maandag 16 juni 2014

Nieuwe aanwinsten...

Het is de tijd van avonden buiten zitten.
 Gezellig gewikkeld in een plaid, vuurkorf aan en natuurlijk een leuk lichtje aan...

Deze leuke aluminium bekertjes kocht ik onlangs op de
 Pasar Malam (tegenwoordig Tong-Tong-fair) in Den Haag.

Ze wegen bijna niets, maar blijven toch mooi staan door het waxine-lichtje erin.



Ook vond ik er deze Cotton-balls, in de kleuren wit/lichtgrijs en donkergrijs.

Deze stonden al langer op mijn wensen-lijstje. 
Kan ik ze eindelijk wegstrepen...


Ik heb ze even langs de meidenkast gehangen, totdat
 manlief er een aan-en uitschakelaar tussen heeft gezet. 
Dan komen ze waarschijnlijk langs de grote kamerkast te hangen, 
waar 's avonds nog een donker plekje is.




Ik ben ook verzot op deze mooie offermandjes (vooral als ze wit zijn, haha). Dus deze kon ik niet weerstaan.
 Altijd handig voor het opbergen van allerhande klein spul.

Hij staat nu op een oud opgeknapt (Italiaans) dienblad, 
naast wat kleine bakvormpjes (kringloop) en het melkkannetje
 en zie nu dat de tekening van beiden wel heel erg overeenkomen...

Deze grote poederstrooier kocht ik onlangs op de grote Brocante-markt, hier in Maastricht.
Hij is mooi bewerkt en mooi van vorm. Daar hoefde ik niet lang over na te denken...



Ook deze zout-pot stond daar op dezelfde tafel.
 Ik vond 'm meteen prachtig vanwege het typische lettertype en de mooie verweerde deksel.
Dus kon ik ook deze van mijn wensen-lijstje schrappen.

Mochten jullie de smaak te pakken krijgen qua brocante-markt (en in de buurt zijn natuurlijk):
Volgende week zondag 22 juni is weer de jaarlijkse grote Brocante-markt in Bemelen (bij Maastricht).
Ik vind deze markt altijd een van de hoogtepunten in deze streek.
Ik heb er vorig jaar al eens een post over gemaakt (klik).
Je waant je soms echt in het zuiden van Frankrijk...
Dus ik loop er zeker rond!

Ik zag ook dat er weer nieuwe volgers zijn. Welkom!
Gezellig dat jullie er zijn!

Liefs, Peetje

16 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje,
    Wat een mooie spullen heb je weer gevonden. De lichtjes voor buiten vind ik heel romantisch. Ik heb hier een bijna dezelfde poederstrooier staan, ben er helemaal weg van... Jammer dat die markt net midden in onze vakantie valt, zou er best naartoe willen... Maar aan de andere kant, Maastricht is voor ons toch wel heel ver hoor... Ik wens jou er in ieder geval heel erg veel plezier...
    Lieve groet,.mirja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Peetje, waar zal ik beginnen...haha..... prachtige bekertjes heb je...héél gezellig met het lichtje aan voorzeker....die poederstrooier staat ook op mijn verlanglijstje maar nog niet tegengekomen...:-(
    ook die cotton-balls vind ik héél leuk en sfeervol... weerom genieten van je gezellige sfeer....
    ook snel even "geklikt" naar je post over Bemelen...ja inderdaad een franse sfeer, maar.....2u20 rijden
    voor ons :-(:-( dus dat lukt niet zondag.....jammer.....
    Geniet van je mooie spullen ....
    héél fijne dag nog en alvast een leuk week
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent lekker geslaagd zeg, fijn is dat om weer het een en ander af te strepen van je lijstje.
    Ik kan me de foto's nog wel herinneren van je post over de brocante markt. Je waant je inderdaad
    in Frankrijk! Veel plezier daar alvast, je zal vast weer wat moois vinden!
    Liefs en een gezellige dag, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liefde Peetje,
    mooie dingen die je hebt gevonden - omdat mijn hart klopt verzamelaar gelijk sneller: o)
    Zo mooi thee lichtjes en lampjes toveren bijzondere sfeer - heerlijk!
    Heb een geweldige week! Liefde,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke spulletjes heb je gekocht. Wat kun je daar blij van worden hè. De brocante markt in Bemelen klinkt heel aantrekkelijk maar hopelijk loop ik die zaterdag op een heel andere brocante markt. En wel in het zuiden van Frankrijk. Daar heb ik ook zo'n zin in.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer een leuke spulletjes gekocht. Vooral,de cotton balls zijn erg leuk. Ik moet bekennen dat ik al sinds begin mei een zak cotton balls onder de trap heb staan. Moet er nog steeds even een gaatje inknippen. Dat zal ik binnenkort doen, het staat zo gaaf bij jou. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor je lichtjes en waxine lichtjes en die suikerstrooier wowwwwie !! prachtig......fijne week liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke sfeerfoto's heb je weer.
    En die grote strooier is toch ook geweldig! Ik spaar ze in glas.
    En zo'n zoutbak staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar ik vind ze tot nu toe te duur. Geduld neemt dat vanzelf weg.
    Je hebt het buiten ook gezellig.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie spulletjes weer! Dat offermandje zou hier ook niet misstaan en die zoutpot is ook geweldig zeg! Staat vast mooi op je aanrecht. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt weer hele mooie aanwinsten gevonden, Peetje. Een bezoek aan Maastricht klinkt heel aantrekkelijk, eigenlijk zouden we er dan een weekend van moeten maken gezien de afstand. Maar gezien de agenda verwacht ik niet dat het er binnenkort van komt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatten heb je gevonden Peetje, die mooie lichtjes zullen zeker stralen als het donker is.
    Heerlijk om de avonden in de tuin ook zo sfeervol te maken, dat is zo lekker als het zomer is.
    Jammer dat Maastricht zóóó ver weg is:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke spulletjes weer!
    Ik ben nu al benieuwd wat je volgende week gaat vinden op die brocantemarkt, daar ben je natuurlijk al lekker naar aan het uitkijken ;-)
    Tweede pinksterdag ben ik naar de Luikse markt geweest in de Jaarbeurs hiet in Utrecht (die is altijd met de pinksterdagen). Ik heb helemaal niks gekocht, ik zag wel genoeg leuks, maar dan dacht ik weer, waar moet ik het neerzetten?? Mijn man was heel blij toen ik met lege handen thuiskwam hihi ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke dingen heb je weer gevonden, vooral die theelichtjes voor buiten zijn leuk , geeft onmiddellijk een gezellige sfeer .
    Ps: mijn mams bedankt je voor de leuke reactie.
    Lieve groetjes jilly ( en christel)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke aanwinsten weer! Heerlijk hé? Die lange zomeravonden buiten op het terras of in de tuin met wat gezellige kaarsjes aan. kan ik ook zo van genieten!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie zomerse sfeerfoto's heb je weer gemaakt. Bemelen is voor ons net even te ver rijden voor een dagje, maar alvast veel plezier gewenst op de brocante markt.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Stupid me....I accidentally deleted all the comments with my phone on today's post, would you be so kind to doit again ??..thank you! .. xxx!

    Domme ikke.....ik heb per ongeluk alle commentaren met mijn telefoon gewist op rein zijn post,wil je zo vriendelijk zijn het nogmaals te doen....??? dankjewel !!..xxx !

    BeantwoordenVerwijderen