woensdag 24 september 2014

Brocante op kasteel Schaloen

Vorige maand werd voor de eerste keer een brocante en antiek fair georganiseerd bij kasteel Schaloen bij Valkenburg. 
Kasteel Schaloen is een romantisch door een slotgracht omgeven kasteel met diverse bijgebouwen. Het ligt midden in de Zuid-Limburgse bossen. Het kasteel werd al in 1375 genoemd. In 1656 werd het kasteel deels verwoest tijdens de Spaans- Nederlandse oorlog en later herbouwd. In 1894 vond een restauratie in neo-gotische stijl plaats.






Nu zijn we echte Zuid-Limburgers, maar dit kasteel hadden we nog niet ontdekt. Wel vaak langsgereden op weg naar iets anders. Het ligt dan ook wat verscholen. Het loont dus wel om af en toe zo'n oprijlaan in te rijden...





De entree van deze fair. We werden verwelkomt door een 'Franse dame' en Franse muziek: sfeer alom!

Alleen het weer liet het een beetje afweten.
Gelukkig was er genoeg te zien...





Met een beetje fantasie zit je in 
Frankrijk op een brocante-markt...quelle bon chateau!











En wat kocht ik...?


Dit mooi ornament in prachtige 'poederige' kleuren. 


Ik ben er zo blij mee...


Hopelijk volgend jaar weer zo'n brocante-fair bij dit kasteel.
 En dan wel met zo'n lekker Frans zonnetje erbij...

Ook wil ik jullie hartelijk danken voor alle felicitaties en leuke reacties i.v.m. mijn 50e verjaardag.
Het werd een prachtig tuinfeest, we hebben (het grootste gedeelte) droog gehouden en als afsluiting nog enkele wensballonnen de lucht in gelaten. Ik ben ontzettend verwend geworden met kaarten en cadeau's:




Het was een heerlijk feest om te mogen beleven. Ik zal hier nog lang met heel veel plezier aan terug denken...

Liefs, Peetje


20 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige lokatie voor een brocante fair! Het ligt er zo mooi en als er dan ook nog eens zo'n markt wordt gehouden, is het plaatje compleet. Het ornament is een fraaie aanwinst!

    Leuk dat je zo genoten hebt van je verjaardag. Ik was een paar maanden eerder aan de beurt en heb het soortgelijk ervaren. Zo is vijftig worden helemaal niet erg ;-).

    Ik wens je een fijne dag. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liefde Peetje,
    eerste liefde en alles goed nadien Birthday!
    Wat een prachtige setting voor een rommelmarkt, zoals in sprookjes! Prachtige foto's!
    Liefs,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie fair, ik zie mooie dingen voorbij komen! Geniet van je aankopen.

    Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nog eens een sfeervolle locatie voor een brocant dagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst ga ik je feliciteren *SMAK*!
    Fijn dat het een geslaagd feest was Peetje.
    Dan wat een prachtige locatie waar de brocante markt werd gehouden zeg!
    Wat een sfeer!
    je bent goed geslaagd, leuk!
    Fijne middag en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn nog eens mooie locaties voor zo'n fair, gezellig ziet het er uit en leuke spullen. Het ornamentje past prachtig bij je huis, liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een sfeer: het lijkt een sprookjeskasteel! Zo zou ik ook wel op een brocantemarkt willen rondlopen.....helaas een beetje ver weg!
    Fijn dat je zo'n leuke verjaardag had.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie locatie! Het word toch eens hoog tijd dat ik eens naar Zuid Limburg afreis.
    Hier in Midden Limburg is op dat gebied weinig te beleven.
    Mooi ornament!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige omgeving om een fair te houden, peetje!
    En je ornament vind ik heel mooi, staat op diverse locaties mooi!
    Ben je ook zo benieuwd of zou je ook graag het kasteel binnen willen? Dat heb ik dan altijd. Even helemaal dwalen door zo'n mooi gebouw, alle moois eraf kijken en er zelf in willen wonen. Maar dat is weer zoveel gevraagd.
    Heel veel plezier met je ornament! Niet verven, hoor!!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waaw zeg mooi kasteel en ook het marktje ziet er heel gezellig uit.
    Met mooie spullen. Ook jouw spullen zijn een geslaagde vangst
    Groetjes Jiily

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met zo'n kasteel in de buurt, waan je je inderdaad in Frankrijk! Heel mooi zeg, net als je aangeschafte ornament! En je bent heerlijk verwend met leuke spullen en...nog veel belangrijker...de gezelligheid van lieve mensen!
    Liefs! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige locatie om brocante te snuffelen, zo mooi!
    Je mooie cadeaus zijn vast welkom bij jou, heerlijk om zo verwend te woorden op je 50e.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er daar superleuk uit! Alleen Valkenburg is voor mij wel 'buitenland'. Veel te ver om even naartoe te rijden. Je hebt een mooi ornament gekocht.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke fair, en wat een mooi ornament !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een prachtlocatie en ik hoef geen fantasie te hebben om me daar in Frankrijk te wanen hoor ;-)
    Daar zou ik me prima vermaken, je hebt een mooi ornament gekocht.
    Wat ben je heerlijk verwend met je verjaardag zeg, super dat het feest een succes was, kun je met een fijn gevoel op terugkijken!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi ornament heb je gekocht en wat een heerlijk sfeertje de fair.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Allereerst nog van harte met je verjaardag! Een mooie dag om op terug te kijken...
    Wat een heerlijk sfeertje daar bij dat kasteel. je waant je toch even in Frankrijk! Mooie ornament heb je er gekocht.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik had het gelezen en super jammer dat ik weer zo weinig tijd had...een super mooi kasteel waar ook wij als zuid Limburgers nog nooit zijn geweest..maar dat ga ik wel nog doen hoor..lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke locatie voor een fair! Wij hebben vorig jaar tijdens onze vakantie ook een bezoek gebracht aan dit prachtige kasteel. Je hebt ook een mooie aankoop gedaan!
    Goed te horen dat je tuinfeest een succes was! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk, die foto's. En wat veel brocantekramen! Zo'n kasteel is natuurlijk een fantastische achtergrond voor een markt. Alleen wat jammer dat het zo ver weg is (voor mij dan) :-)
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen