woensdag 19 februari 2014

Lentebodes

De soepterrine die ik laatst bij
de kringloop kocht is verplaatst naar
de side-table, voor de oude spiegel
 (de spikkeltjes is het 'weer' wat in de spiegel zit).

Ik heb er narcissen-bolletjes ingezet.

Geen water gegeven, maar toch kleurden de kopjes langzaam zacht- geel.

Om het helemaal in voorjaarsstijl te brengen, ligt dit ernaast...
Een schapen-hoofdje (of is het een ram?)...


Volgens mij toch een ram...


En de narcisjes doen intussen gewoon
 hun ding en trakteren me een paar
dagen later op deze vrolijke koppies. 

Nu buiten nog....


Liefs, Peetje

26 opmerkingen:

  1. De lente is onderweg hoor, ook de komende weken wordt er geen winters weer voorspeld. Een heerlijk idee dat we de goede kant weer op gaan. Wat heb je een mooie terrine bij de kringloop gevonden. De narcissen staan er ook prachtig in.

    Ik wens je een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo voor de spiegel heb je dubbel plezier van je bolletjes, goed bekeken! En gezien de krullen boven de oren hebben we wel met een ram te doen. Hij heeft wel een mooi koppie.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat leuk, die narcissen in de terrine. Het zijn al echte lentebeelden. Mooi dat kopje van die ram.

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die lentebodes, lekker om "de goede kant" weer op te gaan met langere dagen en hogere temperaturen. De terrine leent zich geweldig voor de narcissen.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi idee om je mooie soepterrine hiervoor te gebruiken, staat hier ook nog ongebruikt in de kast:) Mooi om te zien dat die eigenwijze kopjes toch uitkomen...het hoort gewoon bij het voorjaarsgevoel.
    Leuk je schapen/rammenkopje.....wat is het toch mooi om heel andere accessoires te gebruiken dan in de winter.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt de lente echt in huis gehaald, wat staan de narcissen mooi in de terrine, Peet. Samen met het hoofdje van de ram vormt het een mooi voorjaarstafereel.

    Nog een gezellige avond!
    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat heel erg mooi zo dat geel bij dat wit. Zo zie je maar weer dat je met zo'n vondst alle kanten mee op kunt. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Peetje, ja wat gezellig he die lente bloemetjes, en die soepterine is super mooi. Ik heb ook lentebloemen op mijn blog gezet, kijk je even mee, groetjes, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij hebt al lekker de lente in huis gehaald zie ik! Genieten hoor! Heb ook het idee dat de winter niet verder doorzet dus wat mij betreft mag het zonnetje nu ook wel wat vaker gaan schijnen...

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor die narcissen in de soepterrine! En als ze dan ook nog zo mooi gaan bloeien, krijg je toch helemaal de lente in je bol?
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De lente is in aantocht hoor, en bij jou ook al binnen aangeland, gezellig!
    Hier worden we vrolijk van, in mijn tuin bloeien de krokusjes al.
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Peetje,
    Wat gezellig toch hè, die lentebloeiertjes in huis. En zo voor je spiegel heb je er dubbel zoveel plezier van. De ram is prachtig...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog even en dan bloeien ze buiten ook die Narcissen, heerlijk hoor!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi je terrine met de narcissen….wat een lentegevoel hebben we toch hé, zeker na zo'n dag als
    gisteren , 13gr was het hier, een héérlijk zonnetje….vandaag valt er wat nat…… dat schaap/rams kopje
    is ook héél mooi…… jij kan ook zo'n plezier hebben hé aan de schatten die je vindt in de kringwinkel…
    zal aan het bouwjaar liggen zeker …:-):-)
    fijne dag nog
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige je narcissen in de soepterrine.....
    En je ram past er goed bij.....een heerlijk lente-sfeertje.....inderdaad nu buiten doorzetten.....qua temperatuur is het best te doen maar de zon mag zich van mij wel vaker laten zien.....
    Fijne dag Peetje...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat was het gisteren toch heerlijk zacht hier in het zuiden hè? Ik geniet er ook zo van dat het al langer licht blijft 's avonds.

    Mooi dat heel erg verweerde rammenkopje.

    Fijne dag nog,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk hé vandaag is het hier echt lekker het zonnetje schijnt. en ik geloof dat ik maar even naast mijn roosje ga zitten buiten! Het wondertje van mijn tuin.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat staan de narcissen mooi in de terrine. Jij hebt het voorjaarsgevoel lekker binnen staan.
    Geniet ervan. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn! Narcissen in huis. De enige bloemen die naar mijn mening geel moeten zijn en geen andere kleur.
    Ik geef bolletjes nooit water. Heb me weleens laten vertellen dat ze al hun groeikracht uit de bol halen. Door water te geven, krijgen ze het 'te goed' en vliegen ze snel de pan uit.
    Als ik jou was zou ik los wat mos over de bakjes leggen, nu zie je die zo. Ik vind dat nooit zo mooi staan. Maar waarschijnlijk zullen die bakjes niet opvallen als je gewoon in de kamer zit.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk stukje voorjaar in huis.
    Zo mooi als de bollen uitkomen. Ik geef ze ook geen water.
    Geniet er lekker van!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat staat dat mooi in die soepterrine! Maar idd zou ik er ook wat mos opleggen, doe ik zelf altijd wel. En wanneer ze zijn uitgebloeid niet weggooien hè. Je kunt ze altijd weer in de tuin zetten, komen ze volgend jaar weer op en kun je er weer van genieten!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat jullie over dat mos beginnen. Normaal doe ik dat ook, maar helaas had ik geen mos of tilantia (gebruik ik er ook wel eens voor) voorhanden (en als je zit zie je het idd niet, hihi). Maar ik wilde niet wachten om foto's te maken, want het gaat al zo snel met narcissen. Wel heb ik er ondertussen een paar lege kwarteleitjes rond gelegd ( die had ik weer wel, hihi), zodat je de potjes niet ziet. Maar daar heb ik dan weer geen foto van...
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  22. Prachtig! En het weer in de spiegel maakt hem nu juist extra mooi! Prachtige voorjaarsbeelden......

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig lekker voorjaar. Het ramskopje heb ik ook, mooi is hij, vindt je ook niet?

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gezellig zo, al helemaal in lentesfeer. Om blij van te worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi! Ik ga morgen ook even narcissen halen, mijn manden en potten moeten hoognodig gevuld worden.

    BeantwoordenVerwijderen