vrijdag 22 augustus 2014

Oude kommode


Laatst maakte mijn hartje weer een sprongetje toen ik een oude commode in de kringloop zag staan.


Zo zag hij er eerst uit.
Hij had wat gebruikersporen en was waarschijnlijk daarom

 ook héél schappelijk geprijsd (hoewel dat vaak ook al geen criteria meer is).
Na flink schuren, hier en daar bijwerken met houtvuller en
 diverse latjes herstellen,
 kon ik eindelijk met mijn verfkwast aan de slag.
 Met dit als resultaat.
Aan het oude beslag deed ik niets.
Vind het juist mooi zo.


Het is een vrij hoog model.
En achter de deurtjes zit lekker veel ruimte.


En als toegift zit er een uittrekbare plank in!
Ideaal natuurlijk om mooie spulletjes op te etaleren.

En dat is wel handig, want hij blijft hier staan,
in mijn atelier.
 Kan lekker veel in en geeft meteen
 de sfeer weer die ik hier graag wil.
En daar ben ik nog druk mee bezig, want de vakantie duurt altijd korter dan de plannen die je hebt...

Fijn weekend!!

Liefs, Peetje

18 opmerkingen:

  1. Prachtige vondst! Leuk hè als je dan weer zoiets moois vindt en die oude kasten hebben altijd verassingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ideaal voor je atelier...wat een verschil tussen voor en na. Wat blijft het leuk hè, om bij de kringloop zulke mooie vondsten te doen.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wowwww wat een mooie !!...fijne weekend liefs Ria..x !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige commode maar ook heel mooi opgeknapt Peetje. Goed dat je het beslag laat zitten het hoort d'r gewoon bij. Veel plezier met je aanwinst.
    Prettig weekend, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lucky you!! Ik hoop als de nieuwe kringloop in maastrich open is ik weer eens van die super dingen zoals joi ga vinden!!
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog;)
    Bisou,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is leuk, je kastje/commode. 't is misschien ook wel mooi om hem nog een beetje door te schuren voor het doorleefde effect.
    En wat is het fijn hè, als je je spullen achter kastdeurtjes kunt opbergen. Opgeruimd staat netjes!
    Fijn weekend,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf zeg hee, daar moet je echt doorheen kunnen kijken als je dat bruine ziet. De commode
    is mooi geworden en een leuk extraatje, zo'n uittrekbare plank! Het krukje er bovenop vind ik ook
    errug leuk! Ik zie nog meer kasten, daar kan je je voorraad wel fijn in kwijt!
    Gezellig weekend, lieve groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie vondst! Leuk dat er nog zo'n uittrekplank aan zit.
    Je hebt hem mooi bewerkt!

    Fijn weekend.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi geworden zeg. Leuk met die uittrekplank! Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele leuke kast!! En wat heb je het mooi opgeknapt....

    Fijn weekend.

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo zeg, die is even lekker opgeknapt. Een aanwinst voor je atelier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi hi mijn vakanties en weekenden (zondagen) zijn ook altijd korter dan mijn plannen.
    Maar je hebt je tijd toch goed besteed. Je kast is erg mooi geworden! Hij heeft een prachtig plekje zo in je atelier! Geniet er lekker van.
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat zijn goede vondsten! wat een likje verf toch al niet kan doen he? heerlijk moment om na dat schuren en herstellen dan eindelijk die witkwast te kunnen pakken. Mooi geworden hoor! pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een prachtig kastje Peet, en zo mooi geworden in wit en het oude beslag...super...ook dat uittrekplankje...enig....je hebt de kast ook leuk gedecoreerd...veel succes nog met je atelier en bij ons gaat dat ook altijd zo...veel voornemens in de vakantie...maar te weinig dagen hihi....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een metamorfose ! Wat een laagje verf kan doen.super!!!
    Fijn weekend
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Peetje wat een prachtige kast,kan best geloven dat je hart een sprongetje maakte... ze is super
    mooi geworden .. en met het blad dat uittrekt héél mooi !!! Staat héél mooi met de gepaste decoratie !
    Helemaal mijn ding ...
    Héél herkenbaar.... véél plannen en een véééél te korte vakantie :-)
    Héél fijne zondag
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh leuk he, ik ken dat gevoel van je hart vie een sprongetje maakt bij de kringloop als daar iets moois op jou staat te wachten en dan ook nog voor een leuke prijs.
    Hij is echt heel mooi opgeknapt door jou en inderdaad dat mooie beslag, daar moet je niks aan doen.
    Hij staat daar prachtig in je atelier, dat maakt het een stuk gezelliger en lekker vrouwelijk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je atelier wordt op die manier heerlijk gevuld met spullen waar je blij van wordt.
    Fijn is dat als je spullen vindt waar je iets mee kunt en als het dan ook nog zo mooi wordt dan
    is het echt de moeite waard.
    Vakanties vliegen voorbij....jammer toch:)

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen