zaterdag 28 juni 2014

Opa's kusjes...

Ook dit jaar bloeien de rozen die ik destijds kreeg van mijn vader weer met de prachtigste bloemen.

Ik kreeg ze van hem toen hij samen met mijn moeder verhuisde naar een appartement.
 Met pijn in zijn hart moest hij zijn geliefde tuin achterlaten.

Jaren van liefde die hij er in had gestopt, mochten nu in mijn tuin tot bloei komen.

Van de vijf stronkjes zijn er nu, na twintig jaar, nog drie over...

Ik noem ze Opa's kusjes. 
Hij is al 10 jaar niet meer onder ons,
maar met deze mooie, geurende rozen, 
is hij toch nog steeds een beetje bij ons...

Liefs, Peetje

23 opmerkingen:

  1. Oh Peetje, wat een prachtige herinnering aan je vader vormen deze schitterende rozen. Wat staan ze mooi te bloeien. Opa's kusjes vormen een geweldig mooi eerbetoon aan je vader.
    Geniet van een heel mooi weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Peetje wat een geurende,bloeiende en kleurrijke herinnering aan je vader,
    zoiets moet je koesteren wat staan ze prachtig te bloeien !
    Héél fijn weekend
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou kunnen stellen, dat hij meeleeft met de rozen, de herinnering...stralend mooi
    Groetjes Jilly van Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, Peetje!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi Peetje!
    Wat een mooie herinnering en wat doen ze het mooi!
    Ja, dat zijn kusjes om te koesteren!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige tastbare herinnering aan je vader, echt om te koesteren.
    Heel liefdevol om ze opa's kusjes te noemen...
    Mooi weekend nog.

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog. Ik doe al jaren geen handel meer via MP. De prijzen zijn niet meer leuk, teveel mensen die er teveel voor vragen, heel jammer want er zaten mooie spullen tussen! En ook nee, hier is niet veel volgens mij, ik woon in het midden van het land, in de buurt van Amersfoort..zijn daar leuke spulletjes? Hihi..anders moet ik rap naar MP toe..jammer dat het vandaag regende bij jullie. Bij ons is het de heel dag droog geweest, zo nu en dan komt hier een donkere lucht voorbij, maar tot nu toe nog niks uit gekomen, van mij mag het wel, goed voor de nieuwe plantjes enzo..hihi..fijn weekend nog en lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een dierbare plant voor jou en je familie, mooi dat je erover schrijft, ieder jaar mag je weer genieten van deze mooie Roos.
    Hier in de tuin ook een aantal planten uit de tuin van onze ouders, het doet je toch iets als je in de tuin bezig bent, niet bewust, maar soms mijmer ik dan even...
    Mooi weekend Peetje.

    Liefs,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je de roos prachtig gefotografeerd. Je opa zal trots zijn. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De roos doet het fantastisch, ik denk dat je vader het in de gaten houdt. Een mooie herinnering aan hem, die deze bloem zo lang vol liefde heeft verzorgd.

    Fijn weekend nog. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn wel heel speciale rozen Peetje. Een mooie herinnering aan hem en die moet je koesteren.
    Fijn weekend nog.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo speciaal......Hoe veraf hij dan soms lijkt te zijn.......ineens toch zo dichtbij.......

    Van bovenaf kijkt hij vast vol trots naar zijn mooie rozen.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi dat de rozen bij jou in de tuin de herinnering aan je vader levend houden.
    Ze doen het prachtig en je hebt ze ook zo mooi vastgelegd.
    Knuffel van mij, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi en bijzonder dat je deze nog hebt...koester de herinnering.....liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou deze rozen ook koesteren...en hoeveel rozen er bloeien zoveel kusjes krijgen jullie van opa...mooi....en wat zijn het prachtige rozen.....fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn, zo'n herinnering. Ik hoop dat de rozen het nog lang blijven doen.
    Fijne zondag,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi Peetje, echt bijzonder hoor. Door jouw goede zorg, bloeien ze zo prachtig.
    Mooie foto's ook!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Opa kussen ... hoe mooi!
    Mooie rozen en herinneringen!
    Hebben een mooie zondag! Liefs,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ontroerend. Wat een prachtige herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi gezegd! Bijzonder om dat nog van je vader te hebben!
    Ik heb nog hortensia's uit de tuin van mij ouders maar die lenen zich er niet zo voor om ze opa en oma's kussen te noemen!
    Daarom.....prachtig zoals jij ze noemt!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie herinnering en wat heb je dit mooi verwoord.. mijn vader heeft 23 jaar geleden in onze tuin een rode roos geplant toen mijn eerste man overleed.. mijn vader overleed 4 jaar daarna ook veel te jong.. maar net als bij jou geeft hij ons ieder jaar weer kusjes.. prachtig!

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk zeg Peet, dat de rozen nog steeds
    zo prachtig bloeien! Een mooie herinnering!
    Fijn weekend!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen