dinsdag 1 april 2014

Violen-snoetjes.

Op onze veranda-trap staan de
 oude terracotta-potten weer gevuld met viooltjes.



Vorig jaar had ik ze alleen in het wit, maar dit jaar zag ik deze lilla-kleur en was meteen verkocht.
De witte staan er trouwens al vanaf de winter. Ze bleven heel bescheiden in de pot, maar nu het weer zich van haar beste kant laat zien, kunnen ze natuurlijk niet achterblijven.
Ook deze paarse kleine variant vond ik erg leuk.
En de combinatie viooltjes met zink is altijd een goede match.





Wat 'n snoetjes toch!

Maar daarentegen zijn de witte ook echt wit. Dit zijn ook nog de winterviooltjes. Elk koppie strekt zich naar boven om over de pot te kunnen kijken, lijkt het wel.




Op de veranda staan ook nog wat zinken emmers. Die vulde ik met de Hazelnoot-takken uit de tuin en ernaast staat nog een met bloesem-takken die ik had gekocht en helaas niet zijn uitgekomen.

De veranda staat nog in de winter-opstelling (tafel tegen achterwand). Maar het wordt de hoogste tijd om hier weer eens met de bezem door te gaan en alles klaar te maken voor heerlijke avonden buiten eten. Andere jaren was ik eerder klaar dan de lente, maar nu heeft zij mij ingehaald...Vind ik helemaal niet erg, hoor...Want deze dagen pakt niemand ons meer af.
Nog even een tip voor de mensen die hier in de buurt wonen (of op vakantie zijn):
Op zondag 13 april is weer de Antiek/Brocante-markt op het binnenplein van Kasteel Limbricht van 10.00- 17.00 uur. 

Liefs, Peetje

32 opmerkingen:

  1. Oh, wat mooi al die gekleurde violen. Dat staat altijd zonnig ook al zou het bewolkt zijn.
    De takken in het zink staan ook prachtig.
    Aantrekkelijk een brocantemarkt met een kasteelachtergrond. Wel wat ver voor mij.maar als jij gaat zien we er vast wel wat van?
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Paars witte violen vind ik ook mooi, helemaal paars ook. Het maakt je tuin meteen zo fleurig hè? De komende dagen blijft het nog mooi, dus lekker buiten van de violen blijven genieten!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig....en dan in die verweerde potten.......en staan ze daar op een mooi stenen trapje....?
    Vind het super.......al die voorjaars bloeiers.....

    Genieten dit weer!

    Fijne avondd

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een log naar mijn hart, Lieve Peet!
    En inderdaad, witte, lila, blauwe violen staan heel mooi in zink!
    Zo-wie-zo is zink heel mooi buiten.
    En al ben je nog niet klaar, het genieten van wat hier staat kan niemand je afnemen, evenals het prachtige weer wat we hebben gehad.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plaatje bij jou! zo mooi zo'n trap met potten! heerlijk is het hé
    We zitten nu nog buiten te genieten! morgen werken helaas maar ach iedereen is vrolijk met dit weer dus het zal zeker gezellig zijn!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke foto's!! En leuke tip! Ik wist nog van vorig jaar dat het blijkbaar een leuke markt is. Dit jaar zelf een kijkje nemen;)
    Bisou,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, lief zijn ze, viooltjes. En inderdaad als je je beperkt tot alleen wit dan mis je een hoop. Bloemen mogen kleur hebben, daar zijn het bloemen voor.
    Ik heb zelf ook een grote pot met die lila viooltjes staan en ze blijven het zo goed doen. Fijn.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja erg leuk he viooltjes, Ik heb ze ook ieder jaar in de potten ook lila, paars en wit
    Mooie plaatjes heb je er van gemaakt
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie viooltjes, zo genieten deze kleur in combi met het zink.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk al die Viooltjes te zien in zink en oude aardepotten.
    De witte winterviooltjes staan er nog prachtig bij. Zelf ging ik ook op pad naar blauwe en lila viooltjes, ze hadden alleen nog maar gele en helaas ik hou niet van geel, dus kwam ik thuis met twee lavendelplanten, deze staan nu te pronken in potten.
    De takken in de emmers vind ik een leuk idee, geeft een mooie sfeer aan het geheel.

    Wens je nog veel tuinplezier en veel zonneschijn.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit jaar ging ik ook voor paars!
    Genieten van deze mooie dagen en wij eten al heerlijk buiten onder de overkapping!
    Dus..haal snel die bezem er door en geniet ervan ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Viooltjes zijn zo leuk...en vooral in een kleurtje.
    Meestal neem ik de roze, die erin verschillende tintjes zijn....en al die kleurtjes in een pot is zo mooi!
    blauw met zink is ook super...mooi hoor Peetje.

    Fijne zonnige week nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hallo peetje, wat heb je al die bakken met viooltjes mooi in beeld gebracht. ik vind het ook zo`n mooi plantje vooral omdat er zoveel kleuren in zijn en zo`n dankbaren plant want ze bloeie ook zo lang. fijn dat ik mee mog kijken. ik heb ook weer iets op mijn blog gezet, kom je ook even kijken, zou ik leuk vinden. nog een fijne week en groetjes van mij, riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Peetje,
    Je violen staan er prachtig bij. De combi van viool, welke kleur dan ook, met zink is echt geweldig. Hier staan ook de witte en blauwe violen in zinken emmers... ik vind het een genot om naar te kijken...
    Ik wens je een heerlijke verder week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Violen en zink is idd een ijzersterke combi....;-)! Strat echt superfleurig, leuk!
    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind viooltjes ook altijd zo leuk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige post met viooltjes.....wat zijn het toch mooie bloemetjes....een supermooie combinatie met het zink en ook met de terracotta potten...(deze grote zijn nergens meer verkrijgbaar)...een echte lente post....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze staan superleuk, vooral als contrast met die verweerde terra potten. Mooie sfeerplaatjes weer!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke snoetjes zijn het! Wat is dat genieten met dit mooie weer hè.
    Laatste mooie dag dus: geniet nog even!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig zijn ze, je violen! Staat gelijk zo fleurig. Lekker genieten met dit weer!

    Lieve groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het zo'n mooie combinatie, die kleuren viooltjes met het zink. Ik ben ook weg van je ijzeren ornament! Ik hoop dat je vaak buiten kan zijn om ervan te genieten!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi die takken in die zinken potten! Ik vind witte viooltjes altijd erg mooi. je hebt ze allemaal mooi op de foto gezet, liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi plaatje zo! Heerlijk lente-achtig :)
    Liefs, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ben vorige week ook naar de Aldi geweest om violen, ook de lila. Die heeft voor praktisch niets een bak vol en ze zijn supersterk. Ziet er heerlijk lente-achtig bij je uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hmm nu ik dit zo zie, moet ik misschien ook maar eens in de viooltjes gaan geloven. Ik vind ze zo mooi bij jou staan. Als ik het zie vind het prachtig, maar het bloeit zo kort toch? Nou ja ik neem het mee in mijn overweging! Thnx voor de inspiratie.

    Liefs,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gezellig hoor peetje....al je potten met viooltjes....geniet er maar lekker van ...liefs Ria....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gezellig ... en ik heb precies hetzelfde gedaan met de pot bij de voordeur die al even zielig leeg stond. Ziet er gelijk weer gezelliger uit.

    Groetjes,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Viooltjes blijven mooi. Ik heb er ook een aantal in een zinken teiltje. Staat zo leuk.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. 13 april....ik zet 'm toch maar eens op de kalender. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat ziet dat er allemaal mooi uit. Prachtig, dat wit met lila.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Peet,
    wat leuk staat dat toch die viooltjes!
    Ook mooi met n beetje kleur!
    Bedankt voor de tip van de brocantemarkt!
    Dichtbij maar toch nog nooit geweest...
    Fijne avond!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo mooi die viooltjes! Ik krijg er maar geen genoeg van. De witte zijn mooi maar ook de lila viooltjes vind ik prachtig. Het ziet er gezellig uit met al die gevulde potten.
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen