dinsdag 25 maart 2014

Up-date schuur

Komen jullie even mee-spieken in de schuur?
Hij is nog lang niet klaar. Maar een pre-view is toch altijd even leuk...
Zoals ik deze Hazelaars-takken stuk voor stuk bij elkaar bond voor een stoere deurkrans, zo is manlief bezig onze schuur van binnen langzaam om te turnen tot een heerlijke hobby/brocante/klusruimte, plank voor plank...

Het werk vordert gestaag. Hij is nu bezig mijn gedeelte zoveel mogelijk afgetimmerd te krijgen met onze "piet-hein-eek" planken. Het heeft wel iets, die stroken in verschillende kleuren. Maar ik ben toch bang dat ik er met de wit-roller overheen ga. Ik ben nu eenmaal van het wit. Dit zou me op den duur gaan storen omdat ik het te onrustig vind.


Er is genoeg variatie in de breedte van de planken, wat een speels effect geeft. 

Ik kan nu al genieten hoe de zon zo heerlijk naar binnen schijnt. En als het straks wit is, zal dit effect alleen maar toenemen. 



Buiten ben ik ondertussen creatief bezig met het snoeiafval...

Over deze schaal, waarin ik o.a. een oud terracotta-potje vulde met vergeet-mij-nietjes, legde ik een grillige appeltak. 



En van de overige takken maakte ik nog een krans voor de andere deur van de schuur.
Binnen liep ik weer eens rond met de Paste Wax (kleur cement) en zag dat de mand ook wel een vergrijs-beurt kon gebruiken. Hierboven zie je nog de ietwat oranje gloed van het riet.

En hier de grijs-matte versie. Toch veel mooier.
 Er is nog flink wat over in de pot.
Heel voordelig spul dus.
Ik kijk nog even rond....

Liefs, Peetje







22 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n pre-view...het word al heel mooi..
    Ik hoop voor je dat er echt genoeg ruimte over blijft voor al je leuke ideeën met de schuur:)
    Bij ons stond hij al snel vol met fietsen en gereedschap en tuinstoelkussens en... nog veel meer..helaas geen plekje meer over:)

    Fijne week♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er wordt hard gewerkt bij jullie. En beiden pimpen jullie de wanden op. Ik kan me wel voorstellen dat je ze straks in een kleur wil hebben. En dan voorzien van mooie kransen uit eigen hand.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe leuk al die latten zo ook lijken, ik zou het ook veel te druk vinden. Ik zie het wel als lekker fris om het te witten.
    Je kransen en buitenstukjes zijn prachtig!
    Het is zo genieten van deze tijd dat alles op komt en bloeit!
    Genieten is het minste wat we op dit moment kunnen doen.
    Dat wens ik jou ook toe!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha....jij bent ook verslaafd aan de Paste Wax...fijn spul is dat toch.
    Je schuur wordt mooi...en lekker veel ruimte....
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat krijgen jullie daar straks een mooie ruimte, de schuur oogt ook best groot. Heerlijk zo'n plekje voor al je spulletjes.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een heerlijke ruimte krijg je daar. Leuk met al die verschillende planken. Wit zal leuk worden maar ik vind het zo ook al mooi speels.
    Leuk hè die kleur wassen? Je kunt er zoveel leuke dingen mee doen. Je mand is ook erg mooi geworden!
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat gaat een heerlijk plekje worden.....ik zou het ook 1 kleur verfen......
    Je kransen zijn mooi......
    Die past wax is heerlijk spul om mee te werken.....je mand ziet er gelijk mooier uit...
    Fijne avond Peetje
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hhahahahaha....ik zie het helemaal voor me jij met dat potje zoekende naar dingen die je kunt behandelen....geweldig mooi word je schuur...ben heel benieuwd hoor......liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil wedden dat het prachtig gaat worden. Fijn zo'n handige man hè.
    Maar jij kunt er ook wat van: mooi zijn die kransen geworden!
    En de past wax.....heerlijk spul hè en je kan er zoveel mee, haha!!

    fijne week
    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke ruimte! Met die planken heeft het een beetje een beach uitstraling maar kan me voorstellen dat je er misschien ook wel wat onrustig van kan worden. Wordt vast prachtig allemaal. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het gaat echt gaaf worden met die planken.
    Ik ben benieuwd naar je volgende item die met de pastewax gaat bewerken.
    Die mand is echt mooier geworden!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om straks een eigen plekje te hebben. Het ziet er al gaaf uit zo.
    De krans is ook een plaatje.
    Lieve groet Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat word een heerlijke ruimte! mooie kransen heb je gemaakt.
    Mooi wat een beetje Paste Wax al niet kan doen, hè. De mand ziet er ook mooi uit!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf hoor met die planken, heel piet hein eek budget achtig! :)
    (Die behangetjes zijn echt duur!)

    Wat ga je precies met de ruimte doen dan? Ga je een winkeltje erin beginnen of is het echt voor Eigen gebruik?

    Liefs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je schuur begint een echte ruimte te worden en eigenlijk heeft het best wat met al die verschillende kleuren planken....haha en de paste wax heeft je in zijn grip...hier hetzelfde en ik heb ook een grote mand waar de poezen altijd op liggen....was wat gelig....dus vergrijzen...en is ook leuk geworden. De takkenkrans vind ik super mooi. Ik heb helaas geen enkele boom in de tuin....jammer...
    Ik heb nog een vraagje...als weer die grote brocante markt weer in Maastricht is, kun je mij dit doorgeven want ik heb deze vorig jaar ook gemist en heb dit nergens in kunnen lezen...fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat wordt het mooi!!! Ik vind dat een superidee met die planken!
    Je kransen zijn ook prachtig...moet toch eens meer gaan doen met snoei afval...

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gave schuur! Niet op vakantie las ik, maar je kunt straks lekker van je hobbyruimte genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig zeg zo'n schuur en wat wordt hij stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Peetje,
    Wat wordt die schuur toch ontzettend mooi zeg. Ik denk dat jij straks, als hij echt af is, daar gaat wonen... Je zult er in ieder geval heel veel fijne uurtjes doorbrengen...
    Je creativiteit met snoeiafval is ook super, want een mooie krans...
    Ik wens je een heerlijke middag en avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Spannend hoor, ben heel benieuwd wat je er van gaat maken maar ziet er nu al veelbelovend uit. Ben het wel met je eens dat dit pietheineik-hout wat 'druk' kan ogen maar als je het een egaal kleurtje geeft blijft het alsnog heel speels.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jullie zijn goed bezig samen! Succes met de klussen, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O, zo heerlijk die schuur. Als ie eerst maar vol staat :)

    BeantwoordenVerwijderen