vrijdag 14 maart 2014

Tekort en teveel.

Wat boffen we toch met dit weer. Als het even kan vindt je mij in de tuin. Alles schiet naar boven, in het mooiste frisse groen, bloesem of prachtigste bloem. Er moet gesnoeid worden, verplant en verzameld (overal springen de vergeetmenietjes uit). En voor je het weet is de dag weer om. Ik kom gewoon tijd tekort! Op dit moment schiet het bloggen er dan ook behoorlijk in. Daarbij komt ook nog dat door deze heerlijke zon, mijn computerscherm moeilijk te bekijken valt. Het bureau staat net onder de lichtstraat. Daardoor is het dan ook heerlijk licht, te licht, op dit moment. Tja, de zon kan ook soms teveel schijnen... De laptop zou dan uitkomst kunnen bieden, maar daar staan (nog) geen foto's op.

En soms vergeet ik gewoon om even tussendoor foto's te maken. Tja, en je moet wel even een up-to-date- databank van foto's hebben. Zoals van deze leuke kwartel-eitjes...
 

Hier liggen ze op een bedje van mos op de terrine, bij mijn stenen duif.

Heerlijk passend bij het voorjaar.

Maar ik had er nog over...


Dus die legde ik bij de gedroogde peuldoppen op een oude houten schaal van de kringloop.

Deze was eerst gelig-oranje gelakt. Na het schuren (foto boven) behandelde ik 'm met, jawel, Past Wax in de kleur cement.
Het is echt heerlijk spul om te verwerken.

Ik moet nog wat werken aan mijn 'techniek' , maar allee, het is mijn eerste project.
Mmmm, de tafel is natuurlijk ook een dankbaar object...

En nu kijk ik dus ook rond in huis met de pot in de hand, waar ik de wax ook kan gebruiken, haha...Ik ben om!

Maar aan deze eitjes kom ik niet.
 De natuur heeft ze mooi genoeg gemaakt.

Hopelijk tot gauw...


Liefs, Peetje

25 opmerkingen:

  1. Ik zie overal al eitjes voorbij komen. Ze blijven leuk he. Fijn weekend Peetje en loop jezelf niet voorbij.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor !!!...geniet van een heerlijk gezellig weekend...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er super uit hoor prachtige sfeerplaatjes geniet lekker van je heerlijke sfeer een fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peetje, prachtig hoor je schaal…zo warm en natuurlijk dat hout…
    geniet van het weekend
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat je zo van het buiten zijn en je uin geniet. Hopelijk kan dat dit weekend ook weer.
    De schaal is echt mooi geworden. En zo leuk al die eitjes verwerkt in mooie stukjes.
    Fijn weekend, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch al weer leuk die eitjes. Je hebt er prachtige sfeerplaatjes van gemaakt!
    Je schaal is ook erg mooi geworden. Die kleur wassen zijn toch zo leuk. Met weinig moeite geef je iets een heel andere uitstraling. Ik ben benieuwd naar je volgende wax projecten!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was zeker genieten van de week..heerlijk in de tuin gewerkt..en als je dan ziet wat er allemaal al uitschiet...het mag nu niet meer te hard gaan vriezen.
    Ik hoop dat het weer ook zo goed is van het Weekend....alhoewel het hier nu een beetje regent.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He Peetje....je hebt helemaal gelijk...zoveel te doen, je energie gaat stromen met dit prachtige weer en dan schiet het bloggen er een beetje bij in....dan maar wat minder posten dit is ook niet erg....Ik heb gisteren nog grote schoonmaak gehouden en zie...vandaag regen...dus hoe dom kan ik zijn...
    De kwarteleitjes hebben toch echt schitterende kleuren en zo leuk bij de duifjes....en...de paste wax ontdekt...jij hebt een betere kleur uitgekozen...ik heb carbon is een stuk donkerder...maar ik vond het aanbrengen dus ook niet zo gemakkelijk en omdat ik wel even heel erg enthousiast was, smeerde ik het op een klein queen ann kastje en ik kreeg het niet meer uitgewreven...dat was balen hoor....ik heb er met de kalkverf weer overheen moeten verven want het was te.....alles lijkt makkelijk op een foto...maar jouw schaal vind ik super mooi geworden en ook de kleur.....toppie....fijn weekend en lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er weer gezellig uit Peetje!

    De houten borden komen me erg bekend voor, hihi. Heb ze destijds ook op een soortgelijke manier aangepakt. (http://mariekekromme.blogspot.nl/2014/01/project-houten-bord-creatie-met-paste.html) Leuk effect krijg je daar mee hé? Is dan gelijk een totaal andere schaal. Leuk ook zo met die eitjes erin...

    Fijn weekend!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik herken het hoor....met het mooie weer zat ik ook liever buiten dan dat ik achter de pc plaats nam ;-)
    Die wax is heerlijk om mee te werken.....
    Hier ook al kwarteleitjes.....
    Ze staan mooi bij je Peetje.....
    Fijn weekend.....
    Liefs, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, die schaal is mooi geworden, zeg! En die eitjes liggen overal leuk in, zulke koop ik zelf ook altijd, zien er gewoon heel natuurlijk uit!
    Fijn weekend verder, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, wat was het heerlijk he, afgelopen week. het gaat nu weer wat minder worden, dan ben je ook weer meer binnen.
    Wat is de schaal mooi geworden, Peet!
    En al je kwarteleitjes, zo leuk gedecoreerd. Bij mij liggen ze ook al, maar nog niet in paasstand.
    Je hebt er mooie foto's van genomen!
    Fijn weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja wat jammer dat het mooie weer nu voorbij is hè, dat was echt genieten! Ik was afgelopen donderdag jarig en heb het in al die tijd (en dat zijn er veel, haha!) nog nooit zo heerlijk gehad!
    Vandaag rekening gehouden met wat regen en dus mest gestrooid: ik weet wel leukere werkjes en heb het gevoel dat ik nu nog naar mest stink!
    Je hebt er weer mooie plaatjes van gemaakt, vooral die eerste foto vind ik mooi!

    Fijn weekend.
    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is de schaal mooi geworden, leuk ook dat je inmiddels de eitjes tevoorschijn hebt gehaald. Dat zal hier ook niet lang meer duren, want ik krijg steeds meer zin in de lente.

    Ik wens je nog een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is weer een mooi resultaat geworden met die paste wax, leuk met die eitjes erin!
    Vast een fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi tafereeltje zo die eitjes en dat groene mos, Geniet van het weekend, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Peetje,
    Wat staat dat toch lief, die kleine kwarteleitjes... Elk jaar vind ik ze zo ontzettend leuk om in huis neer te leggen, binnenkort ga ik ze ook tevoorschijn halen...
    En je schaal vind ik super mooi geworden zo... Wat een plaatje...!
    Ik wens je een heerlijke zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hallo peetje, wat een mooie foto`s heb je gemaakt met al die eitjes, het geeft echt een voorjaars gevoel. en die schaal vind ik super mooi, wat ben je ijverig bezig geweest. fijne week en groetjes, riet..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat werkt die paste wax toch goed, hij doet wonderen:)
    De schaal gevuld met eitjes vind ik zo sfeervol, ik doe weinig met paasdecoraties, maar die eitjes kan ik ook niet weerstaan.

    Het weekend is al weer bijna om.. zo jammer.
    Fijne weke en een lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha, wat leuk je enthousiasme over de paste wax. Ik heb een tijd geleden een soortgelijke schaal gezien maar vroeg me af of ik die ooit kaal zou kunnen krijgen, laten staan dus. Misschien toch nog eens terug gaan.

    Je foto's van de eitjes zijn inderdaad heel mooi, lekker voorjaar!

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig de schalen met kwartel eitjes. Naar aanleiding van jouw enthousiasme ben ik ook bezig geweest met paste wax. Bevalt goed hoor, mooi effect krijg je ermee.

    Gezellige week, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Inderdaad...lekker zo laten die kwarteleitjes, ze zijn prachtig!!
    Gaaf hoe de schalen geworden zijn!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Met dit mooie weer ben ik ook liever buiten!
    Leuk gedecoreerd met de kwarteleitjes

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk hè dat weer van de afgelopen week, heb er weliswaar verplicht van genoten maar had stiekem gehoopt dat het deze week ook nog even zo zou zijn. Mijn eitjes liggen ergens te goed opgeborgen in één van de dozen op zolder, maar welke was het ook alweer??

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha, ik wil ook met wax aan de slag. Ben inmiddels al heel wat sites op internet verder en bijna een 'kenner', in theorie dan. De praktijk moet nog komen. Best wel eng, ik wil het op de nieuwe/oude eetkamerstoelen gaan proberen.
    Leuk hè, die kwarteleitjes. Ik heb ze hier ook. Gewoon in een weckpot, ook leuk.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen