donderdag 6 februari 2014

Kringloopvondsten

Hoewel je nooit weet wat en óf je überhaupt
 wat zult aantreffen bij de kringloop,
 is het me de laatste tijd goed gelukt
 om steeds met een paar vondsten naar huis te gaan.
Deze vondsten zijn uit kringloop Zuid
 in Maastricht en Valkenburg.
De grote terrine van Societé Ceramique Maastricht
 ( voor 2,50 belande hij in mijn mandje, hij paste er niet eens in, zo groot).
Hij heeft wat gebruikerssporen, waaronder een aangeplakt oor, maar dat valt bijna niet op.
Ook dit saus-kannetje met bloemreliëf en kleine porseleinen blakertje vond ik er.

(respectievelijk 80 en 30 cent)

Mijn oog viel ook direct op deze mooie bewerkte glazen stolp.
Er zijn wat splinters van de rand af, maar ach...hij is zo mooi!

(en voor 80 cent mag je niet zeuren,toch?)
Deze kop en schotel van Chinees porselein (normaal echt niet mijn ding) mocht ook mee.
(80 cent)

Hier kun je de bewerking in het glas van de stolp zien.

De kop en schotel had ik nodig voor mijn DIY-project met kaarsenvet (geinspireerd door Linda van La Blomst-Living) .

Toch een leuk geheel geworden..."smaakt" naar meer...



Dit kleine glazen bokaaltje vond ik
al eens eerder bij de kringloop,
 net als de twee houten tollen.

Het glazen vaasje (ook al eens eerder van de kringloop)
 naast een heel leuk mokje.
(30ct)
Ik viel voor de kleur en versiering.

Dit is een van mijn laatste aanwinsten:
 een glazen windlichtje met geslepen glas.
( 40 cent)

Tja, en een van de twee kandelaars die ik
 al voor de kerst vond bij de kringloop, kennen jullie al. 

Sfeervol toch?

En als allerlaatste vond ik nog dit setje hele oude ovale bakvormpjes, lekker verweerd door roest.
(ook voor 40 cent/ hele setje) 

Kringlopen is heerlijk: je kunt soms de mooiste schatten vinden voor heel weinig*.
En met een big smile loop je dan naar buiten!
Thuis worden dan welliswaar wat wenkbrauwen gefronst, 
maar als ik de boel gestyled heb, begrijpen ze het wel.
En ondertussen weten ze dat het altijd wel goed komt, hihi.

Liefs, Peetje



* Bij de kringloop Zuid zijn nog kleine prijsjes, zoals jullie zien.
Maar bij Rd4 Kringloop liggen de prijzen behoorlijk hoger.
Bovendien vind ik het aanbod bij Rd4 minder.

35 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, dat blije gevoel waar je dan mee thuis komt. Erg sfeervol ziet het er uit. Geniet van je aankopen. Fijne dag, Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar word je heel blij van, niet?? Zekere als de prijzen leuk zijn.
    Die terrine is prachtig...daar krijg je geen spijt van. Die heb je trouwens nooit genoeg,ze zijnoveral inzetbaar.

    Maar ook je andere spulletjes vind ik mooi. Zou het zelf gekocht kunnen hebben!! Je hebt wel ongeveer dezelfde smaak als ik. Zal wel in de familie zitten....hihihi!!!

    Krijg zin in het weekend, misschien dat we ook nog wat kringloopwinkels aan doen!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig mooie spullen heb je op de kop getikt bij de Kringloopwinkel, dat geeft toch een heerlijk gevoel als je de winkel uitloopt.
    Bij ons in de Kringloopwinkel vind ik het behoorlijk duur worden, maar af en toe haal ik er toch zeker leuke spullen vandaan.

    Geniet van je prachtige aankopen en deze dag,

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh....wat jammer dat ik zo ver weg woon!!
    Hier, in het midden van het land, is er niet veel te vinden. Het is altijd wat ouwe meuk, heel af en toe vind ik er iets. Maar nooit zoiets moois als die terrine die jij gevonden hebt, prachtig!
    Ik loop ook altijd blij de deur uit als ik iets gevonden heb voor weinig geld. Veel leuker dan voor veel geld iets zomaar kopen (gebeurd ook hoor) maar het snuffelen en zoeken maakt dat het zo leuk is.
    En ja....dan ook nog voor zó weinig, dan ga je vaker!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Peetje, ook zo'n terrineke meegebracht leuk hé, de mijn voor 3,50 was ik helemaal blij mee, wil ook
    graag nog eens een verroeste bakvorm vinden….maar dat is nog niet gelukt…. wordt jij daar ook zo blij
    mee….ja hé….vind ik zooo leuk die kringwinkels…geschenk uit de hemel….. maar ook de afvalberg wordt er kleiner door…..haha…..een goed excuus hé om het mee te nemen…..
    Prachtige spullen heb je de glazen stolp is ook gaaf ….. geniet ervan
    Fijne dag nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zooo leuk, en voor zoooo weinig geld, dat zie je hier helaas niet meer! Dubbelop genieten voor jou!
    En toch ga ik steeds weer ff kijken als ik in de buurt van een Kringloop ben, want wie weet. En als ik dan iets leuks vind, ja, dan ben ik extra blij. :-)
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig al die leuke kringloop spuletjes....superrrr......leuke hoekjes zo hoor......liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liefde Peetje,
    Je hebt prachtige schatten gevonden!
    Ik wil graag al nemen deze in een keer, zoals: o)
    Een prachtige terrine, stolp, kandelaar en beker!
    Zo goed geluk aan allen, heb ik nooit gehad!
    Geweldig - ik ben blij voor je!
    Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat heb je ook nu weer mooie spullen gevonden met van die leuke prijsJES! Mooie stolp en windlicht van het bewerkte glas. Je hebt het heel sfeervol gemaakt bij het Luik.
    Die roestige bakvormpjes zijn ook zo mooi. Daar hoop ik ook nog eens tegenaan te lopen. Ik had een paar goede een poosje in de regen gelegd in de hoop dat ze zouden gaan roesten maar waarschijnlijk zit er een laagje op.
    Peetje geniet fijn van al je nieuwe spulletjes. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk dat je een mandje vol kon mee nemen en zo gestyled ziet er leuk uit!
    Ik heb vanmorgen een bezoek aan de kringloop gebracht en kon mijn mandje ook niet tillen:)
    Grote vazen en jij mag verzinnen wat ik ermee wil gaan doen..
    Yes..als iedereen al klaar is ..ga ik muurvuller gebruiken..haha♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw!!! geef mij ook zo kringloop winkel, leuke spulletjes en zo goedkoop. Bij ons vragen ze voor troep bijna net zo veel als nieuw in de winkel.
    Alvast een fijn weekend lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och... och....wat heb je toch weer mooie dingen gevonden en dan ook weer voor zo weinig geld!! Trouwens die kandelaar met de engeltjes heb ik ook ooit eens bij de kringloop gekocht. Toevallig he... Ze staan bij mij nog op zolder te wachten voor een behandeling.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh heerlijk dat gevoel als je dan met al je vondsten naar buiten loopt en je portemonnee er niet veel lichter van geworden is!! Geniet ervan, mooie spulletjes!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow peetje! een hele collectie heb je gevonden! de laatste tijd zijn er inderdaad heel veel leuke spulletjes te vinden. Jou collectie is toch wel heel erg mooi!!
    Bisou, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij hebt de afgelopen tijd hele goede zaken gedaan, wat een mooie spullen heb je daar gevonden. Hier zijn de prijzen ook heel wisselend, bij de één is het leuk en bij de ander betaal je er soms zelf meer voor dan nieuw in de winkel ;-). Echt waar!

    Hier thuis trekken ze ook wel eens de wenkbrauwen op, maar ze vinden het volgens mij ook allemaal wel heel leuk dat ik zo blij van mijn vondsten kan worden.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke dingen heb je gekocht en voor een heel klein prijsje.
    Ben al een tijdje niet in de kringloopwinkels geweest gauw maar weer eens een kijkje nemen.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou ja zeg, die spulletjes heb je bijna voor niets! Bij de kringlopen in mijn buurt betaal ik vele malen meer. Maar ja, om nou een paar honderd km om te rijden, haha. Ik vind je bakvormpjes helemaal leuk.
    Lief dat je naar mijn blog verwijst. Fijne dag verder, lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt mooie vondsten.
    Voor echt weinig geld.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier heeft de kringloop echt alleen maar rommel. Zo jammer, zeker als ik op blogjes af en toe geweldige vondsten voorbij zie komen. Jij bent ook weer goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke vondsten heb je gedaan.
    De stolp vind ik ook heel mooi.
    Soms vind ik ook leuke dingen, soms niets. Maar "mijn" kringloop is ook nog heel goedkoop.
    Maar ik begrijp je smile!
    Veel plezier ermee!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit zijn echt Super vondsten zeg! Jammer dat ik niet even kan gaan kijken, Maastricht is echt te ver. Maar gelukkig heb ik hier in de buurt ook twee heel goedkope goed gesorteerde kringloopwinkels.
    Leuk is het hè als je dan opeens tegen iets moois aanloopt.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Peetje,
    Wat heerlijk joh, als je zo mooi geslaagd bent bij de kringloop. Ik vind meestal helemaal niets, maar de aanhouder wint zeg ik dan maar... Je weet maar nooit wat je mist, als je niet af en toe gaat kijken...
    Jij hebt weer prachtige spullen gevonden. Het blakertje is mijn favoriet, samen met de bakvormpjes... En de terrine is ook een juweeltje... Fantastisch mooi allemaal...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het lijkt me heerlijk om een kringloop te hebben die nog echt leuke, betaalbare dingen heeft, bij ons is het echt duur geworden, heel jammer want de animo neemt zo erg af.
    Jij hebt heel mooie spullen gevonden, ik ben dol op bakvormpjes, heel leuk.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een koopjes daar bij jullie in de Kringloop. Bij de Kringloop in Emmen waar ik geregeld kom weten ze ook wel van prijzen hoor, soms niet leuk meer. En dan is er ook nog een andere kringloop waar ze vaak nog meer vragen voor hun spullen dan in een brocante winkel. Ik verbaas me er nog steeds over dat ze nog steeds bestaan, maar daar ben ik gisteren wel leuk geslaagd. Voor de tweede keer. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mazzel heb je zeg! de terrine is echt geweldig! Super leuk daar wordt je pas echt blij van!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou Peetje, het was echt je dag he? Wat heb je veel gevonden en echt goedkoop allemaal hoor, hier zou je er veel meer voor hebben betaald. Heel leuk gestyled!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke aankopen! Heerlijk hè? Zo snuffelen bij de kringloop...helemaal mijn ding!
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow, wat ben je goed geslaagd en tjonge, wat een prijzen. Ik schrik hier soms van de prijzen bij de kringloopwinkel, gewoon belachelijk. Ik kom er dan ook eigenlijk nauwelijks meer. Kun je beter naar een gewoon brocante-zaakje gaan. Of naar een kringloopwinkel iets verderop.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Peetje, je bent super goed geslaagd zeg! Ik zou het ook allemaal meegenomen hebben, zeker voor zo'n mooi prijsje!!

    Fijn weekend!
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Kijk dat zijn nog eens hele fijne prijsjes, bij mijn kringloop zouden ze echt 3 keer meer vragen. Mooi die witte spulletjes, ben weg van je blakertje. Je hebt alles spulletjes mooi gedecoreerd. Fijn weekend, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat is ook het leuke van kringloopwinkels, de spanning of je wat zult vinden en de blijdschap als je dan ook iets gaafs vindt. Kortom ook mijn favoriete woonwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je bent goed geslaagd Peetje...ik vind die bakvormpjes ook zo gaaf.....
    Fijn weekend en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Knap gevonden hoor!
    Ook al staat dit bij jouw bij de kringloop, dan nog moet je er oog voor hebben en het juiste er tussenuit pikken!
    Geniet er van!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Geweldige spulletjes en met jou samen kon ik wel een dag in de kringloop vertoeven haha...het geeft toch altijd een geweldig gevoel....ik vind alles super mooi en als spullen een breukje of iets dergelijks hebben maakt het alleen nog maar meer bijzonder...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een prachtige vondsten daar word je toch helemaal blij van ....en ik ook genoten van je mooie foto's ...wens je een fijne week lieve rosita

    BeantwoordenVerwijderen