maandag 17 februari 2014

Lange kaarsen.

Na jaren vele zakken waxine-lichtjes
 te verbruiken en de lange kaarsen
 te vergeten, wilde ik het eens anders.

Ik had ondertussen wat kandelaars
 verzamelt bij de kringloop en
die stonden her en der verspreid.
Ik vond dat toch wat onrustig.






Het is een allegaartje bij elkaar
 maar daardoor heeft het wel wat.

Alleen nu gaan ook de dozen
 lange kaarsen er snel doorheen.

Maar 's avonds is het een hele mooie gloed.
En dan geniet ik...

Liefs, Peetje

31 opmerkingen:

  1. Allereerst een dikke knuffel van mij......ik herken het gemis zo.....en dit zijn dan weer dagen van extra voelen.....
    Je kaarsen-groepje is prachtig......hier staan ook verschillende soorten door elkaar en daar hou ik juist van....
    Fijne week Peetje en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig toch vind ik lange kaarsen wel wat meer sfeer hebben .... mooi zo bij elkaar geniet er lekker van ... fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig zo die kandelaars bij elkaar, heel sfeervol nu het 's avonds nog zo donker is.

    Gezellige week, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor, zo bij elkaar, maar die lange kaarsen branden inderdaad ook best nog wel snel op.
    Geniet maar lekker verder van je allegaartje!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En daar gaat het om...genieten....mooi hoor !!...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartstikke leuk toch? Zo in een groepje bij elkaar, het zal zeker s'avonds heel sfeervol zijn.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dit een prachtig gezicht, al vind ik lange kaarsen ook altijd wel eng. Ik ben er altijd bang voor dat er eentje omvalt of er uitvalt, met alle gevolgen van dien. Ik zou er niet even bij weg durven lopen, daar heb ik met de waxinelichtjes geen last van. De lange kaarsen in de woonkamer heb ik dus nooit aan.

    Maar mooi staat het zeker! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je allegaartje is een mooi geordend groepje geworden. Heel sfeervol. En wat je aan lange kaarsen binnen haalt spaar je misschien uit op de waxinelichtjes?
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Peetje,
    Juist doordat het een allegaartje van kandelaars is, staat het zo mooi bij elkaar... En de lange kaarsen zijn wel veel sierlijker dan waxinelichtjes natuurlijk... Ik vind het super mooi...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat heb je in die close ups het licht mooi weten te vangen, prachtig. Door die foto krijg ik meteen zin om de kaarsjes al aan te steken terwijl het buiten nog volop licht en zelfs lekker weer is. Ik heb ook altijd een paar lange slanke kaarsen aan, in andere hoekjes weer dikke kaarsen en ook veel waxinelichtjes. Ik koop me arm aan kaarsen ja, maar als ik ergens aanbiedingen zie dan sla ik vaak mijn slag.

    Nog een fijne week,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zo, al die kandelaars bij elkaar. Wat staat dat toch gezellig. Geniet ervan

    Lieve groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waxinelichten geven toch niet helemaal het mooie licht dat kaarsen geeft.
    Ik heb ook heel lang lange kaarsen gebrand, maar zoveel dat een doos zo leeg was.
    Daarom ben ik nu overgegaan op stompkaarsen, die doen er langer over.
    Echte kaarsen zijn echt mooier, vind ik.
    En je hebt er zo een mooi hoekje van gemaakt.
    En genieten maar!!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zo! Het licht van een kaars is altijd mooier dan van een waxinelichtje, daar heb je helemaal gelijk in! En zo met een stel bij elkaar is het helemaal sfeervol.
    Wanneer je de wat duurdere kaarsen koopt is mijn ervaring: die gaan wel langer mee!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik was vanmiddag nog in de kringloop met hetzelfde idee, maar geen leuke kandelaar te vinden. Leuk geheel zo en inderdaad erg mooie gloed altijd van lange kaarsen. Groetjes, Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik was vanmiddag nog in de kringloop met hetzelfde idee, maar geen leuke kandelaar te vinden. Leuk geheel zo en inderdaad erg mooie gloed altijd van lange kaarsen. Groetjes, Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben gek op kandelaara en vind het heel mooi staan bij je als groepje bij elkaar! Ik brand ook veel dinerkaarsen, neem ze vaak mee van de AH. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb ze ook aan en vind het altijd prachtig! :-) doe ze ook aan, het is al donker!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, gewoon kaarsen blijven mooi. Ik heb er ook staan, het geeft net wat meer sfeer dan alleen van die windlichtjes met waxines.
    Prachtig hoor, al die verschillende kandelaars bij elkaar.
    Groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig he die lange kaarsen, ik koop de rustic lange kaars gewoon bij de xenos. En dan vind ik ze het mooist als ze bijna drie kwart op zijn! Een heerlijk sfeertje geeft het, jammer genoeg branden ze snel op!

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi al je kandelaars bij elkaar, dat geeft meteen heel veel sfeer.
    Ik heb hier ook kaarsen...vind ik toch iets gezelliger dan alleen waxine lichtjes.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier zijn ook nog veel lange kaarsen, het heeft toch wel iets om ze zo bij elkaar te branden.
    Mooie verzameling zo dat maakt de donkere avonden nu net iets lichter!!

    Fijne week Peetje en een lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gezellig zo met al die kaarsen. Ik vind lange kaarsen heel mooi maar ben altijd beetje huiverig dat ze omvallen dus hou het hier op waxinelichtjes en van die dikke, stompe kaarsen. Kaarslicht is sowieso sfeervol en gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk om ze zo bij elkaar te zetten! Je hebt een mooie verzameling. Het kost een paar kaarsen ... maar het ziet er heel gezellig uit!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Soms wil je het gewoon even ander hé? Dat heb ik ook weleens. dan ben ik er in het begin heel tevreden mee en op een gegeven moment gaat het me toch een beetje vervelen of tegenstaan. Ze zeggen niet voor niets: Verandering van spijs doet eten. Zo blijf je je spulletjes mooi vinden! Heerlijk 's avonds met de kaarsen aan. Geniet ervan!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb ze ook staan lange kaarsen maar durf zo nooit aan te steken met 4 katten in huis. Staan leuk zo bij elkaar.
    En ik wil nog steeds heel graag die ene die op drie punten staat van je overnemen hoor, ik heb het broertje en het zusje daarvan hier staan haha.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Is ook mooi inderdaad Peetje en weer es wat anders.
    Vind het wel leuk zo allemaal verschillende...ik doe dat meestal met een stel verschillende witte kandelaars bij elkaar op een dienblad in het voorjaar...
    Nu heb ik net nieuwe haakkatoen gekocht...dus ben voorlopig onder de pannen met wat anders ;)
    Héérlijk dat gefröbel en gerommel in huis....

    Fijne dag en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het staat prachtig. Ik wissel het meestal ook wat af, al branden de waxinelichtjes hier sowieso iedere avond. De lange kaarsen branden altijd best snel op vind ik, maar misschien hangt het er ook vanaf of je goedkope of duurdere kaarsen gebruikt. Hoe dan ook, het staat heel sfeervol bij je.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat staat dat mooi Peetje! Erg sfeervol...

    Fijne avond

    X Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Staat heel mooi en zo sfeervol.

    Ook hier staan lange kaarsen in standaards gecombineerd met waxinelichtjes, gezellig hoor!

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Peet....ziet er weer schitterend uit en we hadden weer dezelfde gedachten...ik vond ook nog een hele doos met lange kaarsen en omdat de waxinelichtjes op waren, kaarsen gebruikt...de verschillende standaards samen op het oude dienblaadje vind ik prachtig....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen