woensdag 4 juni 2014

Eindelijk bij en blij...

Zo, ik ben eindelijk weer een beetje bij met posten lezen!Wat is het toch druk in blogland. Het lezen is nog daar en toe, maar ik ben ook nog zo'n verzotte reageerder. 
Zelf vind ik het ook altijd leuk om jullie leuke en lieve reacties te lezen, dus ik doe hard mijn best om toch bij iedereen (op sommige Scandinavische blogs na) een paar regels te plaatsen. Soms schiet er wel eens een tussendoor, sorry. Nu komt het ook wel doordat er nu de laatste weken een paar vrije dagen voor de kids waren. Tja, dan ga je niet achter de computer zitten. Dan ga je op stap: naar de Pasar Malam in Den Haag bv (dit jaar extra leuk omdat we er met mijn familie afgesproken hadden). Onze voorraad Spekkoek is weer aangevuld, heerlijk gesmuld van risolles, martabak, Pisang goreng en saté ( en ik heb eindelijk een cotton-bal-lampjes-slinger, uit Thailand, maar wel naast het fabriekje van S.issy Boy daar, aan de prijs te zien!).
 Ook hebben we een grote brocante-markt ( 200 stands) bezocht hier in Maastricht zelf op Hemelvaartsdag,met dochterlief (en natuurlijk met spulletjes thuis gekomen, die zien jullie t.z.t wel langskomen) en afgelopen maandag naar Amsterdam met de trein, om met de jongste Nemo (science-museum) te bezoeken. Ze hadden vrij op school ivm een studie-dag. En dan is zo'n doe-museum extra aantrekkelijk, want de rest van Nederland zit op school (of werk) en wij liepen lekker rustig met z'n drietjes door het museum. En we boften, want het dakterras was nét dat weekend geopend. Het zonnetje scheen lekker en wij nestelde ons even op een paar heerlijke quasi-ligstoeltjes, Amsterdam overkijkend, terwijl de jongste zijn energie nog even kwijt kon aan alle doe-dingen die er uiteraard ook op het terras stonden. Hier konden we het wel even uithouden, maar ja, er viel nog zoveel te zien daar...Na het museum nog even richting Paleis op de Dam lopen en een heerlijke puntzak friet halen bij Manneke Pis. Deze druk bezochte frituur verkoopt zelfs friet met wiet-saus(!). Wij hielden het uiteraard gewoon bij mayo...   

Nu gaat het weer z'n gangetje en is het 'gewoon' druk als bij alle gezinnen met school, werk en sport.
En ondertussen struin ik weer kringlopen af (dit wit-blauwe melkkannetje b.v), en rommel ik wat in mijn atelier, waar alles steeds meer zijn eigen plek krijgt. Deze foto heb ik daar genomen. De glazen vaasjes zijn eigenlijk Franse Orangina limonade flesjes. En het welbekende 'glaasje met bij' van Dille & Kamille vond ik ook ooit eens bij de kringloop...

Er staan nog wat dozen die ik nog moet uitpakken. Dus ik verveel me niet. Maar er moeten nog kasten komen, waar ik al dat spul kwijt kan. Tja, manlief heeft ook maar twee handen (en studeert er ook nog bij). Ben zo trots op mijn manneke!! Ik doe af en toe een klein klusprojectje , zoals een stoel of kruk schuren en verven, rekjes ophangen, oud kastje opknappen en het fijne eraan: ik kan alles zo laten liggen en hoef niet eerst de tafel vrij te maken voor een maaltijd...Heerlijk! En ook in huis kan ik het nu een beetje minder druk maken met al het brocante-spul. Ik heb nu een plek waar ik het kan opslaan.
Ik heb mijn eigen plekje, mijn eigen atelier en daar ben ik mega-blij mee. 

Liefs, Peetje



20 opmerkingen:

  1. Heerlijk die leuke dagen uit en ook nog eens heerlijk zonnig weer erbij. Wat wil een mens nog meer? ;) Merk zelf ook wel dat ik (hoe meer blogs ik volg en ook bijna overal op reageer) er maar druk mee ben maar vind het wel heel leuk!! Trek er tegenwoordig gewoon een ochtend of avond voor uit om alles te lezen haha. ;)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als jij vind ik de reacties ook erg leuk en probeer ik veel te reageren. Maar soms lukt het niet altijd en bij bloggers die heel vaak een post plaatsen, sla ik ook wel eens over. Soms moet je keuzes maken.

    Jullie hebben leuke dingen ondernomen in de afgelopen dagen. Een dagje Amsterdam is altijd gezellig, meestal is het er behoorlijk druk dus dat hadden jullie goed getimed.

    Heerlijk dat je nu een eigen plek hebt waar je je eigen gang kan gaan. Daar hebben we hier helaas geen ruimte voor.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben leuke dingen gedaan. Ja, Nemoi is leuk en leerzaam voor de kinderen en soms voor ons ook nog wel ;-) En buiten kijk je mooi een stuk over de stad heen.
    Wat heb je een mooi 'Saksisch' vaasje aangeschaft.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je had zeker een druk programma! Wel erg leuk allemaal! En wat bloggen betreft, je doet wat je kunt en waar je zin in hebt. Ik heb zelf helaas ook niet altijd tijd om alles langs te gaan, laat staan te reageren, maar dat is nou eenmaal zo.
    Leuke plaatjes laat je zien, gezellig zo'n mix en match aan vaasjes, daar hou ik wel van!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, dat herken ik wel hoor Peetje, als je een of twee dagen er niet bent loop je helemaal achter in het bloggen. maar goed, er zijn ook andere dingen te doen soms die je er dan even van afhouden.
    Wat hebben jullie leuke dingen gedaan in de vrije dagen van de kinderen. Heerlijk zo'n dag Amsterdam!
    En zo'n grote brocante markt, om te smullen.
    Heerlijk dat je helemaal thuis raakt in je eigen ruimte. En daar ook een mooi bloemetje neerzet, dat hoort er gewoon bij!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik kan het ook soms niet bijhouden. Ik wil ook graag overal even reageren. Ik vind het zelf ook leuk om reactie's te ontvangen.
    Trouwens lekkere friet hè.....bij manneke pis. Als wij met de trein naar Amsterdam gaan dan eten we hier altijd op het laatst van de dag ons frietje en gaan dan richting huis.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het valt zeker niet altijd mee, om alle blogs bij te houden, hoewel ik eigenlijk bijna alles lees. Maar ben je een dagje weg, loop je soms gelijk gigantisch achter, dus ik herken het goed wat je bedoelt!
    Je hebt leuke dingen ondernomen met je kinderen en dat is wel zo belangrijk.
    In je atelier heb je een mooi fotografeerplekje gevonden!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wiet saus ??? nog nooit van gehoord......nou geniet maar lekker toch???..wij wachten wel hoor....en met mooi weer zit ik ook buiten hoor.....bloggen komt wel weer......mooi kannetje...liefs Ria..x !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb hetzelfde op dit moment, ik raak niet bijgelezen en dan heb ik nog niet eens mijn eigen blog en ook met mijn mail loop ik achter. Ja Amsterdam is leuk he? Onze dochter woont er dus we hebben altijd een leuk logeerplekje en als jongste vrij heeft van school gaan wij ook graag nog even naar Nemo hoewel het in schoolvakanties er altijd enorm druk is. Lief wit kannetje heb je gevonden.

    Liefs
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Peetje, net je post gelezen, heb jij leuke dagen gehad... eens genieten moet ook kunnen hé,
    ben ik blij dat ik niet de enige ben die graag kringwinkels afstruin...op zoek naar de ééne spulletje....
    wel ja ....2 of 3 ....:-) ben al weer héél benieuwd wat je gescoord hebt, wat nog in die doos zit :-(
    Het wit-blauw kannetje vind ik in ieder geval héél mooi en staat prachtig met het "orangina-flesje"
    ook het bijtjes-glas zag ik al vaker wist niet dat het van bij Dille&Kamille kwam...héél mooi..trouwens
    prachtige foto met de tuin op de achtergrond !! Héél leuk voor jouw zo je eigen stekje waar je bezig
    kan zijn ....
    Ik probeer ook altijd op de blogs die ik volg een reactie te plaatsen...kort of lang.... vind het zelf leuk
    er te krijgen en geef er ook graag !
    Alvast een super fijn lang weekend
    geniet ervan
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die op het moment niet zo trouw is met reageren op alle blogs:)
    Hier ook allemaal wisselende vakanties van de kinderen, deze week de jongste en als de zon schijnt lekker veel naar buiten ..dus weinig in blogland te vinden!
    Geniet weer even van het' gewone' structurele leven..de zomervakantie is in aantocht:)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk je weer te zien....ha...ja kom hier ook tijd te kort....
    Wat een mooie foto's en ik vind je blauw witte kannetje Saks geweldig! Ook dat glaasje is een lieverdje.

    Fijne avond

    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig jij ook druk...hier is de relaxstand bijna ingegaan hoor:)
    Nog even doorbijten die laatste weken en dan een megalange vakantie in aantocht...heerlijk.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat onderneem je toch altijd leuke dingen met je gezin, iedereen geniet daar dan van he?
    Wij waren afgelopen zomervakantie bij Nemo, het was toen zo ontzettend druk, dat we alleen op het dakterras hebben gezeten en later zijn we toen naar het Scheepvaartmuseum gelopen, daar was het een stuk rustiger.
    Een paar weken geleden ben ik met mijn dochter (toen ze ook een studiedag had) nog een keer naar Nemo gegaan, op dat soort dagen is het goed te doen en kunnen ze ook overal goed bij.
    Wat lijkt het me toch heerlijk om zo'n schuur te hebben waar je lekker kan rommelen, echt fijn hoor!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Peetje,
    Logisch dat je, als je kinderen vrij zijn, leuke dingen met hen gaat doen en niet zoveel tijd achter de pc kunt doorbrengen. Ik heb dat ook, wil ook overal reageren, maar soms komt dat er gewoon even niet van...
    Je hebt heel leuke vaasjes bij de kringloop vandaan gehaald. En wat heerlijk hè, je eigen atelier...
    Geniet er maar lekker van, en laat ons zo nu en dan even lekker om de hoek spieken... heerlijk...
    Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat was een heel verhaal! Maar je hebt ook veel te vertellen als je een tijdje weg bent geweest. Je hebt leuke dingen gedaan. En zo'n eigen plekje, wauw, ik ben een beetje jaloers.....
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja Peetje, het is zeker een drukke periode in deze tijd is er altijd zoveel te doen! Ik kan me voorstellen dat je dan geen tijd hebt om te reageren. Je gezin gaat voor hoor!
    En in de winter doen we het wel weer wat meer: zitten we toch veel binnen!
    Ik reageer meestal even 's avonds: manlief kijkt dan James Bond en ik zit achter de laptop.
    geniet maar veel van je eigen plekje!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He Peetje....ik lees het al...druk druk....nou de Brocante markt is niets meer geworden want ook hier is altijd wel iets anders.....en ook ik lig er weer achteraan te hikken...zit nu even op de pc en ga dadelijk heerlijk genieten van het mooie weer. Bij ons is Pinkpop (10 minuten rijden) en misschien gaan we er nog wat omheen wandelen maar ik weet het nog niet....Mijn mannetje speelt ook nog in een eigen Band en die moet morgen spelen op een eigen Privé pinkpopfestival....dus ook mijn weekend is weer gevuld.
    De foto met de vaasjes is erg mooi en ik ben benieuwd wat je allemaal hebt gescoord....Neem de rust en geniet van het weekend...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie plaatjes. En leuke uitstapjes. Wat zijn die Orangina-flesjes leuk, hè? Ik heb er ook een paar; zo leuk met wat bloemetjes.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk orangina!!! Wat heb je mooie foto's gemaakt. Zo te lezen heb je leuke dingen gedaan met je gezin! Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen