donderdag 17 april 2014

Vergeet-mij-nietjes en kringloop-gelukjes

Laatst vond ik bij de kringloop dit hele mooie kistje. Ik was schijnbaar niet de enige die hier haar oog op had laten vallen.


Maar dat is het risico van de kringloop: als je het niet in je mandje legt, omdat je er bv. eerst nog over wil denken, kán het te laat zijn. Helaas heb ik dat zelf ook wel eens ondervonden. 

Ik hoefde hier helemaal niet lang over na te denken, ik vond 'm meteen prachtig. Hij is gemaakt van Balsen-hout en is mooi gepatineerd. Ik had zoiets al eens eerder gezien op een brocante-markt maar vond het toen aardig aan de prijs. Dus nu was ik heel blij met dit kringloop-gelukje!  

Ver-geet-mij-nietjes uit de tuin, in mijn kleine vaasjes. Hier kan ik zo van genieten!

En deze vrolijke fluiter dan?

Deze fladderde mij tegemoet op een klein bordje. Ik vond het zo fleurig en lief, dat ik het tweede bordje ook maar meteen mee nam. Het derde bordje was al te veel versleten dat je de afbeelding nauwelijks zag.  

Ook deze metalen Marokaans uitziende, schaaltjes kon ik niet laten liggen.
 Mijn thee-kopje past er  precies op! 

Het werd dus weer een geslaagde kringloopochtend!

Ik wens iedereen hele mooie Paasdagen!
Geniet van de eitjes, de zon, vrije tijd,

 maar vooral van elkaar!



(Pinterest)

Vlieg er eens uit tijdens de Paasdagen!


Liefs, Peetje

31 opmerkingen:

  1. Wat een geluk dat je het kistje metéén in je mandje hebt gelegd,zo een prachtig exemplaar !!!heb ik ook al zoveel meegemaakt, je denkt ik zeul er niet mee rond, ik doe eerst even het rondje kringwinkel en tja dan zie je het liggen in een ander zijn mandje….ook mijn tactiek veranderd, metéén erin liggen …haha…gisteren toch weer iets laten staan, hopelijk is het vandaag nog niet weg, geprobeerd mijn dochter op haar fiets te steken om het te gaan halen want ik ben mobiel nog héél beperkt door mijn operatie, moet altijd een (privé)chauffeur vinden …:-):-) ! Ik zag er een leuke tinnen koffiepot staan…op pootjes..met een teut maar er moet ook een kraantje aan geweest zijn om een kopje onder te zetten maar het kraantje zelf zit er niet meer op ...dus getwijfeld…maar ach wat is een oude kan hé….en voor 3,75 ben je beter dat je twijfelt hé…..:-(:-(
    Geniet van je mooie nieuwe spullen
    alvast fijne paasdagen voor jouw Peetje
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kringloop gelukjes heb je op de kop getikt.

    Het kistje is echt zo mooi en dat moet je zeker direct in je mandje doen, want ook ik heb wel iets laten staan met het idee er eerst over na te denken en toen was het weg.

    De bordjes met vogeltjes zijn zooooo..... schattig.

    Hele fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige houten doos, Peetje. Daar zou ik ook niet zo heel lang over hoeven nadenken.
    En je kunt hem beter direct in je mandje doen en er tijdens het verder struinen nog even over nadenken en dan evt. terugleggen, dan andersom. Want voor je het weet...
    En die vergeetmijnietjes zijn toch zo lief. Bloemen brengt de boel tot leven!
    Wens je met je gezin mooie Paasdagen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je was er duidelijk op het juiste moment. Je brengt mij wel op een idee, ik ben deze week nog niet bij de kringloop geweest....wie weet doe ik dat straks nog even. Het kistje lijkt mij een bijzonder item.

    Ik heb ook een keer gehad dat ik van verre al een hele mooie terrine bij de kringloop zag staan. Ik wilde natuurlijk niet hollend en vliegend de zaak door, maar het was dus wel even spannend of iemand anders mij niet voor zou zijn. Gelukkig bleek dat niet het geval (en wat klinkt dat hebberig hè ;-)).

    Ik wens jou ook hele fijne paasdagen toe.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie spullen heb je gevonden, soms kun je zoveel mazzel hebben. Jammer van dat derde bordje die was waarschijnlijk vaker in de vaatwasser geweest.
    Geweldig die laatste foto van pinterest hihi, wij hebben nog geen plannen gemaakt voor de paasdagen, dat zien we dan wel weer. Jij vast hele fijne paasdagen met je gezin!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah....die vergeetmijnietjes....mooi en lief! Ik kan er ook geen genoeg van krijgen! Dus hup in een vaasje of in de hangeieren van de paastak, en direct geniet je er van.
    Die laatste foto.....geweldig! Ik hoop ze ook uit de nestjes bij mij in de tuin te zien komen! Maar zelf gaan we ook even uitvliegen hoor.

    fijne paasdagen.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie spulletjes!!! Ik had het zelf ook allemaal meegenomen, echt mooi stuk voor stuk. Je hebt het ook prachtig gefotografeerd. Goede kringloop waar jij ook komt volgens mij, je hebt wel vaker van die goede vondsten. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een fijne vondsten , het kistje is prachtig ! fijne paasdagen !
    lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij had geluk met je vondsten......nu in jouw mandje beland en in jouw huis ;-)
    Mooi teer bloemetje is een vergeet-mij-nietje toch he?!
    Fijne paasdagen Peetje,
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie vondsten weer Peetje...onze kringloop heeft eigenlijk nooit leuke spulletjes...ook niet veel keus.
    Tweede Paasdag sta ik weer op de rommelmarkt...plannen voor de eerste Paasdag hebben we nog niet, uitrusten denk ik....lekker niets doen.
    Ik wens jou en je gezin fijne Paasdagen.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk weer hoor allemaal ...hele fijne dagen liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeker weten geslaagd! Heel erg mooi allemaal! Ik herken het wel, dat iemand anders iets in zijn mandje doet wat ik graag had willen hebben. Soms heel frustrerend...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat kom jij toch vaak met mooie spullen terug van de kringloopwinkel. Ik tref dat hier veel minder.
    Dat blauw in de glazen vaasjes staat zoooo schattig!
    Fijne paasdagen, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Peetje, wat een mooie spulletjes heb je gekocht, en ik herken het meteen dat even wachten, als je dan weer gaat kijken is het weg, dus doe ik dat niet meer. Ik wens je een fijn paasweekend toe en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mij zijn er bij jullie wel erg veel kringloopwinkels!! En ze hebben echt leuke spullen! Dat is hier toch veel minder!
    Ja, iets wat je leuk vind maar meteen in je mandje leggen....je kunt het altijd weer terug zetten, toch??

    Fijne Paasdagen!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze keer had je geluk, het kistje is echt een plaatje. Die had ik ook niet laten staan (ik woon ver weg van je, dus van mij zal je geen 'last' hebben :-)). Maar je bloemenbordjes vind ik ook erg mooi, net als je vaasjes die je al had!
    Geniet van de Pasen, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Peetje nog even dit als vervolg op mijn reactie ….
    toch nog mijn dochter op de fiets gekregen om de tinnen koffie pot te halen (beetje omgekocht haha)…prachtig is ie….heeft geen teut enkel dat kraantje staat op 3 pootjes en was 3euro…helemaal happy
    met mijn "aankoop" …straks gaat mijn man in de doe-het-zelf eens kijken voor het kraantje weer compleet te maken…..
    fijne paasdagen
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het kistje is helemaal geweldig! Heel herkenbaar, als je het niet direct in je mandje legt en er even over na wil denken......ja, dan is zoiets natuurlijk gelijk weg. Als ik met mijn moeder ga dan splitsen we ons altijd en als we denken dat is wat, dan doen we het in het mandje en laten we het dan aan elkaar zien.
    We maken dan meestal een keuze want je kunt wel alles meeslepen., wat dus echt de moeite waard is..
    (in het verleden wel gedaan hi...hi...)
    Je andere vondsten zijn ook leuk, maar het kistje is mijn favoriet.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ohhh dat zijn zeker leuke aanwinsten Peet.....dat kistje...super super leuk en dat had ik ook direct meegenomen....ook de bordjes zijn schitterend en de vergeet-mij-nietjes prachtig in die leuke vaasjes.
    Ik had ze ook in de tuin...maar omdat mijn tuintje niet zo heel groot is en de vergeet-mij-nietjes zich overal vermenigvuldigden en tussen de rozen kropen, heb ik er een einde aan gemaakt en ze uitgetrokken....
    Als ik ze toch bij jou in het vaasje zie denk ik zonde.....maar ja...fijne paasdagen en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha herkenbaar verhaal. Als je iets ziet moet je het gelijk meenemen inderdaad anders kan het maar zo weg zijn. Jij bent goed geslaagd. Misschien zet ik ook nog wel vergeetmijnietjes in een vaasje. Ik heb er genoeg staan. Fijn paasweekend Peetje, geniet ervan. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat kun je daar dan van genieten hè!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een geluk heb je toch altijd in de kringloop!!
    Weer super mooie dingen gevonden.
    Fijne pasen Peetje!
    Bisou, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie kringloopvondsten, zeker dat kistje. Wat zou er vroeger in gezeten hebben denk ik dan...fijn weekend en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat bof je dat je de eigenaar van dat kistje bent geworden, heel mooi!
    Leuk toch al die vondsten, soms vraag ik me af wat mensen bezielt om zoveel mooie spullen weg te doen...maar ach wij zijn er weer blij mee toch:)
    Ik wens je heel mooie dagen Peetje.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je leuke vondsten gedaan! Het doosje is ook erg bijzonder.
    Mooie foto's heb je gemaakt. Zo leuk ook die vergeetmijnietjes in het bolvaasje.
    Ik wens je een fijn paasweekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een vondst, echt een prachtig kistje!
    Hele fijne Paasdagen!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat kistje is echt iets voor jou, wat een vondst! Altijd leuk als je zoiets bij de kringloop tegen komt.

    Groetjes en fijne paasdagen,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijne paasdagen ♥
    Je bent leuk geslaagd bij de kringloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fijn van die mooie kringloopvondsten:). Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Good Morning,
    beautiful and lovely plates!!! Love your combinations!
    Have a wonderful time
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat ziet dat er gezellig uit! Mooie vondsten, ik ben helemaal weg van die bordjes met de vogeltjes. Zo lief.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen