woensdag 23 april 2014

Hollands kant


Ze staan weer met bossen langs de berm:
 Fluitekruid, ook wel Hollands kant genoemd.


Natuurlijk even stoppen om zo'n bosje
 kant te bemachtigen.
En dat gaat nog niet zo
makkelijk zonder tuinschaar.


Maar uiteindelijk is het me toch gelukt.
En nu staat het mooi te pronken in een
zinken emmer op de veranda-tafel.


Binnen zet ik zo'n vaas liever niet neer,
  omdat het kleine bloempjes blijft regenen
rondom de vaas, telkens al je er langs loopt.



En waarom ze het Hollands kant noemen,
 daar kan ik me wel wat bij voorstellen...


Mooi toch, deze tere bloempjes!

Fluitekruid: de zomer komt er aan...

Maar in de tuin zijn nog meer tere witte bloempjes ontloken:
die van de Lievevrouwebedstro.

Fris groen met witte spikkeltjes,  zo mooi.

Hier staan ze samen met de 
Vergeet-mij-nietjes in de kleine vaasjes.

Heerlijk toch om al in April vaasjes
 te vullen uit eigen tuin.
 Vandaag was het ook al weer lekker
 werken in de tuin, onder het
 genot van een heerlijke zon.

Morgen weer zo'n dag?
Ja, graag!!

Ik zie dat ik weer nieuwe volgers heb. Ook bij Bloglovin.
 Welkom, gezellig dat jullie er zijn!
En stille volgers, leuk dat jullie mij een bezoekje brachten.
Jullie allemaal bedankt voor jullie leuke reacties, telkens weer.
Zo fijn...

Liefs, Peetje

26 opmerkingen:

  1. De bermen staan er vol mee, het is een prachtig gezicht. Het staat bij jou overigens ook mooi in de zinken emmer. Ik denk dat ik de komende dagen ook even op pad ga, met snoeischaar ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is echt mooi kant. En het staat heel sfeervol op je tuintafel. Ik zet het fluitenkruid ook altijd buiten neer met vanuit huis het zicht er op.
    En ik wens je nog meer van zulke dagen en ook alvast een mooi weekend, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful and sweet pictures !!
    Hugs Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hè.....dat fluitekruid. Staat mooi in de zinken emmer. Prachtige foto's heb je ervan gemaakt. Geniet ervan!

    Gtoetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Peetje, "fluitekruid"....dat was de eerste soort "bloem" die mijn dochter toen ze nog klein
    was leerde kennen tijdens een schoolwandeling..ik denk dat ze dan zo'n 5à6jr moet geweest zijn,
    en overal waar we langs kwamen....kijk mama fluitekruid....en das al al die jaren bijgebleven
    als het fluitekruid bloeit...denken we altijd terug aan de tijd dat ze klein was !!!
    Leuk dat je ook van servies houd...ik moet wel zeggend dat ik héél veel mooie spullen bij
    jullie op MP vind hoor....wel jammer van die verzendingskosten maar ja ...je moet het ergens halen
    hé en 300km en meer rijden voor servies...benzine kost ook hé !!
    fijne dag nog
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijft toch mooi dat fluitenkruid! En zeker zo in je zinken emmer. Bij ons in het Noorden beginnen ze nu pas te bloeien. Ik zat al vol smart te wachten want ik las in meerdere blogs dat ze al volop in bloei stonden. Vandaag maar even (met snoeimesje!) op pad!
    Je heb ook weer prachtige foto's gemaakt! De kleine vaasjes gevuld met de vergeetmijnietjes blijven ook favoriet!
    Fijne dag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie combinatie: het Hollands kant met de zinken emmer!
    Gratis bloemen, wat willen we nog meer. Heerlijk om in de tuin te werken,
    je gaat gewoon iets zoeken om buiten te zijn, hè.
    Fijne dag, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een sfeervolle tuin..ik vind je paaltje met lamp zo leuk!
    Heerlijk hé, gewoon een mooie bos fluitekruid plukken en er van genieten:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier staat het vol ermee achter in de tuin......prachtig
    In een vaas zoals bij jou vind ik het ook erg mooi.....net als je andere twee kleine bosjes.....
    Ja heerlijk was het gisteren.....vandaag nog wat heiig maar wie weet in de middag.....tis niet koud....
    Fijne dag Peetje
    Liefs, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk hè, we hebben al zo vroeg voorjaar! Ik heb ook een kan fluitekruid buiten staan. Dit meer omdat ik als het binnen staat een allergische reactie krijg, dan wordt ik heel astmatisch. Toch heb ik nu net één takje in een fles binnen staan. Misschien dat het lukt, anders gaat het direct naar buiten.
    Mooie plaatjes hoor
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk dat fluitekruid, ik zag het bij een andere blogster ook al mooi gedecoreerd.
    Bij jou met dat grijs vind ik het ook echt een plaatje.
    Wat een simpel idee hè...prachtig, en heerlijk buiten genieten met dat mooie weer.
    Bedankt weer voor je lieve reactie op mijn post ;)

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige plaatjes, ik moet ook maar even de berm in!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja mooi he ???...ik vind het in huis nog al stinken...als ik eerlijk ben.....hihihi....liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier groeit het ook volop, ik wil ook nog steeds een vaas in de tuin vullen, maar vergeet steeds mn snoeischaar.
    Vandaag is het weer zo heerlijk buiten!!

    liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig he, die schermen met de hele kleine bloemetjes. Eerst waren ze hier nog een beetje aarzelend, maar deze week zijn ze volop aanwezig.
    Je hebt er een prachtige pot mee gevuld. zink en wit is een mooie combinatie.
    Je kleine flesjes vind ik ook heel lieflijk.
    En morgen nog zo'n dag!!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Peetje,
    Ja wat mooi is dat toch telkens weer hè, al die rijen kant langs de wegen... Ik kan er zo van genieten. Toevallig vanmorgen vroeg nog een bos geplukt, met behulp van een mesje, voor mijn broer, waar ik een dagje was... Hij heeft een heel grote tuintafel, en daar staat zo'n super grote bos echt prachtig bij...
    Ook je andere kleine bloemetjes zijn prachtig...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie lantaarn staat e rop je tafel!
    De bloemetjes staan ook erg mooi in die zinken vaas!
    Geniet ervan.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is het sfeervol dat mooie Fluitenkruid, ik nies er altijd van, maar ik blijft het een prachtig gezicht vinden.
    Het ziet er zo gezellig uit in je tuin, lijkt me heerlijk om daar te genieten.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig allemaal die bloemen!
    Lieve groet,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig ja, dat Hollands kant. En dat gratis en voor niks. Ik heb ook een emaille kan op de tuintafel staan.
    De kan is donkergroen,daar past heel veel in. Ik bedoel qua kleur! Ik heb er wat seringen tussen gezet. Heerlijk die geur!

    Wij hebben altijd een snoeischaar achter in de auto liggen,want je weet maar nooit......

    Fijn weekend.

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig hè, overal dat mooie fluitekruid. En tuurlijk moet je daar in je eigen tuin ook van genieten :-) Fijn weekend.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige post Peetje....dat Fluitenkruid is zo mooi en ik heb het ook zien staan, moet het alleen nog gaan plukken. Ook de vergeet mij nietjes zijn zo leuk....wij hebben in de tuin nieuwe schuttingen gezet en toen zijn de kleine bloemetjes Lievevrouwebedstro helaas moeten wijken...je hebt het zo leuk gestyled in de tuin het ziet echt allemaal adembenemend uit....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vergeet ook steeds een schaartje mee te nemen maar als ik zo op jouw foto's kijk, staat dat "Hollandse kant" wel heel leuk in een vaas. Toch maar even gaan knippen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig...en ja, het plukt niet gemakkelijk, dat Hollandse kant, het is misschien slim om altijd een soort van zakmesje in de auto of je tas te hebben, met een -je- hè, want een groot mes mag je niet bij je hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Peetje, ja wat een prachtige bloemen zijn het, en dat groeit zomaar langs de wegen, dan is het wel moeilijk om er zo aan voorbij te gaan. Ik denk dat ik ze morgen ook maar ga plukken en dan een ruiker op de tafel zetten bij mijn caravan. Ik vind je foto`s ook zo mooi, kan er zo van genieten. Ik wens je nog een fijne zondag en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig Peetje! Ik moet binnenkort ook maar even op zoek naar een mooie bos! En idd...niets fijner dan mooie bloemen uit eigen tuin!

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen