maandag 12 mei 2014

Terug

Het is weer maandagmorgen, na twee weken heerlijke mei-vakantie.
 De routine kan weer van start gaan.
Onze mei-vakantie bestond eigenlijk het grootste gedeelte uit het werken aan de schuur. 
Af en toe onderbroken met een uitstapje naar bv. een grote stad als Brugge (post volgt) of (te) lang uitgesteld familie-bezoek.
Het weer liet het een beetje af weten, vooral het tweede gedeelte. 
Het was koud, nat en zeer winderig.
Toch hebben ook onze kinderen lekker genoten van deze heerlijke vrije dagen. 
Lekker uitslapen, niets moeten, lekker rondlummelen, afspreken met vriendjes en vriendinnetjes, filmpje kijken, ach, gewoon lekker bezig zijn op je eigen tempo. 
Kortom, doen waar vakantie voor bedoeld is. 
Enfin, voor manlief en mij was het meer van eens flink aanpakken in de schuur.
In de tuin stond tenslotte nog steeds een gedeelte van de tent, waarin nog een stellingskast stond uit de oude schuur.
Die moest nodig worden opgeruimd, want na ruim 5 maanden, waarin menig storm deze tent teisterde en waar Duck-tape en spanbanden de boel nog bij elkaar hielden, was het tijd om dit blauwe gevaarte af te breken en het rek dan eindelijk een (voorlopige) plek in de nieuwe schuur te geven, manliefs kant uiteraard. Is er ook weer plek om in de tuin dat andere blauwe geval neer te zetten: de trampoline...
De werkbank heeft in de schuur weer zijn vaste plek gekregen, wat al een genot op zich is. Voor de rest is het aan zijn kant meer een stoelendans van alle spullen. Telkens als er een wandje klaar is met isoleren en verven, kan er weer wat terug. Daar is ie de eerste tijd nog wel zoet mee...


Aan mijn kant is het daarentegen wat overzichtelijker.
Die wordt zoveel mogelijk vrij gehouden om kwistig met de wit-kwast rond te gaan.
De "Piet-Hein-Eek" wanden zijn verdwenen onder liters witte latex.





Heerlijk muziekje aan waar je lekker kunt mee-bléren (sorry, buren ; D) en je maakt lekker wat meters met kwast en roller. 

Langzaam komen weer wat spulletjes tevoorschijn die hier uiteindelijk een plekje moeten vinden.
Zoals deze oude houten keukentafel van mijn ouders.

Nog met het originele geel uit de jaren vijftig. Helaas was de toestand van de verf niet meer al te best en
 ook het tafelblad zelf, waar destijds nog zo'n linoleum-folie op zat, was bar slecht. 

De originele zwarte knop laat ik er wel op zitten.  

 Alle spulletjes die ik in de loop van tijd heb verzamelt, vinden een plekje... 




De tafel heeft ondertussen ook een nieuw blad gekregen.

En daar zijn ze toch weer: de 'Piet-Hein-Eek' planken (nog wel, hihi).Manlief is een klein aanrechtkastje voor mij aan het
 maken met restmateriaal (zoveel mogelijk recyclen is ons motto,
 het is allemaal al duur genoeg). 
En ik vind het ook nog eens mooi stoer uitzien die planken, helemaal mijn stijl.

Mijn klus-hemd hangt al klaar...

En de eerste projectjes zijn alweer geverfd in een mooie zacht groene tint.

Het is nog lang niet af, maar deze laatste twee weken zijn we enorm opgeschoten.

Oja, ondertussen heb ik ook nog wat struiken
 gerooid om in de tuin plaats te maken voor een heus moestuintje.
De jongste vindt het leuk om wat te verbouwen,
 maar had er eigenlijk niet de plaats voor.
Nu wel (post volgt).  

Dit zijn de courgette-plantjes die hij destijds heeft gezaaid. Drie weken geleden zagen ze er nog zo uit...

Nu groeien ze lekker volop de oude zinken emmers uit, wachtend op de eerste bloem.

Ik heb ondertussen geprobeerd bij te
 blijven met jullie posten, maar het is me niet gelukt.
Dus ik heb nog veel bij te lezen. 
Dat ga ik maar eens snel doen, want ik heb jullie wel gemist.
Ook het reageren op jullie posten pak ik weer op.
Want juist die interactie met jullie maakt het bloggen zo leuk!!!
Tot blogs!!

(Pinterest)



Liefs, Peetje 


27 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje wat ben jij druk in de weer geweest ...en nog...wat wordt het gezellig in de schuur...leuk hé
    dat alle spulletjes die je al verzameld hebt dan eindelijk het plaatsje krijgen die je allang voor ogen had ....
    héél gezellig en licht oogt het ....super mooi ....oh jij was in Brugge...was ik maandag ook om een servies
    op de halen...is niet zover van bij mij vandaan...verbleven jullie daar dan ook ?
    Fijne week
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super zeg! Zo'n eigen plekje. Het ziet er erg gezellig uit aan jouw kant van het schuurtje.
    En inderdaad wat kan zo'n vakantie verkwikkend zijn, heerlijk dat de kinderen zo lekker hebben kunnen aanlummelen.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwww wat ziet dit er super uit zeg heerlijk zo plek voor jezelf en met al die mooie spulletjes komt dat helemaal goed ... de kinderen zijn de vakantie door gekomen op hun manier en jullie ook ... geniet er lekker van ...wens je een fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liefde Peetje,
    leuk om eens door te lezen van u!
    Uw schuur ziet er geweldig uit! (Mag ik er wonen: o))
    Het werk was de moeite waard in ieder geval!
    Uw moestuin in zink emmer met een briljant idee!
    Ik wens u een fijne week en stuur liefde groeten,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De schuur schiet al flink op en wat krijg je daar een ideaal plekje voor jezelf. Lekker dat je dan kunt laten staan waar je mee bezig bent, dat vind ik binnen altijd zo onhandig als ik de naaimachine op tafel heb. Ziet er goed uit hoor!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie zijn inderdaad druk geweest, maar met resultaat. Jouw helft wordt al heel gezellig zo met al die mooie spulletjes. Ga je die af en toe omwisselen met wat er in je huis staat? Dan is het net of je steeds wat nieuws hebt. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een heerlijke lichte plek gecreëerd in de schuur en gevuld met mooie spullen!
    Lekker om even de tijd ervoor te hebben gehad, dan schiet het tenminste wat meer op.
    Fijne week! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou Peetje, dat is natuurlijk begrijpelijk dat je geen tijd hebt gehad om de posten van ons bij te houden, je hebt echt bergen werk verzet en je man natuurlijk ook.
    Fijn dat het nu zo opschiet, het gaat al hartstikke leuk worden.
    Leuk dat je ook in Brugge bent geweest, tussen het klussen door, is het ook belangrijk om ook wat aan ontspanning te doen, mooie stad he?
    Je hebt in ieder geval genoeg inspiratie voor je volgende posten, ik kijk er al naar uit.
    Fijne nieuwe week, hier zijn de kinderen ook weer naar school, toch ook wel weer fijn hoor hihi ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij hebt niet stil gezeten......schiet lekker op het tuinhuis.....ben heel benieuwd hoor naar het eindresultaat...geniet van een heerlijke week liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie hebben duidelijk een vakantie gehad die uit klussen bestond! En wat wordt het allemaal mooi. Juist extra leuk om materialen weer te gebruiken en zoveel mogelijk zelf te doen, dat kan niet anders dan een prachtig eindresultaat opleveren. Succes met de laatste klussen.

    Fijne week. X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo....jullie hebben niet stil gezeten zeg! Wat een werk maar fijn dat het einde in zicht is, denk ik!
    Het begint er lekker aangekleed uit te zien tenminste. En genoeg om weer over te bloggen lees ik, ben benieuwd. Het was tenslotte al weer een poosje geleden! Veel plezier met lezen bij je collega-bloggers. (ben je wel een tijdje mee zoet denk ik)

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk zeg, een plekje voor jezelf! Jullie hebben een hoop werk verzet maar het resultaat mag er nu al zijn. Het ziet er nu al gezellig uit met al die leuke spullen. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat hebben jullie de vakantie goed besteedt. En jouw deel al bijna klaar. Leuk om al je spulletjes in het zicht te hebben. Het rek met 'goedemorgen' is erg leuk.
    Veel plezier met je bezigheden in je nieuwe 'atelier'.
    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Peetje,
    Ik heb jou ook gemist hoor, maar gelukkig hebben jullie genoten van een heerlijke vakantie.
    Wat wordt die schuur toch mooi zeg. Heerlijk, die houten wanden, daar kun je naar hartelust allerlei mooie rekjes aanophangen... en dan inrichten, hoe leuk wordt dat dan... Ben best een beetje jaloers hoor, op die prachtige ruimte...
    En zo leuk dat jouw zoon zelf zijn groenten wil verbouwen. Die courgette planten zijn flink gegroeid...
    Staat ook prachtig in de zinken emmers... Hier heb ik de kruiden in zinken emmers gezet...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Welkom terug! Jeetje wat heb je veel moeten schilderen maar wat lekker om dan zo'n resultaat te zien. ik vind het keukentje met die planken ook erg leuk staan. Heerlijk om zo'n grote schuur tot je beschikking te hebben hoor! Leuk ook dat je de tafel hebt opgeknapt. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Peetje, wat hebben jullie hard gewerkt. En wat krijg je een leuke plek in jouw deel van de schuur.
    De inrichting komt helemaal goed, ik zie allemaal leuke dingen voorbij komen!
    En wat leuk dat er een keukentje in komt.
    En het tuintje van zoonlief vind ik ook heel leuk, ook mooi dat hij die interesse heeft! Wat zal hij trots zijn als jullie daar op een gegeven moment van kunnen eten!
    Nog veel succes!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat was dus een echte doe-vakantie....maar wel met een prachtig resultaat....ziet er geweldig uit en wat een goed idee van het keukentje....zonder die mannen kunnen we toch echt niet he...
    De courgette plantjes groeien echt goed, Ik vind het een super idee en zo leuk dat de kinderen zich hier ook voor interesseren. Heerlijk even zo'n vakantie....een fijne week nog en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier net andersom, weinig tijd om posten te maken, maar even snel reageren lukt nog net!

    Hartstikke leuk zo'n schuur! nDat wordt jouw klusschuur?

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Peetje,

    Wow, jij bent flink bezig geweest. Het ziet er al super gezellig uit. Overigens vind ik de Piet Hein Eekplanken rondom het aanrecht wel leuk staan zo in orginele kleuren.

    Ik heb ook nog zo'n tafel met ingelegd blad, Misschien een goed idee om er een nieuw blad op te maken ooit. Bedankt voor het idee!

    Komend weekend wordt beter weer voorspeld.

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk zo'n vakantie waarin alles mag en ook nog heel veel tijd is geweest om je ruimte mooi te maken. Wat een verfklus Peet, maar het resultaat mag er dan ook zijn! Het is nu al een prachtige plek! Het ziet er ontzettend gezellig uit, daar ga je straks veel plezier aan beleven. Geweldig dat je zoon interesse heeft in groenten verbouwen, wat zul je daar van meegenieten.

    Fijne avond!
    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat wordt het al mooi in de schuur! Hier ga je straks heerlijk knutselen en genieten?
    Of wordt het een winkeltje..
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit wordt echt een atelier hoor...wat mooi zeg om zo'n mooie plek te hebben.
    Je aanrechtje is ook superleuk...mooi met die planken!!!
    Geniet er heel veel van.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je houdt jezelf lekker bezig zo! wat een klus, maar het wordt hartstikke mooi en daar doe je het tenslotte voor. Heerlijk zo´n extra plekje erbij!!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De schuur wordt prachtig, echt een atelier!! Daar zul je vast heel veel plezier van hebben!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tjonge het begint nu echt vorm te krijgen he! Lekker hard gewerkt he? Mooi en fris wordt he joh! Succes met de laatste loodjes hoor.

    Liefs,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. WAUW Peetje, dat begint er al fantastisch uit te zien!
    En heerlijk dan hè zo'n vakantie.
    Je hebt mooie spulletjes en het ziet er heerlijk fris en opgeruimd uit, ook je aanrecht vind ik super zo!
    Veel succes verder en nog bedankt voor je (altijd) lieve reactie(s) op mijn pioenpost(en)

    Fijn ZONNIG weekend en lieve groet, MJ ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Peetje, wat bof jij met zo`n mooie schuur-ruimte, jullie hebben het heel mooi gemaakt. Ik zou ook wel een eigen plekje willen hebben voor mijn spulletjes, maar daar is hier geen ruimte voor, nog veel succes met het werk en de aankleding van je heerlijke hobby ruimte. Ik wens je een fijn weekend en groetjes van mij, Riet

    BeantwoordenVerwijderen