woensdag 17 september 2014

Lekker wat rommelen...

Soms vliegt een week voorbij en
 vraag je je af wat je eigenlijk allemaal hebt gedaan (buiten de normale alledaagse bezigheden uiteraard).  

Nou, één van de de Hortensia-kransen hangt.
 Ik wilde hem deze keer eens niet direct aan de muur hangen,
maar koos een oude lijst waar hij tegenaan hangt.

Deze oude lijst (kringloop) was eerst goudkleurig.
Ik behandelde hem met Annie Sloan's krijtverf (pure white) die ik kocht op een nieuwe brocante-fair bij kasteel Schaloen (post volgt). Ik deed dat op een wat 'slordige' manier, want het goud mocht hier en daar wel ietsjes tevoorschijn komen.

De oude kapstok kreeg z'n (nieuwe) oude haakjes,
die ik gekocht had bij het theehuis in Ouddorp (klik).

Ik maakte wat sfeerhoekjes op
 de oude commode
(klik) in het atelier met o.a. een houten dienblad dat ik ook bewerkte met de krijtverf.


Ik vond nog een 'geel' pompoentje (gips) in de kast
 en deze kreeg ook een lik krijtverf, net als de andere
 twee grotere. Doordat ze alledrie eigenlijk
 een andere onderkleur hadden (van zacht geel naar fel oranje) krijg je een mooie verscheidenheid van witten.

De kleine brocante-glaasjes vulde ik nog met verschillende maten schelpjes.
Oké, het seizoen loopt ten einde maar ik blijf de kleuren zo mooi vinden...



Maar dit is toch écht een herfstkleur...

Deze lampionnetjes liggen in
een klein gietijzeren vaasje.
Onze hazelnootboom laat deze heerlijke noten
 in flinke getalen op ons gazon vallen.
Dus vóór dat je met de grasmaaier aan de weer kunt is het rapen!
Dit zijn ze nog met 'rokje'...


...deze zijn al klaar om te kraken,
 om ze daarna in verschillende herfstgerechten te verwerken.

Het is weer de tijd voor heerlijk notenbrood,
 stoofschotels, pompoensoep en stoofpeertjes...


Hmmm, ja herfst!!
Ik krijg er toch langzaam zin in...


Liefs, Peetje

25 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje,
    Door blogposten zoals deze van jou, krijg ik inmiddels toch al wel een beetje zin in de herfst. Ik zit nog in de ontkenningsfase, kan ook best met dit mooie weer, maar ik zie het al een beetje... de herfst komt er echt aan... En met heel veel moois weer... ook daar moet je naar willen kijken... en ik ga het steeds meer willen... het kost me steeds minder moeite...
    Jouw decoraties vind ik super mooi, je krans is geweldig en met die lijst is het wel heel mooi... wat een gaaf idee, zo'n lijst van de kringloop te schilderen... ik ga weer eens op zoek...
    Je overige decoraties geven zo'n heerlijke sfeervolle uitstraling... ik ben weer helemaal geïnspireerd... dank je wel....
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk al die sfeerhoekjes...mooi zo hoor je krans...geniet van een heerlijk dag..!...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herfst vind ik het leukste seizoen...er zijn zo veel verschillende materialen te vinden buiten, om lekker mee te decoreren.
    Ik vind je Hortensia krans mooi.
    Een lekkere Herfstige post Peetje.

    Fijne...dat weer wel...Zomerse week nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee om een krans aan een lijst te hangen. Het staat geweldig. Net als je andere creaties.
    Ook hier een grote hazelnotenboom en we eten ze al weken overal in. Het kraken kost wel wat tijd he?
    Fijne dag verder, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's, heerlijk sfeertje! It's good to be back, haha.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook vollop herfst in huis hoor! Echt genieten!!
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh...wat is je hortensiakrans mooi zeg, het hangt er ook prachtig voor de lijst. Jij bent echt al klaar voor de herfst hè, je hebt in ieder geval al hele mooie sfeerhoekjes gemaakt. De zomer is mij erg lief, maar ik betrapte mij er onlangs wel op dat ik mij bedacht dat ik de mand met dennenappels wel weer van zolder kan halen ;-). Haha...ook ik ga binnenkort om!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie Hortensia krans! Je hebt al mooie herfstsfeertjes gemaakt!
    De dag is veel te kort. Ik wil ook van alles en nog wat maken, decoreren......ik heb zojuist eerst een paar kruiken een metamorfose gegeven. Ze stonden al een tijdje te wachten. Altijd leuk om te doen, maar het kwam er steeds niet van.
    Geniet nog van het mooie weer!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent lekker bezig geweest en leuk ook die haken op de kapstok. Heerlijk hazelnoten mmmm die lenen zich uitstekend voor een herfstgerecht!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige hortensiakrans! Hangt daar zo mooi in de lijst.
    Leuk dat je een hazelnootboom in de tuin hebt. Ze zijn gezond.
    En leuke hoekjes heb je gemaakt. Eerlijk gezegd neig ik al naar de herfst, dat seizoen past beter bij mij.
    Toevallig heb ik gisteren ook net pompoenen zitten fotograferen, witte vond ik er te slecht uitzien, dus is het geel/oranje/groen/ geworden. Worden ook de woonkleuren.
    Geniet nog even fijn van dit weer!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie hortensiakrans . Het is eens wat anders zo op een lijst gehangen .
    Je brengt me op een idee , ik heb ook nog plaasteren pompoenen liggen die ik omwille van de kleur heb weggeborgen .zo creëer je wel een hele mooie herfstsfeer .
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er allemaal heel sfeervol uit.
    Klaar voor een nieuw seizoen.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hortensiakrans is mooi! En hazelnoten ... echt zo lekker maar vast een werk om die eerst allemaal te rapen of bij elkaar te rapen voor je met de grasmaaier verder kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellig herfstsfeertje! Mooie hortensiakrans!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  15. en nu ik jouw post gelezen heb....ik ook....prachtige herfstsfeer heb je neergezet. Je krans is super mooi gemaakt en op de oude lijst, die slordig geschilderd is (wat is geweldig vind) echt wauw hoor. Mooi gestyled en wat een feest met al die hazelnoten, ook nog heel decoratief...en zelfs een oude notenkraker....ik heb genoten....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja creatieve nichtje. Je bent weer lekker bezig. De naderende herfst, de vroege noten en kastanjes alsook de pompoenvarianten. Dit alles maakt weer veranderbaar. Ria heeft gisteren ook de accessoires in huis gewijzigd. Ben benieuwd naar de live versie bij jou. Tot zo,
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Peetje, bij het zien van al je mooie plaatjes krijg ik inderdaad zin
    in herfst alhoewel het met deze zomerse temperaturen wat moeilijk is...
    heb ook al wat herfst in huis gebracht maar de tijd hé....
    je laat ons echt mooie dingen zien !
    héél fijne dag nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's
    Heerlijk al die voorbereidingen voor een herfsthuis
    Heb twee weken geleden hop gekocht en ook mijn huis een beetje in herfstsfeer gebracht
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heeeeel herkbenbaar, dat gevoel van wat heb ik nou eigenlijk gedaan. Maar zoals jij laat zien, is er toch heel wat uit je handen gekomen. Mooie lijst heb je op de kop getikt en je krans is heel mooi gelukt!
    Handig zo'n hazelnotenboom in eigen tuin, kan je je lekker uit gaan leven op heerlijke herfstgerechten.
    Fijne dag! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Liefde Peetje,
    Uw hortensia krans ziet er geweldig uit!
    Je bent zo mooi ingericht alles!
    Mag ik vragen wat voor een bloem op de lade naast de pompoenen?
    Een mooie dag verder en vriendelijke groeten,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel dank voor het snelle antwoord! :o)
      Liefs,
      Frida

      Verwijderen
  21. Je krans staat mooi op die lijst, net even wat aparter dan rechtstreeks op de muur. Op een luikje is ook altijd leuk!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige sfeerfoto's!! Laat de herfst maar komen.. alhoewel dit heerlijke weer van mij ook nog wel even blijven mag!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig die hortensiakrans in de oude lijst! Maar ik heb ook weer genoten van je andere sfeerplaatjes!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen