maandag 14 april 2014

Pasen, heel subtiel.

Komend weekend is het weer Pasen. In huis is daar nog niet zoveel van te zien, alleen hier en daar een eitje, zoals hier in het nestje onder de glazen stolp, compleet met twee vogeltjes.

Ik vond het zo bij de kringloop...een verlaten nestje...nu mag het hier pronken in het zonlicht.

Dit kleine Evangelisch boekje uit 1905 kon ik er ook niet laten liggen.
Op sommige bladzijden staat langs
 de kant nog wat tekst bijgeschreven met potlood.
Het kleine Chinese kommetje met anjer
 vond ik al eens eerder bij de kringloop.
 Ik heb er wat waxine-lichtjes in liggen.

Deze drie kleine glaasjes met een subtiel bloem-motiefje vond ik ook heel mooi.


Ach, en ik had nog wat leuke eitjes over...

Mooi gespikkelde eitjes ( van chocolade -hazelnootpraliné)
 maar voor de kinderen zijn het siereitjes....hihi,
 anders is mijn creatie zo foetsi! 

Dus mondje dicht...

Zo halen ze tenminste de Pasen!


Liefs, Peetje

25 opmerkingen:

  1. Wat leuk je nestje.....en het staat superleuk zo onder de stolp....
    Het bijbeltje is al oud zeg.....
    Ik vind je glaasjes prachtig.....hou ik wel van......
    Enne die eitjes hmmmmm ik HAD ze ook hihi.....hebben pasen niet gehaald......
    Fijne dag Peetje
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Peetje, kan jij dan aan je creatie weerstaan ????? Ik zou aan zo'n creatie niet kunnen weerstaan,
    Pasen haalt het zeker niet bij mij …haha….wat leuk die stolp op de gekleurd bord, heb eigenlijk alles
    staan om dat na te doen…alleen dat nestje niet….straks even gaan rommelen en zoeken…:-):-)
    Fijne week
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, eigenlijk ook niet. Maar we hebben al twee (!) voordeelzakken van een kilo verorbert met z'n allen. Als zo'n schaaltje vol staat verdwijnen er 'zomaar' een paar eitjes, vooral de witte chocolade is daarbij favoriet (niet door mij, want die lust ik niet, wel de puur....).
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  3. Nou...ik zou er zelf al niet van af kunnen blijven...er moet hier geen chocolade in het zicht liggen, want het is zo verdwenen.
    Zo vind ik oaasversiering op z'n mooist...niet te veel.
    Ik vind je gekleurde echte eitjes wel mooi in die glaasjes....gezellig!
    Fijne Week Peetje.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Peetje! Ik hou ook helemaal niet van alle gele kipjes en eitjes die je rond pasen veel ziet, lekker naturel en sober vind ik het ook het mooist!

    Fijne week!!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo....jij bent zeker niet makkelijk te verleiden! Mijn complimenten hoor! Ik heb een zwak karakter: zelfs in de keukenla zijn ze hun leven niet zeker, maar dat zie je ook wel aan mijn rondingen, haha!
    Staat allemaal heel gezellig zo in die glaasjes.
    Fijne week.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook geen overdreven paasversiering, want wat hebben eieren nou eigenlijk met Pasen te maken hahaha. Alleen een klein nestje, net als jij hebt. Vind ik ook veel leuker. Gezellig weer even bij je binnengeneusd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk die subtiele paasversiering. Heb zelf ook niet veel staan, alleen wat eitjes en kronkeltakken.
    Deze eitjes zou ik kunnen weerstaan, want als er vulling in zit vind ik ze niet lekker. Haha. Ik heb het liefst van die holle eitjes of de massieve. Groetjes, Nancy.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peetje,
    Wat mooi, zo onder de stolp, met dat prachtige bord!! Je kommetje en de glaasjes zijn ook prachtig en ja, als je ze voor de sier hebt liggen, dan kun je er het beste afblijven... Hier alleen kwarteleitjes in glaasjes en schaaltjes, die kun je niet eten. Geen enkel chocolade-eitje gekocht of gegeten dit jaar, tot nu toe tenminste...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige plaatjes, Peetje!
    Leuk met die eitjes.
    Ik heb ook maar heel subtiel paasversiering. Het heeft niet zoveel met Pasen te maken. Ik zie het meer als een lenteversiering.
    Prachtig om je kinderen voor de gek te houden, maar je hebt gelijk en ik las net dat ze toch wel aan hun trekken komen. Maar deze eitjes zijn wel heel leuk, ik heb ze ook zien liggen, maar heb ze weerstaan.
    Ik wens je een mooie nieuwe week toe!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is maar goed dat ik niet bij je woon anders ging het mondje toch echt open in plaats van dicht ;-). Ik heb tot nu toe om die reden ook nog geen chocolade eitjes in huis gehaald, ik wil er eerder een paar kilo af en zeker geen bij. Leuke paasdecoraties, hier heb ik het ook rustig gehouden.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat vind ik ook precies genoeg aan paasversiering, ook bij ons. Je glaasjes zijn mooi! Ik ben jaren geleden ook gegraveerde glaasjes gaan verzamelen. Ik ben er maar mee gestopt, want waar zet je dat allemaal neer! Maar ik hou er wel van!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt mooie spulletjes gevonden, weer zo leuk ter decoratie. Die ECHTE eieren doen het heel goed in die tere glaasjes (ik zeg niks). Ik koop 'gewoon' geen chocolade-eitjes, dan kan ik me er niet toe laten verleiden thuis...
    Fijne middag/avond, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie eitjes.
    Ze zijn er eigenlijk wel heel lekker uit.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er weer gezellig uit! En die eirjes zouden hier ook al lang verdwenen zijn. Ze verdwijnen hier zelfs uit de kelder. Ik krijg geen kans om ze in een schaaltje te leggen dus daarom koop ik maar geen nieuwe meer...

    Lieve groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier, behalve een paar (vorig jaar) zelfgeknutselde eieren, geen paasdecoratie in huis. Buiten wel wat eitjes in de vogelkooi...vind jou decoratie erg mooi.

    Fijne avond!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi gedaan hoor !!!..ik doe nooit aan paarversiering.....maar vind dit erg leuk gedaan zo !!....fijne nieuwe week liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk allemaal. Ik heb ook een nestje met eitjes onder een stolp staan alleen de vogels zijn gevlogen.
    Mooie glazen. Wat een stunt om het zo naar de kinderen te brengen ;)
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Subtiel gedaan, ik vind het juist leuk wanneer het een beetje ingetogen is. Die eitjes her en der neerzetten is bij ons kansloos, die gaan hier Pasen niet halen...

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk dat nestje zo met die vogeltjes, subtiel Pasen maar wel heel sfeervol! :)


    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke spulletjes heb je gevonden. Goed idee om het nestje zo onder een stolpje te doen. de eitjes in de glaasjes staan zo mooi en zoetig! En van die mooie schaaltjes kun je nooit gemoeg hebben. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat nestje is leuk! Hier kwam puberdame vandaag met een heel lief potje aan vol paaseitjes. Benieuwd hoe snel die leeg is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hahahaha.... dat de kinderen denken dat het siereitjes zijn, dat vind ik echt geweldig leuk.

    De glazen vind ik erg mooi, leuk zo met de paaseitjes erin.

    Fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige paasversieringen heb je .....Zo leuk die glaasjes en dan die zachte pasteltinten eitjes erin en ja ik zou ook zeggen dat ze niet voor te eten zijn hihi....Het vintage kopje is super mooi en ook de stolp....subtiele versieringen met een prachtig effect....fijne paasdagen en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen