vrijdag 21 februari 2014

Eerste bloesem in de tuin!

Yes!! Na een aantal jaren de bloesem van
deze Japanse kers, vlak vóór de bloei
 te zien verschrompelen door de
strenge vorst, mogen we dit jaar er
 toch eindelijk van genieten.
Wat is het heerlijk om eindelijk zijn grootste troef te bewonderen.

En er zitten nog genoeg knoppen aan.
 Dus vorst...schoeff, schoeff...wegblijven!!
We willen lente!!


 Het werk in de nieuwe schuur vordert ook gestaag.
We zitten nu al maanden zonder 'bruikbare' schuur en ik moet zeggen dat ik het behoorlijk mis.
Eventjes wat in de verf zetten, iets schuren, iets oppotten, iets knutselen, opslaan, gewoon iets uit de schuur halen, gaat nu niet.
Alles staat in de 'tent' die langzaam uit elkaar valt na een aantal stormen en die mij een doorn in het oog (lees: tuin) is.
Maar hij heeft wel zijn dienst bewezen, want anders had ik niet geweten waar we alles moesten onderbrengen (wat kun je (te)veel verzamelen en bewaren in een schuur!).
Manlief is druk bezig de vloer te leggen.
Eerst heeft hij de bodem geïsoleerd met
 zeil en polystyreenplaten, tegen kou en vocht.

Daarop komen gewone stoeptegels, maar dan omgedraaid, zodat ze strak tegen elkaar liggen.

Het oude hout uit de vorige schuur
 wordt opnieuw gebruikt voor de
betimmering van de wanden.

Beetje Piet Hein Eek toch?

Ik verheug me er al op, dat ik de wit-kwast kan gebruiken...als ik 'm vind in de tent....hihi.

Dankjewel voor al jullie reacties.

Ik lees ze altijd met veel plezier!
En stille volgers, dankjewel voor het

 bekijken van mijn blog.
Een heel fijn weekend!

Liefs, Peetje

28 opmerkingen:

  1. Volgens mij blijft het de komende weken zoals het nu is, een strenge vorst lijkt er vooralsnog niet aan te komen. Ik hoop dus dat je nog een tijd van de mooie bloesem kunt genieten.

    Voor wat de schuur betreft begint het op te schieten (al gaat het jou waarschijnlijk niet snel genoeg ;-)). Ja, een mens bewaart wat. Ik zou het tuinhuisje ook eens flink uit moeten mesten, maar ik kan zo moeilijk afscheid nemen van bepaalde spullen.

    Ik wens je een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat staat je Japanse kers er mooi bij.......nee geen vorst meer hoor....hier loopt namelijk ook al heel veel uit......laat het voorjaar maar vroeg beginnen ;-)
    De schuur vordert maar begrijp als je zelf ermee verder wilt dat je geduld flink op de proef wordt gesteld ;-)
    Nog even meis en dan kan je witte tent de tuin uit en kan je beginnen met de schuur.......
    Fijn weekend Peetje...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, is die bloesem!! Is dit normaal, zo vroeg??
    Kan me voorstellen dat hij vaak bevriest. Is wel genieten zo!!

    De schuur vordert goed, maar in de winter gaat het meestal wat langzamer. Die troep ben je snel genoeg moe. Maar komt goed!!!

    Fijn weekend.

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O heerlijk zeg, dat je al van deze bloesem kan genieten!
    En je schuur vordert gestaag, nog even geduld dus, ga je
    kwast vast maar zoeken, dan kan je gelijk beginnen als het
    zover is! Maar voor nu: een gezellig weekend! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet nog maar even van de mooie bloesem totdat je het allemaal moet opvegen...
    En met de schuur komt het wel goed volgens mij, maar jou gaat het niet snel genoeg natuurlijk.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik heb ze nog niet zien bloeien dus jouw boom is de eerste die ik zie al is het op foto's, hij is mooi!
    Ja, jij kunt de schuur wel klaar kijken natuurlijk maar je man moet het waarschijnlijk van de weekenden hebben. Dus geduld is........
    Leuker ruim de nieuwe schuur. Al ga je dan misschien wel meer bewaren? Zo gast het hier tenminste.
    Fijn weekend, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi de bloesem....heerlijk zo 'n grote schuur ben heel benieuwd wat het gaat worden.....heel fijn gezellig weekend liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, de bloesem. Nog een verder en je ziet weer heel wat van dit soort bomen in de straten en tuinen bloeien.
    Een prachtig gezicht vind ik dat altijd.
    En de schuur schiet al een heel eind op.
    Maar ik kan me voorstellen dat je hem graag klaar wilt hebben als het tuinwerk begint!
    Succes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het blijft vreemd dat er nu al van alles bloeit. Maar toch ook genieten! En nu idd maar hopen dat het niet meer gaat vriezen.
    Jullie krijgen een mooie nieuwe schuur met heerlijke veel ruimte zo te zien. Ik kan me voorstellen dat je je "knutselhok" mist. Nog eventjes en dan kun je heerlijk met de witkwast aan de slag.
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat prachtig de bloesem aan de boom, vanmiddag scheen het zonnetje zo mooi en warm, 't zal een prachtig gezicht zijn. Geniet ervan. Je nieuwe schuur ziet er ook goed uit, over een poosje kun je weer fijn aan de slag.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh geweldig die bloesem. Ik verbaas me telkens als ik op de fiets zit, dat heel veel al aan het uitlopen is, genieten hoor!!
    Succes met de schuur nog verder, ik kan me voorstellen dat je een schuur mist hoor en dat je de tent helemaal beu bent, maar het komt vast goed!!
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier lopen de takken ook al uit en kan niet alles beschermen tegen vorst dus nee het hoeft om mij ook niet meer! Jouw bloesem is ook erg mooi moet ik zeggen, maar die schuur ook als die straks af is denk ik hoor. ;-) nog heeeeeel even tegen die tent aankijken ;-)

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh..... wat mooi je Japanse kers en nu maar hopen dat de vorst wegblijft.
    Jullie schuur begint er al aardig op te lijken, mooi dat jullie het oude hout weer kunnen gebruiken, zo denken we ook aan de natuur en zeker aan de knip.

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He Peetje....echt een wonder...nu al bloesem in de tuin...dan begint het toch echt te kriebelen...gisteravond vond ik het maar bar koud.....de schuur begint toch nu echt vorm te krijgen en de oude planken echt Piet Hein Eek haha.....dus in het voorjaar is bij jullie alles netjes opgeruimd en een mooie bewaarplaats....een heel fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh leuk, de mooie bloesems in de tuin. Het geeft al een echt lentegevoel en inderdaad dat de vorst maar weg blijft. In de schuur gaat het goed vooruit, nog even geduld en je kan er volop je ding in doen en dan genieten ... Fijn weekend, grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De tuin begint al te kleuren, mooi om te zien zo vrolijk.
    Wat een geklus zeg, maar wat krijg je er een ruimte voor terug...heerlijk vooruitzicht.
    Veel succes en een mooi weekend.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk om die bloesem te zien: een voorbode van het mooie weer!
    En wat zal de schuur mooi worden zo te zien, nog even geduld! Maar wat wil je dan snel verder hè.
    Succes met het vinden van je kwasten: ze liggen vast onder die stapel dozen en de grasmaaimachine, haha!

    Fijn weekend.
    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig zeg, die bloesem!
    Dat is dan wel een voordeel he, zo'n zachte winter!
    kBen benieuwd hoe je de schuur verder gaat aanpakken, ik vind hem eigenlijk donker ook heel leuk..;-)
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Peetje,
    Wat heerlijk dat jullie Japanse Kers nu een keer bloeit. Wat zou dat toch zonde zijn als al die mooie knoppen door ineens opkomende vorst stukvriezen... Nu niet meer hoor, nu willen we alleen nog maar echte lente... Ik ben er in ieder geval klaar voor..
    En jullie schuur wordt ook prachtig zo. Wat zullen jullie daar straks van genieten, als die eenmaal af is...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een vrolijkheid met die bloesem in de tuin. Ik kan me voorstellen dat je de schuur mist, maar als het straks af is...... Nog even doorbijten. Groetjes, Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh mooi zeg die bloesem. Van mij mag de vorst ook gewoon weg blijven, daar ga ik dit jaar niets aan missen. Jullie schuur wordt wel eentje waar heel veel zorg aan besteed wordt, wat een ruimte straks. Hier hoop ik nog een week of wat in de rommel te zitten, tuintje is net een bouwput :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk die bloesem in de tuin! kan ook niet wachten tot de lente begint en alles weer in bloeit en groeit!
    Fijne zondag Peetje!
    Bisou, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat mooi die bloesem! Laten we hopen dat de vorst wegblijft. Wat een prachtschuur wordt het en wat een goed idee om die vloer te isoleren. je wandje wordt vast prachtig met die verschillende planken, net Piet hein Eek inderdaad. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijki die bloesem en de zon van vandaag he? De seringenboom hier heeft al echt volop blaadjes, inderdaad hopen dat de vorst niet meer komt. Als het weer beter wordt gaat je schuur vast ook heel snel. Al was het alleen maar omdat je je tuin terug wil :-)

    Liefs
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De lente is in aantocht!

    De schuur wordt een plaatje.

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw wat een heerlijke post, ja de LENTE heerlijk.
    Terwijl we eigenlijk helemaal geen winter hebben gehad.
    Dat vind ik helemaal niet erg hoor.
    Het mag van mij wel altijd zo zijn.
    Ik zag ook al een aantal bomen met bloesem prachtig.

    Maar wat een mooie schuur gaat dat worden zeg, jouw man is een echte vakman.

    fijne week, lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Peetje,
    Bedankt voor je reactie op mijn blog....ja, dat is inderdaad een room devider, aan de andere kant staat de eettafel.
    Je bloesem is trouwens mooi, zo ook je schuur.

    Fijne Week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen