donderdag 27 februari 2014

Een roze wolk.


Nee, het is niet wat jullie misschien denken.
Maar onze Japanse Kers.
Deze roze wolk staat te schitteren in onze tuin.

Na jaren eindelijk weer eens een roze plek in de tuin. Hij valt echt op in de omgeving, waar het nog kaal en grauw is.
Echt genieten!
 En wat een gezoem van bijen (!) als je er onder staat!
Ze komen ook op de prachtige krokussen af, die eronder staan.

Wat een (bloemen)kracht-explosie!





De witte winterviooltjes in pot, bloeien ook uitbundig.



Herinneren jullie je nog de witte Geranium die in januari in bloei stond?

Ik heb 'm gestekt!
Mijn eerste poging om Geraniums te meerderen.
Op Google kun je tegenwoordig in
 handige filmpjes leren hoe je dit moet doen.

Nu moeten ze alleen nog wortel schieten...
Ben benieuwd!


Nog even een vraagje tussendoor:
ik merk dat als ik mijn eigen post oproep, dat het lettertype wel eens is veranderd, soms gedeeltelijk, soms helemaal.
Ik vind dat vervelend.
Hebben jullie dat ook wel eens?



Ik zag dat er weer nieuwe volgers bij zijn gekomen!
Gezellig dat jullie er zijn!

Liefs, Peetje

38 opmerkingen:

  1. Ohhhh wat mooi! :-)

    Ik ga t weekend ook bloemetje kopen voor in de tuin denk ik, zin aan :-)

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig lenteplaatje! Genieten!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een lente is het bij jou....
    Wel erg vroeg hé. Hier had het vannacht licht gevroren, hoop voor die boom dat het zacht blijft.

    En van dat lettertype, heb ik geen last.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onderweg naar huis zag ik ook al een boom, helemaal vol bloesem. Wat is dat toch elke keer weer een prachtig gezicht. Wij hadden de Japanse kers voorheen in de voortuin staan, jammer genoeg hebben we hem niet meer. De boom staat bij jou prachtig in bloei.

    Ik wens je nog een fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Peetje,
    Wat bloeit je Japanse Kers prachtig zeg. Ik kan me voorstellen dat je hier heel erg blij mee bent. En ook de krokussen eronder staan prachtig te bloeien. En wat spannend dat je de Geranium hebt gestekt, ik ben heel benieuwd of dat gelukt is... Wat een heerlijke lentebeelden...
    Ik wens je een heel fijne middag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig dat roze !!!..heerlijk hoor lentekriebels !!...liefs van mij..x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja prachtig al die bloesem. Alhoewel ik wel een beetje huiverig ben voor alle knopen in de bomen. Als het maar goed gaat! Tot die tijd geniet ik van de opbloeiende natuur!

    Liefs
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhh prachtiggg wat mooi zeg weet nog wel dat wij vroeger op school ook van zulke bomen hadden staan en als de wind er dan door heen ging sneeuwde het roze blaadjes als ik vond je dat prachtiggg ... wat een bloeide bloemen al bij jullie zeg ... heerlijk die voorjaarsplaatjes echt genieten ... wens je een fijn weekend ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke post Peetje, het ziet er prachtig uit!
    Onze buren hebben ook een prachtige boom in de bloesem waar wij zicht op hebben, dus we genieten heerlijk mee :)
    En straks hebben wij de prunus in bloei en dan genieten zij met ons mee...beter een goeie buur...;)

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, de Japanse Kers is zo mooi!
    Dan kun je merken dat jullie zuidelijker wonen, want hier bloeit ze nog niet.
    Mijn ouders hadden vroeger een in de tuin, fantastisch was dat altijd.

    Je blogprobleem herken ik niet. Wat ik op dit moment heb is dat de leeslijst in mijn dashboard helemaal in elkaar gefrummeld staat en dat het reactiehokje in een pop-up heel klein is geworden. En als je de bloggen via blog lovin leest die je via je email krijgt, dan loopt dat een dag achter.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, bij jullie is het al verder met de natuur dan hier in het hoge noorden! Mooie plaatjes bij jou.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie plaatjes! Lijkt al volop lente, heerlijk!
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Peetje,
    unbelivable, the cherry is blooming now. What a beauty! Getting jelous :)!
    I'm still waiting for spring with some snow drops in my Austrian garden.
    Thank's for the spring feeling.
    Sunny days
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is bij jullie al prachtig zeg, de Japanse kers. Hier nog geen bloesem te zien. Maar jij kunt er al lekker van genieten, op naar de lente! Fijne avond. Lieve groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een roze wolk bij jou, hier bloeit hij nog niet hoor, hij is wel vroeg hoor...
    Wat mooi die kleuren in de tuin, het hoort eigenlijk pas eind maart zo kleurig te zijn, maar we genieten er nu wel van.
    Superleuk om te stekken, ik ben benieuwd of het allemaal aanslaat.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gewoon schitterend, wat een pracht van een boom.

    Wat je Geraniums aangaat, let een beetje op want van de week komt er vorst, kan je ze betere even binnen zetten.

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze staan gewoon binnen, op het aanrecht (voor dit moment). Hoop dat ze binnenkort de nieuwe schuur in kunnen, staan ze ook vorstvrij.
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  17. Ja, ik dacht gelijk wat voor roze wolk zou dat nou zijn, maar dit is een hele mooie zeg!
    Leuk dat je Geraniums gestekt hebt, ben benieuwd of de stekjes aanslaan.
    Maar dat zal je dan vast een keertje laten zien (vol trots dan natuurlijk).
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een kleurenpracht, mooi hoor! Beetje vroeg dit jaar, maar we genieten er maar gewoon van. Groetjes, Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een lentesfeer bij jou in de tuin......prachtig Peetje....
    Handig dat YT.....daar vind je nog wel eens goede tips.....
    Je blogprobleem daar heb ik nog nooit last van gehad......vervelend
    Fijne avond en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De jaoanse kers is een mooie aanwinst in je tuin en hij bloeit prachtig. Valt deze straks ook zo af? Ik kan me nog herinneren dat bij mijn ouders in de straat ook altijd zulke mooie bomen stonden met roze bloesem en mijn moeder maar vegen haha. Maar mooi waren ze wel. Geniet alvast van je weekend Peetje. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig, hier kan ik zo van genieten!! Wij hebben ook zoiets boom in de achtertuin, maar die bloeit iets later. Die hebben we gekocht, alleen maar omdat hij zo geweldig bloeit. Dit is toch genieten???

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohh..wat mooi en dat in februari!
    Dit is extra genieten in een kale tuin, hoewel er bij jou al veel bloei te zien is:)
    Fijn weekend♥

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat mooi al dat roze tussen dat grauwe, bijzonder ook nu al. Van dat lettertype heb ik geen last. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is jullie 'roze wolk' prachtig zeg. En in plaats van er op kun je er wel in de buurt gaan zitten, eronder zou ik ook niet doen want daar staan je mooie krokussen weer te bloeien.
    Spannend of de geraniumstekken aanslaan.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig zo'n bloesemboom! Maar wat is hij vroeg hè, het voorjaar zit echt in de lucht. Ik hoop dat het zo blijft maar houd in m'n achterhoofd dat er nog een terugval zou kunnen komen. Ik bedoel vrieskou en sneeuw. Voor nu: genieten!
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw schitterend zeg en dat in je eigen tuin!
    Ik vond het vandaag vreselijk koud bah :-(
    Ik heb nooit last van dat letterprobleem.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi! Ik vind het zo onwerkelijk dat er zo vroeg in het jaar al zoveel in bloei staat. Maar wel genieten hoor. Zo krijg je toch helemaal zin in de lente!
    Fijne dag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een plaatje zeg!!!
    Echt genieten zo hé en met een beetje geluk komt het zonnetje en kun je er ook nog
    lekker in een beschut hoekje zitten!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie roze wolk.
    Heerlijk voorjaar.
    Lekker genieten.
    Ook heb wel eens een ander lettertype.
    Begin er stilletjes aan aan te wennen ;-)

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi, het roze van de boom, wat is het heerlijk hè, dat voorjaar overal! Maar bijen heb ik hier nog niet gezien. De geraniums staan nog steeds te bloeien hier, vrij iele roze bloempjes maar ze bloeien nog steeds, ik kan ze ook nog niet weggooien.

    Krijg je veel mee van Carnaval? Wij wonen er middenin en ontvluchten het lekker allemaal, 1 dag vieren is nog wel leuk maar als ik nu het raam uit kijk naar buiten dan zie ik al heel veel mensen lopen die verkleed zijn en dat houdt donderdag pas weer op. Beetje veel van het goede :-)

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige boom en het is zeker een roze wolk.....hier zou ik ook zeker van genieten...je hebt eer een echte lente post van gemaakt en het ziet er allemaal prachtig uit....de geraniums stekken was een werkje van mijn moeder en ieder jaar kreeg ik weer een paar potjes....ik denk zeker dat je jouwe aangaan ze zien er goed uit....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Met het zonnetje van vandaag en jouw Japanse Kers toch even helemaal het lentegevoel. Een echte roze wolk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige voorjaarskleuren daar bij jullie. En die Japanse kers...wauw. Ik wordt er helemaal vrolijk van.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een heerlijke lentefoto's!!
    Daar word je echt blij van!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat wordt ik blij van jouw mooie lente foto's hoewel ik nu
    9 jr. uit Nld. weg ben, vind ik het moeilijk voor te stellen dat alles
    in bloei staat, wij moeten denk ik nog minstens 2 mnd. wachten hahahaha…
    Kram, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  36. hallo peetje, allereerst bedankt voor je reactie op mijn gebroken pols, het valt niet mee als je niets kunt doen, en veel pijn heb. maarja ik moet geduld hebben en afwachten hoe het verder verloopt.
    gelukkig kan ik nu met een hand wel bloggen, niet al te lang, en zo kom ik toch bij jullie langs.
    en wat ik bij jou op je blog zie is geweldig mooi, daar krijg ik een echt lente gevoel bij en geniet van de mooie foto`s. lieve groetjes, riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een heerlijke bloemenpracht...die boom is echt prachtig!

    Fijne avond

    X Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen