maandag 19 mei 2014

Brugge, deel I

In de mei-vakantie hebben we o.a. ook een dagtochtje naar het wonderschone Brugge gemaakt.
De eerste keer dat we hier waren, zo'n 25 jaar geleden, verbleven we een heel weekend in deze prachtige stad. 
De laatste keer, toen we deze stad bezochten, waren de kinderen nog klein, dus tijd voor een hernieuwde kennismaking. 
Soms heb je het idee dat je gewoon in een buitenmuseum loopt.
 Overal zie je leuke geveltjes.

Het is een romantische stad, zoals je ziet.
 Met overal torentjes en bruggetjes.

Zelfs de park-bankjes zijn mooi versierd.




Genoeg doorkijkjes...

Buitenverblijf van Doornroosje?

Het was nog een hele kunst om niet steeds mensen voor je beeld te hebben lopen. Kwestie van heel snel drukken. Zo lijkt het dan ook op een mooie rustige stadswandeling... 





Het Begijnenhof.
 Rustige oase (op bossen toeristen na) in een ontzettend drukke stad.

Een kastelein had waarschijnlijk nog ergens een nonnetje over...Ze hebben humor, die Belgen!

Mijn dochter besloot hier dat Brugge háár stad was: chocola én paarden!

Ze wilde ook wel graag zo'n pomp in de tuin!

De terrasjes zaten gezellig vol.
Uit de wind was het dan ook heerlijk vertoeven.

Prachtig dat dit soort gebouwen bewaard is gebleven en 
nu nog steeds met zorg en kennis wordt gerestaureerd.

Een romantisch erkertje, beetje vervallen,
maar nog steeds mooi.

Prachtige gevels met mooie versieringen en oog voor detail.
Let maar eens op de schilderingen boven de deuren.
Torentjes in overvloed. Toeristen ook...maar ach, dat waren wij tenslotte ook.



 Dit was het eerste gedeelte van ons 
dagtochtje naar deze mooie stad.
Volgende keer neem ik jullie mee naar 
de plek waar manlief en ik destijds (zo'n 25 jaar geleden!) 's morgens wakker
 werden door het geluid van de rondvaartbootjes...

Nieuwe volgers van harte welkom!
En ik wil jullie nog bedanken voor alle enthousiaste
 reacties op mijn vorige post.
Zo leuk om te lezen!

Liefs, Peetje

23 opmerkingen:

  1. Wat een mooie, sfeervolle plaatjes. Jaren geleden ben ik er ook geweest, maar het staat voor nu ook nog op mijn lijstje! En als ik dit zie, krijg ik er al zin zin in. Ik kijk uit naar de volgende foto's..........Gr. Jac.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brugge is inderdaad een prachtige stad. Ben er ook ooit eens geweest een aantal jaren geleden. Als ik dit zo zie, dan wordt het wel weer eens tijd om nog eens te gaan. Prachtige foto's heb je gemaakt.
    Ik wens je een hele fijne week. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk dat we even mochten meegenieten van dit reisje. Lijkt me prachtig om zelf nog eens naar toe te gaan!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend mooi he, Brugge!
    Ik was hier afgelopen zomer ook en heb er ook zo van genoten, echt een prachtige oude stad!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brugge is een hele mooie stad. Leuk om op jouw foto's plekjes terug te zien, waar we zelf ook hebben gestaan.

    Een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Brugge is echt mooit eh!! Leuke foto's Peetje!
    Bisou, wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Brugge , die schone !
    Dat zeggen ze over die prachtige stad .
    Als Belg kan ik dit alleen maar beamen , heel leuk om te lezen ook.
    Fijn dat je hebt genoten ,
    Zonnige groetjes jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peetje,
    Brugge vind ik echt een heerlijke stad. Wij waren er een kleine 3 jaar geleden een vol weekend. We genoten van alle mooie doorkijkjes en geveltjes en torentjes, net als jij dat deed... wat was het mooi...
    Ook van het hotel, waar wij waren en van de drankjes op de terrasjes en het heerlijke eten. Het was een super fijn weekend, net als jullie het nu een super fijne dag vonden. Ik ben benieuwd naar het volgende deel... want het is een en al herkenning, deze plaatjes... heerlijk...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Peetje, Brugge is uitermate geschikt voor foto's zie ik ;)
    Het staat ook nog op mijn verlanglijstje maar dan toch ook voor de chocola, haha...
    Bedankt voor het meereizen.
    Ben benieuwd naar deel 2

    Fijne week en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onze dochter is er pas ook geweest en heeft ons aan geraden om er ook eens heen te gaan. Nu ik jouw prachtige foto's heb gezien, weet ik het zeker: Daar wil ik gauw eens heen. Fijne week.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Brugge is een prachtige stad. Alleen al die gevels en torens om helemaal verliefd op te worden.
    Een prachtige wandeling hebben jullie gemaakt.
    Ben benieuwd naar deel 2, want het even mogen meereizen is wel leuk!
    Brugge is toch ook beroemd om haar kant?

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's laat je van Brugge zien. Maar je moet het ook zelf zien om daar een foto van te maken zoals van de bank en de non.
    Vroeger ben ik wel eens in Brugge geweest en heb er een workshop kantklossen gedaan. De hele stad lag vol met die werkjes. Misschien is dat nog wel zo?
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Peetje wat een mooie post over Brugge...voor mij zo'n 40min rijden... en toch
    verbaas je mij met plaatjes van plaatsjes :-) die ik nog nooit heb gezien .... prachtig
    gewoon Brugge blijft verbazen ....zoals het verblijf van "Doornroosje" ik zou bij God
    niet weten waar dat staat .....heb alweer zin om er naartoe te rijden ...:-):-)
    héél benieuwd naar de rest van het verhaal ....
    fijne week nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Brugge is mooi hoor.....prachtige geniet foto's !....fijne week liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Brugge, zeer de moeite waard! Ik ga weer in juli , veel zin in !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gaaf zeg, mooie plaatjes heb je geschoten! Het is voor mij al heel lang geleden dat ik er geweest ben,
    we hadden volgens mij nog niet eens kinderen, maar het is en blijft een prachtige stad.
    Het zijn er velen, die er zo over denken dus...
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige stad.....waren er afgelopen zomer nog. Maar ik denk niet dat ik had kunnen fotograferen zonder hoofden want daar kon je op lopen!! Het bleek Maria Hemelvaart.....de Belgen waren vrij.

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt Peetje voor deze mooie rondleiding door Brugge. Wat is het daar mooi, een stad naar mijn hart en ik ben er nog nooit geweest....Ik was op weg, zat in de bus en ik werd ineens niet goed...dus uitstapje naar Brugge niet doorgegaan...zo jammer als ik deze prachtige plaatjes zie.....en ik kan het me voorstellen van je dochter want de Belgische chocolade is heerlijk en dat prachtige paard...een plaatje.....ik heb nog een kanten hartje uit Brugge van een vriendin gekregen....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige oude stad en wat heb je het mooi vastgelegd Peetje.....
    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is Brugge mooi, door jouw lens zi ik bekende plekjes, prachtig om er te lopen en
    al die oude gevels en straatjes te zien.
    Heerlijk om daar rond te dwalen.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. What an amazing city dear Peetje!!! Your photos take me there right with you. What a joy!
    many hugs to you...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Peetje dank voor je leuke reactie, is voorzeker een héél mooi bord kan het me
    zo voor me zien.... je kan die naam die erop staat eens googlen hé...misschien
    kan je nog de bordjes op de kop tikken om dan die lekkere pannenkoeken op te eten :-):-)
    Peetje zou jij nog weten waar je ergens die foto genomen heb "buitenverblijf van Doornroosje"?
    of een aanknopingspunt ...ik weet echt niet waar dat staat in Brugge !
    ik wens je een héél fijn weekend
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen

  23. Que bonito post, me he paseado por tu bloc y ha estado un regalo visitarlo, te invito a ver el mio, y esta semana encontraras trucos para hacer una limpieza ecológica del baño que espero te sea útil. Espero tu visita y si no eres seguidora me encantarías que te hicieras y así compartir nuestros blocs. Elracodeldetall.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen