woensdag 2 juli 2014

Veranda-tafel


Op onze veranda-tafel staat deze week telkens wat anders,
waar wij van kunnen genieten.

Niet alleen mooie stillevens van blauw glas, maar ook de prachtige bloemen van de Lavatera.

Afgeknakt, maar nog niet afgedankt.
Hier mogen ze ons nog even blij maken op een oud chinees emaile bordje.

Bij de laatste wandeling (met vaderdag, post volgt nog), nam ik deze mooie elst-takken mee.
 Volgens mij kan ik deze goed gebruiken met kerst...
Maar om nu zo lang te wachten...

Summer meets Winter...

Maar dit is puur zomer: Frambozen!
Uit eigen tuin.

En ze waren heerlijk!!!



Weliswaar uit iemand anders z'n tuin, maar ook op en top zomers: Kersen.

Ze glimmen zo mooi dat je bijna mijn weerspiegeling ziet.
En ze smaken zoals ze er uitzien...jummmmmmie!!!

Het beloven een paar heerlijk zomerse dagen te worden, tot het weekend. Dus probeer zoveel mogelijk te genieten van wat moeder natuur ons te bieden heeft:
Zomerse pitamientjes!

Liefs, Peetje

18 opmerkingen:

  1. Prachtige sfeerbeelden, wat mooi dat blauw glaswerk op je tafel....
    de kersen zien er overheerlijk uit ....
    Hier bij ons is het ook héél mooi zonnig en warm weer zalig, hopelijk
    kan het weekend er nog bij ....
    fijne dag nog
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er sfeervol uit Peetje, jij bent duidelijk klaar voor de komende zomerse dagen ;-). Wat zien de frambozen uit eigen tuin er lekker uit. Ik ben gek op fruit, lust er bijna alles van dus het water loopt mij hier uit de mond.

    Ik wens jou ook heerlijke dagen toe, lekker genieten van het mooie weer.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jou veranda tafel ziet er super uit en nog van de smullen ook.
    Ook hier wordt van afgeknapt nog dankbaar gebruikt gemaakt hoor, het maakt het allemaal zo gezellig en sfeervol.
    De takken van de Elst zijn geweldig om mee te decoreren en het maakt niet uit welk jaargetij het is.

    Hier begint het zonnetje door de wolken heen te schijnen, het wordt een heerlijk vooruitzicht voor de komende dagen.

    Fijne week nog en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke sfeerbeelden weer.
    Groetjes, Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke zomerse tuintafel. Dat wordt heerlijk genieten de komende dagen.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op en top zomers!
    Heerlijk genieten van de tafereeltjes en het fruit.
    Kersen ben ik gek op, heb ook al enige bakjes gehad en heerlijk van genoten.
    Ga vanmiddag met een klein meisje van 3 jaar een ijsje halen bij een echte ijswinkel. Zijn we ook gek op. Hoort ook bij de geneugten van de zomer!
    Ik wens jullie ook hele fijne dagen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie tafel! De tak is voor mij wat te winters, daar moet ik nog niet aan denken...het glaswerk is echt prachtig! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een en al zomerse gezelligheid op je tafel, Peetje! Geniet er lekker van!
    Mooie dagen toegewenst, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk al dat zomerse fruit. Doe mij maar een lekker bakje vol. En wat staat dat toch gezellig op je tuintafel. Geniet van de mooie zomerse dagen.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk al dat zomer fruit....geniet van heerlijke dagen liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh heerlijk, mijn man kwam vanavond ook thuis met twee zakken met kersen, zo lekker!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat heb je weer een heerlijke zomerse sfeer weten neer te zetten. Echt prachtig. Dat blauwgeruite kleedje maakt het ook helemaal af. Het geeft echt dat buitenleven-gevoel.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Peetje,
    Heerlijk hoor, zo'n tafel waarop je naar hartelust kunt decoreren... Steeds weer wat anders en steeds opnieuw genieten. Mooi die takken van de lavatera... En daarna je elst-takken ook weer helemaal mooi. Je kunt ze toch best bewaren tot de kerst? Lijkt mij wel tenminste... als je ze nu zat bent op je tafel, gewoon goed opbergen en verder laten indrogen... super.
    Heerlijk bramen en kersen... kan het nog zomerser...? Volgens mij niet. haha...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi hi heerlijk die zomerse pitamientjes! Ik hang nu ook lekker op de bank onder de overkapping te genieten van dit mooie weer.
    Dit weer mag van mij ook wel even blijven zo.
    Jij hebt ook weer prachtige zomerse foto's gepost.!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier ook al van die lekkere kersen, smullen zeg! Je tafel ziet er lekker vrolijk uit! Toievallig zelf ook van plan om een dezer dagen een post te schrijven over de veranda tafel, maar in een andere setting hihi.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Peetje,
    Wij kochten onze slanke regenton bij Groenrijk, hier in Nieuw-Vennep. Ik weet niet waar voor jullie de dichtsbijzijnde vestiging is, maar hier: http://www.groenrijk.nl/Tuincentra/ kun je zien waar ze allemaal zitten in het land...
    Succes ermee...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk zo'n verandertafel en van die kersen krijg ik spontaan zin om daarvoor morgen toch maar even naar de boer te fietsen.

    Groetjes en fijn weekend,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er heel erg gezellig uit hoor! Lekker genieten in je eigen tuin!

    BeantwoordenVerwijderen