dinsdag 24 juni 2014

Frisgroen met een blaadje brocante.

Het hoekje bij het erkerraam in de keuken kon wel een oppepper gebruiken.
Nu kun je op het aanrecht eigenlijk nooit erg veel veranderen, want je wil tenslotte de spullen die je vaak gebruikt onder handbereik houden.



Maar het stoorde me dat het nogal een donkere bedoening was, met hier en daar een felle kleur van fruit in de fruit-schaal (nooit een fan van oranje geweest, zelfs niet nu met het WK, haha). Dus die moest uitwijken naar de bijkeuken (staat het ook nog wat koeler). 
En van mijn verzameling oosterse thermoskannen mochten de kleuren die mij echt aanspreken, blijven.
Hier en daar nog wat rangschikken met leuke kannetjes, toevallig had ik nog wat limoenen liggen, even in de tuin een paar bloemtakken van de vrouwenmantel afknippen, et voilá,  een zomers tafereel!


Tja, en wat is dit?

Iets waar ik heel lang naar op zoek was...
Niet waar het voor bedoeld is...
Want ik kan geen noot lezen.

Maar wel woonbladen!
En die kun je ook heel mooi hierop plaatsen.
Laatst gevonden bij de kringloop, zo blij...



En zo kun je je favoriete bladzijden open laten liggen en aanpassen aan je sfeer.

Ook dit lieve glazen potje mét dekseltje vond ik er...

Met een mooi geslepen glasmotief.



Altijd mooi,  kaarslicht,
voor als het zonnetje eens niet schijnt...
Ook bij sommige mensen om me heen,
die het nu zwaar hebben.
Of mede-blogsters die door een moeilijke fase gaan...
Dit lichtje is voor jullie.
Laten we hopen dat de zon ook weer voor jullie gaat schijnen!

Nog heel veel dank voor al jullie lieve reacties op mijn vorige post.
Mijn jongste glunderde...
Iemand blij maken kan in iets heel klein zitten...


Liefs, Peetje





25 opmerkingen:

  1. Jouw thermoskannen, geweldig! Wat een prachtige verzameling. En wat is vrouwenmantel toch een fijne bloem om mee te decoreren. En wat een leuke vondst bij de kringloop, wie weet ga je ooit muziek spelen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige verzameling thermoskannen heb jij!
    Super vrolijk en blij wordt je van die kleurtjes!
    En een leuk idee om op een muziekstandaard een woontijdschrift te zetten, bij mij zijn er wel twee in gebruik, maar soms zet ik er een oud muziekboek op, vind ik leuk staan, helaas wordt er dan gemopperd als er geoefend op de gitaar of panfluit moet worden...
    Je vorige post had ik gemist...maar die boeketjes zijn me meer waard dan de duurste bos bij de bloemist vandaan:)

    Fijne week♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf, wat een leuk idee (muziekstandaard)! Super, als ik een muziekstandaard tegen kom, is die voor mij! Geweldig leuk!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker fris zo met die limoenen en dat mooie groen. Geeft inderdaad gelijk een oppepper! Als ik ergens in huis felle kleur duld is het ook de keuken maar dan qua etenswaren. ;)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij is onlangs spontaan vrouwenmantel in de tuin aan komen waaien en hoewel de kleur van de bloem iets neigt naar geel, ben ik er toch blij mee. Wie weet kan ik over een tijd ook wel een leuk boeketje maken, bij jou staat het zo mooi.

    Grappig dat ik laatst ook een muziekstandaard ergens zag staan. Ik kan wel noten lezen, dus ik dacht alleen aan muziek maar jouw idee is veel leuker!

    Een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig......dat frisse groen van de vrouwenmantel en dan in combi met de limoenen. Dit is echt een kleurtje en sfeertje wat ik ook wel in mijn keuken wil:0)
    En leuk je aanwinsten....wat kun je daar dan altijd van genieten hè....zo'n hoekje, wat leuke aanwinsten en mijn dag is goed.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi zo met dat frisse groen, zo lekker passend bij de zomer.
    Wat een goed idee je muziekstandaard, ik heb er hier twee en doe er niets mee:)
    Je hebt me op ideetjes gebracht.

    Fijne week nog en liefs,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een heerlijk fris sfeerhoekje gemaakt! De vrouwenmantel en de limoenen maken het hoekje helemaal af. Je hebt ook een prachtige verzameling thermoskannen. Mooi hoor al die kleurtjes.
    Ik kan me voorstellen dat je helemaal vrolijk wordt van zo'n gezellig hoekje!
    Fijne week nog! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben helemaal weg van je thermosflessen zo gaaf !!!..liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een keileuk idee , die driepoot, ik zou er kookboeken opzetten , heel handig .....
    en ja dat groen , pept volledig je interieur op.
    nog een fijne week,
    groetjes jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk die standaard, misschien ook wel handig als je aan het koken bent, met een kookboek erop.
    Morgen ook even neuzen bij de kringloop, ik vind dat altijd zo leuk he!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vrouwenmantel had ik vroeger altijd in mijn tuin. Zo mooi als de regen druppels erop blijven liggen.
    En die standaard herkende ik meteen, vroeger heel vaak gebruikt voor de muzieknoten, die ik nu overigens niet meer zou weten hihi...
    leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier groeit ook volop vrouwenmantel in de tuin. Zo mooi dat frisse groen. En altijd leuk om er een boeketje mee te maken.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De vrouwenmantel en limoen een perfect duo

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je weer mooie plaatjes laten zien, ik vind dat je altijd zo creatief bezig bent, en ook dat je op leuke ideetjes komt waar ik weer wat aan heb. Nog een fijne week en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wel een mooi zomers tafereeltje geworden met dat groen zeg! En wat zijn die oosterse thermoskannen mooi! Ik heb ze wel vaker gezien en vond het niet mijn smaak maar nu ik er een paar bij elkaar zie.....ja, dat veranderd de zaak!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een fijn zomer-hoekje heb je daar gemaakt,het houten schaaltje komt me bekend voor ...haha
    heb ze al op een paar blogs zien langskomen zijn blijkbaar eens er "in" geweest en wij ze nu maar
    restylen ! Die oosterse thermoskannen...nog nooit gezien...vind ik wel mooi en zeker dat kleur in je
    hoekje...prachtig !!
    geniet ervan
    héél fijne dag nog
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Liefste Peetje,
    Uw thermos collectie is zo mooi! Zo'n mooie pot Ik ben al op zoek naar jong en oud! Ook de nota houder, ik vind het geweldig!
    De kleine kaars schaal met deksel is speciaal en zorgt voor een geweldige sfeer ...
    Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er weer leuk uit Peetje!!!
    Je moet echt soms geluk hebben in de Kringloop;)
    Bisou,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gezelligheid zeg lekker fris en groen hihihi ...en een prachtige aankopen altijd leuk zo standaard ook voor een kookboek in de keuken ... je sfeerlichtje is ook erg mooi geniet er lekker van een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt er een gezellig hoekje van gemaakt in de keuken. Die thermoskannen vind ik ook heel mooi.
    En een bloemetje erbij maakt het gelijk zo gezellig!
    Ik heb je vorige post gemist zie ik nu, nou je zoon verdient een compliment hoor! Een prachtig boeketje! Daar moet je als moeder ook helemaal blij mee zijn.
    De muziekstandaard die jij na lange tijd vond, ligt bij mij in de kast. Ik heb vroeger muziekles gehad. Maar ik doe hem niet weg.
    Veel plezier ermee!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt een hele mooie verzameling thermoskannen, Peetje. Ik hou wel van die zachte kleurtjes.
    Inderdaad lekker zomers! Leuk ook, die muziekstandaard, is overal inzetbaar!
    Fijne avond, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een gezellige plaatjes weer bij je en goed idee die standaard met een blad of een mooi boek echt een blikvanger

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is een super mooi hoekje geworden en de verzameling thermoskannen is zo leuk, die verschillende kleuren. Ik vind ze echt apart. De standaard is ook al zo leuk en mijn lief is een muzikant dus ik zei al...zo'n standaard had jij toch ook...maar hij weet niet waar hij is gekomen....leuk idee met het boekje....fijn weekend en gelukkig is blogger weer ok.....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lief dat je nog even op bezoek kwam, bedankt voor je felicitatie!
    Ik ben uit hetzelfde bouwjaar als jij...
    Schiet het voor jou ook al op?
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen