woensdag 11 juni 2014

Vroege zomer!

Wat hebben we de afgelopen dagen toch
 kunnen genieten van het heerlijke weer.
Het leek wel zomer!

We zaten geregeld in ons prieeltje, even lekker onderuitgezakt,
 heerlijk in de schaduw bij te komen van echte zomerse waarden.

Het was soms gewoon té warm om iets te doen! 
En dan is het pas juni...

Het moestuintje gedijt aardig, 
hoewel de slakken ook érg blij zijn met onze sla...


De pioenrozen laten nog een beetje het hoofdje hangen, 
van de enorme plensbuien die, gelukkig, 's nachts vallen.
De volgende dag schijnt dan weer heerlijk de zon en laat alles weer verdampen...


Maar wij moeten ook genoeg vocht tot ons nemen met dit weer, 
anders laten wij ons koppie ook hangen, hihi.
Dit doen we dan ook geregeld met bv. dit groene drankje: Menthe-siroop met water.
 In Frankrijk heel gewoon, maar onze kinderen vinden het net mondwater, haha. 
Het is heerlijk verfrissend!

Op de Pasar Malam kocht ik o.a. deze handige afdek-dekseltje (of hoe je het ook noemt). 
Vliegt er niets in, wat er niet thuis hoort...




En als we het dan toch over vocht hebben,
 dan kunnen de waterdruppels op het Vrouwenmantelblad niet achterblijven.
Zo mooi! Pareltjes van moeder natuur...



De lobelia op de tuintafel,
 doet het goed in mijn oude kringloop-schaal.


Ook van de kringloop: deze mooie gehaakte sprei. 

Hier heeft iemand uren werk aan gehad, maar ik kocht 'm voor 3,50 euro...

Vroege zomer in onze tuin...
Hoewel we een tuin op het zuiden hebben, is er in de loop 
van de jaren toch steeds meer schaduw gecreëerd.

En dat vinden we helemaal niet erg, zeker niet met deze temperaturen!


En deze Meneer ook niet. 
Mag ik jullie voorstellen: Flupke !
Hij vind het ook heerlijk in de ren in de tuin. Even wat anders te zien, dan zijn eigen hokkie.
 9 jaar oud en nog steeds een beetje punk...

Dit setje staat op de oude picknick-tafel.
 Een zelfgestekte witte geranium en potjes met kindje-op-moeders-schoot.
 Deze tafel wordt meer gebruikt als oppot-tafel.

De sneeuwbal voordat ie tot bloei komt.
Vind 'm nu ook al foto-geniek!

De Hortensia langs het grindpad, zit vol met knoppen. 
Voelt zich zeker schuldig na vorig jaar, toen er maar hier en daar een knop zat.

De Kardebol. 
Binnenkort komen hier allemaal hele kleine roze bloempjes op.

Deze heeft zijn roze bloempjes al, de Verbena.

Ook deze zit al vol in bloei, de Campanula.
 Hij bloeit twee keer per jaar uitbundig!


De courgette in de oude zinken vuilnisbakken, groeien als kool (om in de groente te blijven, hihi).
Hier zie je er een in ontwikkeling...


Vroege zomer...
hmmm, van mij mag het zo blijven tot in oktober...

Liefs, Peetje





19 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke tuin hebben jullie toch! En dat prieeltje is echt geweldig, zo'n mooie kleur ook! Heerlijk genieten tussen al die mooie bloemen, met een heerlijk drankje erbij! Volgens mij echt een ultiem zomergevoel!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het genieten bij jou in de tuin. Met dit mooie weer een heerlijke plek om te verblijven. Slakken voelen zich in onze tuin ook heel erg thuis, op zich niet zo erg ware het niet dat sommige planten er amper staan en dan al helemaal kaal gevreten worden. Dus zo nu en dan ga ik wel even op jacht ;-).

    Ik wens je nog een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke tuin heb je, Peetje! Daar is het toch toeven bij deze temperaturen.
    Ik heb even genoten door met je mee te wandelen. Er is zoveel moois te zien en ik ben wel een bloemenmens.
    Voor mij mag het weer ook mooi blijven, maar tot een graad of 23 vind ik wel genoeg. Maar ik geloof dat het de komende dagen ook zo blijft.
    Geniet ze!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig zo'n mooi prieeltje en ook de hele tuin staat er mooi bij. Is dat de nieuwe schuur die nu zo mooi blauw gebeitst is? Mooie kleur.
    De groene limonade vind ik ook lekker. Als kind veel gedronken en voor onze kinderen maakte ik er waterijsjes van. De kleur staat lekkers zomers in de glazen. En handige deksels heb je er op.
    Groetjes, Ingrid (ik ga er even tussenuit, vakantie).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt genieten hoor in je tuin.
    Die mintsiroop lijkt mij ook niks,inderdaad net mondwater brrr, ik begrijp je kinderen wel hihi ;-)
    Jeetje jullie konijn is oud zeg!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Peetje wat een super mooie gezellige tuin heb je, ik kan best geloven dat het er
    héérlijk vertoeven is ....je bank in steigerhout vind ik ook super mooi !! Wat een prachtige
    sfeerplaatjes ......genieten maar !!!
    fijne dag nog en alvast een héérlijk weekend
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Peetje,
    Wat een genot om te kijken naar die prachtige foto's van jullie tuin! Ja, we boffen maar met al zoveel prachtige dagen! En dan moet de zomer nog beginnen...
    Ik ben heel benieuwd hoe die Kardebol er uit ziet met al die bloemetjes... Laat je die nog eens zien dan?
    Je hebt ook een paar heerlijke plekjes om te zitten en het ziet er allemaal even fijn en gezellig uit...
    Ik heb echt even genoten van je post.... Verrukkelijk!
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt er een heerlijke zomerse post van gemaakt, het ziet er zo gezellig uit met al
    die mooie planten, struiken en accessoires. Geef je even een dikke knuffel aan Flupke van mij, zo lief!!!
    Fijne dag, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat drankje zou ik wel eens willen proeven.. lijkt mij best lekker, en dan onder die heerlijke boom op dat bankje! Wat een prachtige sprei...en dat voor maar 3.50! Jullie prieel vind ik ook erg mooi, prachtige kleur!
    Ik was een beetje aan het bijkomen van het werken in de tuin, maar nu ik dit weer zo zie dan ga ik snel weer verder :-)) Heb je trouwens geen papaverbollen? Lijkt mij ook wel mooi staan in jou tuin!

    Geniet van de tuin!

    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Genieten is het hè, met dit heerlijke weer. En dan heb je ook nog eens zo'n heerlijke tuin om in te genieten, wat wil een mens nog meer... Hier zitten er ook al zoveel bloemknoppen in de hortensia, het is zeker een goed hortensia jaar:-) Fijne dag nog.

    Lieve groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja heerlijk he...? Zit nu ook lekker buiten met de iPad ...we genieten .......liefs van mij...wat gezellig je tuin...!...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige tuin zeg! En wat is je schaal (met zand erin op de eerste foto) mooi! Lekker robuust. Die siroop ken ik ook, kan er niet echt aan wennen. Beetje typische smaak hihi. ;)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een genot om zo in de tuin te zitten en dan vooral zo'n heerlijke tuin met veel bloemen!
    Wanneer ik er zou zitten zou ik nog meer genieten als ik dat zonder dat vieze drankje zou doen! hihi
    Brrrr....niks voor mij, geef mij maar ice tea.
    Ik hoop dat je deze zomer nog veel van dit plekje zult kunnen genieten!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. HI i love your blog ,, you have a new follower from Chile
    Angelica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een heerlijk gezellige tuin! genieten zeg!

    Fijn weekend!

    liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat schattig dat prieeltje en wat een mooie kleur op de wand. Jullie hebben een heerlijke grote tuin en fijn dat je toch ook wat plekjes in de schaduw hebt gecreeerd. Wat een dottig konijntje ook.
    De siroop herkende ik ook meteen uit Frankrijk! Leuk en handig die dekseltjes. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige foto's. Maar ik ben het met je kinderen eens, net mondwater. Toen ik het zag dat ik even dat het de smaak Reine Claude was, dát vind ik dan wel weer lekker. Maar muntsmaak als limonade, nee, helemaal gelijk, mondwater :-)

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke tuin! Ik kan me voorstellen dat je daar lekker geniet in de zon (schaduw). Je glazen schelpjes zijn leuk en wat een vondst, dat sprei bij de kringloop. Voor die prijs!
    Succes met de sla.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. SCHRIK!!!!! Ik zie dat ik me nog nooit heb aangemeld als volgster bij jou mooie blog!!!!!!
    En je laat altijd zo lief reakties achter bij mij....................
    Maar hier ben ik dan EINDELIJK!
    En ik vind die punker wel heel erg lief!
    En de dekseltjes heb ik nog nooit gezien, die zou ik zo in mijn winkel willen verkopen, ze zijn niet alleen handig, ook heel leuk!
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen