zaterdag 5 juli 2014

Bemelen, beboterd, blikgoed en bloemen.

Laatst waren we weer naar de mooie Antiek en Brocantemarkt in Bemelen geweest.
Dit jaar waren de weergoden ons wat gunstiger gestemd en scheen het zonnetje volop en was het zelfs warm!

Er viel zoveel te zien, dat ik bijna vergat om foto's te maken. Dus ik kan jullie maar een klein gedeelte laten zien.

Leuk om de ouderen die langs de stands schuifelde te horen: "Ach, det hadden vier auch thoes, ich weet neet woa mam dat heet geloate?". (foenetisch geschreven, Limburgs totaal oncorrect).

Na dik twee uur hadden we alle stands bezocht. 
De sfeer was weer geweldig en de heerlijke zon, deed de rest.
En wat nam ik mee naar huis? 


Deze mooie 'beboterde' oude terrine in mijn favoriete wit/blauw servies.

Met flink wat gebruikers-sporen, maar dat vind ik niet erg...juist niet...

Dit kleine lieve blikken vormpje.
En dit mooi bewerkte vormpje.
 De oude koperen tulbandvormen had ik al eens eerder gescoord bij de kringloop.


Mijn wild-rek in de keuken hangt al aardig vol...

Verder kocht ik nog een oude houten kapstok met in het midden een spiegeltje met faset-rand. Hij is van donker hout en moet dus nog nodig onderhanden worden genomen. Maar het resultaat krijgen jullie nog te zien.
 Ik ben ondertussen in mijn atelier van alles aan het verven. Heerlijk!! Gewoon spulletjes die ik zelf nodig heb in het atelier, zoals een stoel, krukken, tafeltjes,mangelbak en rekjes. 
Manlief is o.a. bezig kasten te maken, waar ik alle vergaarde spulletjes in kan opbergen. Nu is het nog een rommeltje, overal staan nog dozen.
In de vakantie gaan we de boel verder aankleden.
Het resultaat laat ik jullie natuurlijk zien.

Op de veranda staan de witte geraniums
 heerlijk hun ding te doen: bloeien!


Ze blijven maar steeds nieuwe knoppen vormen.

Deze twee olijke dikkertjes vragen zich misschien af wat dit is...?
Het is een oud muuranker, gevonden bij de kringloop.
In mijn hoofd heb ik er al een geschikt plaatsje voor, maar tot die tijd ligt hij hier mooi te wezen.

Deze dame ligt hier ook lekker mooi te wezen...

Heerlijk relaxed...

Ik wens jullie ook zo'n lekker relax weekend.
En ik...ik ga verven!!




Liefs, Peetje








21 opmerkingen:

  1. Heerlijk over een brocante markt te lopen en overal tussen snuffelen of er nog wat leuks bij zit om mee naar huis te nemen.
    Jij hebt in ieder geval een prachtige oude schaal gescoord en schattige vormpjes en de rest krijgen we nog te zien.
    Een dag tussen zaterdag en zondag, welke naam zou de dag dragen: ZAZODAG! hahaha.....
    Wens je een heel fijn verf weekend!
    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een heuse leuke markt! gezellig om daar overheen te slenteren.
    En dan ook nog mooie dingen mee te nemen..
    Die terrine is prachtig van oudheid.
    Jammer dat je zoveel hebt dat je tijd te kort komt.
    Maar ik wens je een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik las eerst bemelen als een soort werkwoord: iets van ik bemeel mijn bakblik of zo!
    Maar het is een plaats.....nooit van gehoord maar zo te zien een bezoekje waard wanneer er zo'n brocantemarkt is!
    En wat heb je mooie dingen gevonden: vooral die terrine spreekt mij wel aan.
    En.....kan je, als je geen tijd genoeg hebt om leuke dingen in het weekend te doen niet 's nachts gewoon doorgaan? Sla je die over en dat valt toch tussen za. en zo!

    Fijne zondag nog.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peetje wat een mooie post alweer ... wat zag die markt er leuk uit...wat een
    héél mooie terrine heb je meegebracht ...ook het wild-rekje met die vormpjes
    vind ik super mooi !!!! héél gezellig bij jou...tja die dag tussen zaterdag en zondag
    mogen ze ook uitvinden hoor voor mij....:-):-)
    héél fijn weekend
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wowwww prachtig !!! fijn weekend en schilder ze...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je mooie aankopen gedaan...de markt ziet er ook heel sfeervol uit. Jammer dat het niet in de buurt is. Succes met je verfklussen, leuk dat we de resultaten straks te zien krijgen.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Peetje,
    Wat een feestje, die markt. Zo gezellig en goed voorzien van heel mooie stands en spullen. Je hebt prachtige spullen gekocht. Die beboterde terrine is prachtig. En je vormpjes... zo lief.
    Het oude muuranker is ook een juweeltje... en je geraniums doen het heel goed. Hier ook een paar witte, direct naast de achterdeur, en die blijven ook maar knoppen vormen. Juist als je denkt nu is het op, komen daar weer nieuwen aan...
    De spreuk op het einde is helemaal het einde... ik ben er ook zo helemaal mee eens... er zitten echt te weinig dagen in de week, zeker in het weekend...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet eruit als een heerlijke dag, lekker om zo rond te snuffelen. Prachtige aankopen ook weer!

    P.s: Ik las je reactie op mijn blog Ik kreeg juist veel reacties dat iedereen het goed kan lezen zo, soms zelfs beter als het vorige lettertype/kleur. Maar ik ga kijken of ik het misschien nog iets kan aanpassen, ben er zelf wel heel erg tevreden mee zo eigenlijk. Misschien dat ik de achtergrondkleur ietsje lichter kan maken zodat de letters nog wat duidelijker worden? Ik kijk wel even... :)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooohhh, wat komen d'r weer een hoop mooie dingen voorbij in deze post. De Saksische terrine is mooi. Maar ik ben ook helemaal weg van je vormen, trouwens het hele wildrek in je keuken en ook het muuranker.
    Maar op een van de foto's zie ik op de voorgrond een koperen ketel staan die ik van mijn ouders in mijn bezit heb. Het lijkt me een geweldige markt.
    En de schuur omgedoopt tot atelier wat een genot voor je. Veel hobbyplezier. En een fijne zondag. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben wel heel benieuwd naar je atelier, succes met de laatste klussen!

    Groetjes,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw Peetje...wat een prachtige aanwinsten en de terrine is werkelijk prachtig....ik heb laatst nog gezocht op brocante markten limburg...niets gevonden...verdorie...maar eigenlijk heb ik het ook maar druk en het liefst wil je dan ook nog op zondag alles inplannen.....dus volgende keer maar weer...
    Je geraniums staan er super mooi bij en ik ben helemaal benieuwd wat je van je atelier gaat maken....veel verfplezier en geniet nog van de zondag....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Benieuwd naar het resultaat! Wat leuk he zo'n markt, gelukkig was het ook mooi weer. Prachtige spulletjes heb je weten te kopen. Juist de gebruikerssporen maken de terrine zo mooi. Heerlijk die van de zon genietende katten. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn idee, een dag extra tussen zaterdag en zondag haha. Hoe zullen we die noemen?
    Je hebt prachtige aankopen gedaan, het bewerkte vormpje vind ik erg mooi. Heerlijk zoals
    die mooie dame daar ligt te relaxen. Daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen!
    Succes met verven!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt mooie aankopen gedaan en wat ziet die markt er gezellig uit. Daar kun je je wel een paar uurtjes vermaken. Succes met verven.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zo'n brocante markt, ik krijg ook weer zin in zoiets. Zeker met mooi weer is dat zo gezellig!
    Mooie spulletjes heb je weer gevonden.
    Heerlijk om te doen he die spullen verven voor je eigen atelier en dan straks het allerleukste... het inrichten!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er gezellig uit die markt, mooie vondsten! En ooh , een dagje tussen zaterdag en zondag lijkt me super!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke markt! Het ziet er ook zo gezellig en gemoedelijk uit. Je hebt er leuke aankopen gedaan. Je muuranker vind ik ook super mooi.
    Heerlijk zo'n eigen plekje om te schilderen. Ik vind het ook altijd heerlijk om in m'n werkplaats (bij de winkel) bezig te zijn. Alles binnen handbereik en heerlijk schuren, schilderen, freubelen enz enz.
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En veel plezier in je ateliertje natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pfffttttt....unknown, dat ben ik , Hennie ( Room 17) , ben blijkbaar verkeerd ingelogd.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik moet grinniken om je laatste foto die met de mooie spreuk! Hij is heel herkenbaar :-) Luie poes vraagt er om geaaid te worden. Misschien wil jij dat even namens mij doen? Wat heb je prachtige spulletjes gekocht. En eh…. veel plezier bij het inrichten van je kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Peet

    Prachtige beboterde schaal heb jij daar gevonden
    Ik wil je ook nog een compliment geven!
    Wat maak jij prachtige foto,s

    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen