal goed gekomen en deze fraaie exemplaren had je toch echt niet mogen laten staan.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verfje al niet kan doen....die kandelaars zijn geweldig mooi geworden, Peetje! Een heerlijk sfeervol tafeltje met al die gezellige spulletjes!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kandelaars zijn heel mooi geworden.
    En een leuk hartje heb je gemaakt.
    Leuk hé kijkers over de hele wereld.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie vondsten je kandelaars, op deze manier zijn ze heel modern van uitstraling, super gelukt!!!
    Je tafeltje is zo leuk gedecoreerd, lekker toch om na de kerstsfeer zo te geneiten van die veranderingen.

    Fijne week en lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die kandelaars zijn heel erg leuk geworden! Wat een leuk tafeltje is het ook!! Vind het ook heerlijk om altijd alles om te gooien, maar soms heb ik alles zo vaak veranderd, dat ik door mijn spullen heen ben en dan moet ik weer naar de kringloop voor zoiets leuks als jij hebt!
    Naar welke kringloop ga je altijd als ik vragen mag? In maastricht bij de rd4? want daar vind ik helaas nooit iets leuks.
    Fijne avond Peetje!
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de kringloopwinkel achter de Intratuin in Maastricht. Ik kom ook wel eens met lege handen thuis, hoor. Maar de laatste tijd is er altijd wel wat leuks bij. Ik ga gemiddeld 1 x per week. En ik leer steeds beter door iets heen te kijken, snap je? Waar ik eerst compleet zou langs lopen, neem ik het nu mee! Je ziet wat een lik verf kan doen!
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  14. Oh, je kandelaars hebben een heel ander en veel mooier uiterlijk gekregen.
    Je hebt er een leuk hoekje van gemaakt.
    Ik ben ook aan het veranderen maar kan het nog niet helemaal voor elkaar krijgen. Maar het komt goed!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Peetje,
    Jee wat toevallig, ik nam vandaag twee soortgelijke testootjes mee bij Praxis. Ander merk dus, maar ook matte muurverf... Ik dacht daar kan ik vast een keer wat mee... En nu zie ik wat jij ermee hebt gedaan. Super! De kandelaars zijn echt heel leuk geworden zo... Hetbtafeltje is zo weer helemaal geweldig ingericht... Heerlijk dat toefje voorjaar erbij...
    Fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. MOOI GEWORDEN HOOR!
    IK GEEF JE DOCHTER GELIJK.

    JE TAFELTJE VIND IK OOK ERG MOOI.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi gedaan Peetje !!!!...liefs van mij...sfeervol hoor !!!...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zeer sfeervol Petra,
    Groetjes,
    Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo dat is anders geworden zeg!
    Wat een lik verf al niet kan doen he?!
    Prachtig gestyled weer Peetje...leuk toch om elke keer weer alles om te gooien he? hihi
    Fijne dag...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn de kandelaars mooi geworden! Ik snap je dochter wel.
    De schoentjes zijn ook prachtig, door familie gedragen?
    Fijne week verder. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo passen ze precies in jou sfeertje....heel mooi Peetje.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Peet,
    mooi zijn de kandelaars geworden zeg!
    Ik had ook zo´n testpotje gekocht en moet
    zeggen is inderdaad goede verf!
    Ik kom bijna nooit meer op de markt in Maastricht,
    denk er gewoon niet aan en het is best dichtbij...
    Fijne dag!
    NIcole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi,is niet saai lezen hoor …. :-) ook ik heb soms het gevoel als ik een reactie plaats dat
    het net een kopie is van eentje van erboven ….haha….ben ook tevreden …. de nieuwe kringloop
    spullen staan ook klaar….heb nog zo'n chinese vaas op de kop kunnen tikken uit de koopjesbak bij
    de kringloop….50% korting voor 2,50 mocht ze mee… en ook een kleine versie…. wil die 2 eens met muurvuller gaan bewerken…..mijn vriendin is ook begonnen en zij doet het nog anders met een soort
    betonpoeder dat ze maakt en daar doet zij al verf bij ook mooi hoor…ze gaat me foto's bezorgen en ik
    maak er eens een post over ….
    fijne dag nog
    lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha estado un regalo el visitar tu bloc, te invito visitar el mio y si te gusta espero que te hagas seguidora.
    Elracodeldetall.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen