zaterdag 11 januari 2014

Tulpen

Zo vlug als de kerst voorbij is verlang ik alweer naar mijn eerste bos tulpen.
Het zijn er gelijk twee geworden in mijn favoriete kleur: wit.

Heerlijk hoe ze 'krakend' langs elkaar heen schuren.
De fris-groen bladeren lonken naar de lente.

Deze zijn nog heel vers, maar het gaat snel met tulpen.
Dus het zal niet lang duren of er zitten dikke volle bloemknoppen in, die dan flink doorschieten.
Dan vind ik ze het mooist.

Deze bos heb ik in een zinken kan geplaatst.
Daarnaast staat een mooi oud ijzeren kommetje, dat ik laatst bij de kringloop vond.


Hierin heb ik het Hyacintbolletje gezet, die ik elk jaar van een buurvrouw krijg als nieuwjaarsgroet.
Spannend, want ik weet dan niet welke kleur eruit komt.
Dit jaar is het dus roze.
Ook heb ik er bolletjes van het Siberisch klokje (Scilla siberica) ingezet.
Deze krijgen mooie kleine blauwe

 bloempjes.
En mos geeft altijd een mooie basis.


De tweede bos tulpen staan op de salontafel in twee 'frosted' blauwe vazen van L.ifestyle.



Weer een gezellig fris geheel zo.



Nu aftellen tot de lente...

Ik wens jullie een heel fijn weekend!
Liefs, Peetje.

26 opmerkingen:

  1. Heerlijk een beetje lente .
    En wat lief van de buurvrouw.

    fijn weekend.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk lentegevoel bij jouw….. gezellig !
    Fijn weekend
    Lieve groeten Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze geven inderdaad een lente gevoel...al duurt het wachten daarop vaak langer is we willen. Toch trap ik er ieder jaar weer in als de bolletjes rond het nieuwe jaar in huis komen te staan.;-) Wat staan je tulpen er gezellig bij! Het mooie van tulpen vind ik dat ze geen dag hetzelfde op de vaas staan....Geniet er van!

    Fijn weekend!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zo die tulpen en wat zijn die frosted vazen gaaf zeg. Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Peetje,
    Oh tulpen, wat vind ik die toch altijd mooi. En zeker witte tulpen. Ik moet heel snel ook een bosje halen bedenk ik nu... Echt een lentegevoel en daar heb ik nu wel behoefte aan. Als je naar buiten kijkt wordt je niet vrolijk hoor, regen en grijs... bah...
    Maar bij jou is het heerlijk vrolijk en fris. Heel mooi staat het zo allemaal bij elkaar...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind tulpen ook heel mooi, helaas vinden joep en Yoris ze ook heel leuk...
    Je snapt het L wel denk ik.... Dus ik geniet wel van de plaatjes die voorbij komen.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk een beetje voorjaar in huis, ik kan niet wachten tot het lente is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. LEUKE POST!
    IK KRIJG ER ECHT EEN VOORJAARS- GEVOEL VAN.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee van je buurvrouw, om een bolletje met nieuwjaar te geven.
    Gezellig...de Lente weer in huis, geniet ervan.
    Fijn Weekend Peetje.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker gevoel die lentebloemen in huis, het is denk ik nodg zodat wij weer energie krijgen:)
    Leuk van je buurvrouw om dat te doen, vroeger kregen wij van mijn oma altijd een Amaryllisbol op nieuwjaarsdag, nu geef ik er één aan mijn moeder, schoonmoeder en schoonzussen en zus, het blijft een leuk gebaar.
    Jij hebt het ook al zo heerlijk licht in huis, met het zonnetje in de kamer is het heerlijk binnen genieten hoor.

    Fijn weekend en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze mooi je tulpen Peetje en wat staan ze gaaf in de zinken bak en de frosted vaasjes......super!
    Je voorjaarsbakje is ook mooi.....
    Wat een lief gebaar van je buurvrouw zeg......

    Fijn weekend Peetje...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat mooi de tulpen! Voorjaarsbode!
    Zo heb ik afgelopen week bolletjes geplant.
    De witte tulpen staan prachtig in de grijze kan en de blauw/grijze frosted glazen.
    Ik vind ze zo eigenlijk altijd het mooiste!
    geniet er van peet!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie dat frisse groen! Het plaatje met die tulpen in die frosted vaasjes met die kaars is prachtig. Geniet van al je mooie bloemen en bolletjes. Leuk idee van je buurvrouw overigens om dat te geven als nieuwjaarsgroet. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent dus al helemaal klaar voor het voorjaar. Maar de winter moet nog beginnen Peetje! Ik vind de frosted vaasjes erg mooi staan met de tulpjes erin. Geniet ervan. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Peetje, mooi het dienblaadje met de tulpen en de kandelaar. Het frosted blauwe vaasje heb ik in zandkleur. Ik brand daar een waxinelichtje in, geeft heel mooi licht!

    Fijne avond!
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja heerlijk he ...ik heb ze ook staan.....met anemonen erdoor......laat de lente maar komen....liefs fijn weekend...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig die witte tulpen en ze staan geweldig in de zinken kan....Ik liep vandaag ook langs een bloemenzaak en er lagen hele lichte roze tulpen en ik dacht, zou ik...en toch maar niet...bij mij is nog niet echt het voorjaarsgevoel...heel raar dit jaar....misschien volgende week wel, wie weet...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi hoor, ik ben niet zo van de bloemen, maar witte tulpen koop ik dan wel af en toe eens een keer, daar geniet ik dan weer wel van!!
    Fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk om het voorjaar een beetje in huis te halen! Ik had vorige week ook witte tulpen in huis, ze zijn zo mooi uitgebloeid...

    Fijne zondag

    X Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja héérlijk hè Peetje, bolletjes en tulpen...
    Mijn eerste bosje witte tulpen is alweer vervangen voor een nieuwe in het weekend ;)
    Dat is ook weer echt genieten!
    En zo heeft ieder seizoen zijn charmes vind ik, wat een bof dat we in Nederland wonen :)

    Fijne zondag nog en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er heel erg gezellig en fris uit, zo met de lentebloemen! Krijg je er al helemaal zin in he! Ja, dat 'krakende' frisse geluid van de tulpen, zo mooi. Ik vind ze nu het mooist..

    Fijne week alvast!
    Groetjes, Miriam
    ('t Bezige Bijtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hoor deze tulpen, Peet!
    Ik vind ze eigenlijk zo het mooist!
    Fijne avond nog!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk he, een beetje voorjaar!!
    Geniet er maar van!

    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk die bosjes voorjaar!!
    Ja bij ons gaat het al net zo hoor, na de kerst moet er iets voorjaars in huis komen, hihi
    Ik heb gisteren een bos met kersebloesem gekocht, ook zo prachtig als die gaan bloeien.
    Ja van mij mag het wel voorjaar worden maar ik denk dat we nog wel wat winterse buien kunnen verwachten.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat staan je tulpen mooi in de zinken kan! Heerlijk dat voorjaarsgevoel in de winter :)
    Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het is al een beetje lente bij jou, Peetje! Van mij mag het voorjaar komen hoor!
    Super gezellig met de tulpen!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen