dinsdag 12 augustus 2014

Tingel-tangel en geklater

Je hebt soms van die geluiden die je, als je je ogen dicht doet, terugbrengen naar een heerlijke rustige zomerse bui, een lome warme namiddag, waarin niets moet, alleen genieten... Dat fijne getingel-tangel, heel subtiel. En als het dan ook nog eens die heerlijke zon kan vangen, heb je dubbel plezier. Tenminste ik wel (buren misschien niet zo, hihi). 
Bij de Z.eeman kwam ik zakjes met deze schijven
 van schelp tegen, in wit en turquoise-blauw. 
Met wat sterk vissersgaren en aangespoeld hout, kun je daar hele mooie dingen van maken...

Gaatjes boren in de schelp was nog het moeilijkst
 (met een handboortje ging het boven verwachting goed).

Prachtig hoe de zon met deze schelpjes speelt...
En ik geniet van het heerlijke getingel-tangel...

Mijn Neptunes-kop heb ik ondertussen ook behandeld met muurvuller en grijze krijtverf. Maar ik denk dat ik het wel nog even moet fixeren voor de winter. De flinke hoosbuien heeft hij in ieder geval wel overleefd.

Zo zag ie er eerst uit,
in terracotta.

Dit past beter in het totaalplaatje.
Nu nog een mooie achterwand bedenken...
Ondertussen klatert het water lekker in de bak.
Ik schijn toch een voorliefde te hebben voor wat geluiden in mijn tuin....

Liefs, Peetje




16 opmerkingen:

  1. Leuk hoor !!..geniet maar lekker van je tuin...fijne week liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uwe Neptunus heeft een geslaagde facelift gehad :-)
    De schelpjes lijkt mij ook wel een leuk idee.
    Groetjes Jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar watergeklater is ook een heerlijk geluid! En die schelpen zijn leuk!
    Ik heb ook iets op het balkon hangen dat zacht triangelt, een heerlijk geluid als je er lekker zit. Alleen als het hard waait en ik hoor hem 's nachts rammelen, denk ik:o wee, zouden de buren naast en boven en onder mij dat ook horen? Maar ik heb nog nooit iemand gehoord.
    Je Neptunus-kop is meer gaan leven, hij ziet er mooi uit zo!
    Je weet het zomergevoel nog even mooi vast te houden. Zelf ben ik blij dat we langzaam richting herfst gaan. Ik ben niet zo'n zomermens. De zon en de warmte kan ik moeilijk verwerken. Maar dat is geen geklaag hoor! Ik ben gewoon een herfst en lente mens.
    Geniet nog maar even lekker!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Neptunes is mooi geworden. Ik kan het me heel goed voorstellen.....het gerinkel van de schelpjes, het geeft een echt zomergevoel!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je Neptunus heeft een echte metamorfose gekregen en ik vind het zo veel mooier. Misschien mooi bij een groene achterwand van klimop of zoiets. Je windgong is ook zo leuk en ik hou er ook van een beetje getingel tangel en heb kleine windgongetjes ophangen van metaal. Bij erge wind hoor je ze 's nachts ook maar je went eraan. Een leuk idee trouwens met die schelpen.....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Neptunus in terra was het toch net niet als je nu naar zijn bewerkte 'hoofd' kijkt. Die windgongetjes zijn altijd leuk zolang het maar niet stormt. Ik denk dat die van onze buren een storm niet meer overleefd heeft, want hoor 'm nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden je Neptunus! Die windgong heb je leuk gemaakt zeg van die schelpjes en is ook leuk om te doen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoor het geklingel hier al in mijn hoofd als ik mijn ogen even sluit. Heerlijk. Zelf heb ik een houten windgong in de tuin hangen en bij stevige wind gaat die ook flink tekeer, genieten! Mooi gemaakt!!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onze buurvrouw had eerst ook een windgong in haar tuin, die veel geluid maakte...wij waren blij dat de gong er ineens niet meer hing hihi...wij houden echt van rust in de tuin ;-). Maar dat neemt niet weg dat je dit wel heel mooi gemaakt hebt. Je Neptunes is nu inderdaad meer in stijl!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed bezig geweest Peetje, Neptunes ziet er nu een stuk gezonder uit niet meer zo bleekjes.
    En de windhond heb je ook leuk gemaakt. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook eens zo'n schelpenhanger gekocht ( kant en klaar met touwtjes), heb het gebruikt voor webshopfoto's omdat ik het parelmoer zo mooi vond. Misschien toch eens ophangen in de tuin....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed gelukt allemaal, zo schelpenslinger lijkt me erg leuk e tingelt lekker met de wind van de laatste dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je schelpenhanger is leuk! (In je eigen hoekje van de nieuwe schuur gemaakt?) Neptunes heeft een mooie update gekregen en mag zo vast nog een hele tijd vertoeven in je tuin! Bedankt nog voor het opzoeken in Decoreren Landelijke Stijl!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Peetje,
    Wat is dat leuk geworden, die schelpen aan draad... en dat geluid, dat ken ik wel... heerlijk zomers ja...
    Je Neptunus hoofd vind ik zo ook veel mooier van kleur, die is lekker opgeknapt...
    Ik wens je een fijne avond en rest van de week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hihi...ik ben juist allergisch voor getingeltangel. De buren hadden eens zo'n zware van bamboe: ik werd er gek van als ik ging lezen, hoorde alleen maar dat geluid!
    Ik heb er ooit eentje van stenen met gaten gemaakt: die tingeltangelen niet!
    Maar het ziet er van jou wel leuker uit hoor!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk bedacht om de schelpen op deze manier in de tuin te hangen...mooie mediterrane kleurtjes ook. En als de stoere Neptunus van deze tijd dan z'n water spuwt, krijg je vast het vakantiegevoel te pakken.

    Geniet van het getingel-tangel..

    Ik wens je een gezellig weekend!

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen