maandag 8 september 2014

Nee, of toch wel...en zeker weten.

Soms kom ik bij de kringloop iets tegen, waar ik eerst pontificaal langs loop.
Nee, niets voor mij, denk ik dan. Dacht ik dan...of toch wel...teruglopen...het heeft wel iets...

De kleur sprak mij aan...en er staan allemaal verschillende schelpen op in reliëf...toch wel leuk...als ik het nu niet in mijn mandje leg, krijg ik spijt...

Tja, en zo sta je wel eens te twijfelen. Nu staat het prachtig bij het groen van mijn Italiaans dienblad.
 En ben ik blij...toch wel.
 
Waar ik ook zo blij van werd, meteen (!), zijn deze knopjes. Deze kwam ik tegen bij "de Weldaad" in Amsterdam. Ze hebben daar twee winkelpanden, één op de hoek van de 'negen straatjes' en een groter pand op de Noordermarkt, waar wij zijn geweest.
In de winkel, zie je de mooiste kasten, banken, luiken, toonbanken, lampen, potten en kannen staan en loop je alleen maar van oh en aahh (tenminste ik wel, hihi).  Er is ook een webshop:
www.weldaad.com/webshop


Zeker weten deed ik ook bij deze labels en etiketten die nu bij de I.kea te krijgen zijn. Ik ging voor de witte kaarsen, maar bij I.kea kom je altijd met meer terug...

Ze zijn er in verschillende opdrukken en kleuren.
Altijd leuk om op je zelfgemaakte pot jam te plakken, leuk labeltje eraan en je hebt een leuk en lekker kadootje...
Zeker weten!

Liefs, Peetje 






22 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke vondsten, dat van het spijt hebben dat je het niet mee neemt, dát herken ik :-) Niets zo vervelend dan terug te rijden en dan blijkt het al weg te zijn....

    En Ikea.. idd, daar kom je ook niet weg met 1 ding hihi

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zo sta ik ook wel eens bij de kringloop. En dan ga ik even goed bij mij zelf te rade waar ik het kan gebruiken en hoe. Komen daar geen antwoorden op dan laat ik het staan.
    Maar je hebt weer leuke dingen meegenomen. En de Ikea is altijd een soort snoepwinkel!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi... groot gelijk dat je het meegenomen hebt....staat trouwens héél mooi
    op je dienblad...en tja ikea.... ik vond er "het" verlichtingssysteem voor mijn steigerhouten
    keuken...moet ik dringend eens een post over maken...niks speciaals maar handig ...
    héél moeilijk om buiten te komen met hetgeen je nodig hebt....
    fijne week nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar; ik loop wat heen en weer bij de kringloop. Maar de kop en schotel zijn te bijzonder om te laten staan; goed dat je ze hebt meegenomen. In de knopjes zitten jouw kleur verwerkt, helemaal leuk!
    En die etiketjes, die heb ik vorig jaar in het zwart meegenomen, heel handig!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit twijfelen anders krijg je er spijt van, zie hoe leuk het staat.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mocht je het een keer minder mooi gaan vinden, dan is het door de prijs waarschijnlijk ook niet zo'n probleem om je aanwinst van de hand te doen. Ik ruim sowieso regelmatig op, heel handig om dan met je spullen op een rommelmarkt te gaan staan. Dan kun je weer iemand anders blij maken met iets moois voor een klein prijsje.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja...dat herken ik maar al te goed. Ben zaterdag naar de brocante markt in Lille geweest en raad eens.......van sommige spullen dus spijt dat ik ze niet mee heb genomen!
    Ik zit er vandaag nog aan te denken...grr..

    Het kop en schoteltje is wel heel leuk!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peetje,
    Het kop en schotel is prachtig, wat een mooie kleuren... goed dat je nog even bedacht had... echt een aanwinst. De knopjes zijn ook heel leuk. Die gaan nog een keer een paar laatjes sieren denk ik.
    En de labels en etiketten van Ikea vind ik ook prachtig, daar moet ik echt een keer achteraan...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Peetje, ik begrijp dat hoor, ik wou laatst een héél oude mooie deur in huis achter
    de side-table... ik ben snel van onderwerp veranderd toen ik de reacties van mijn dochters
    hoorde...wie zet nu een deur in huis... haha...maar manlief wil wel kijken of ze misschien
    in de keuken kan komen ipv de keukendeur die er nu zit...een winterklus...
    De hertenkop heb ik van bij de action vandaan....is héél mooi voor zijn prijs is geen echte
    daar hou ik dan niet zo van ...
    héél fijne avond nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zeg altijd maar als je echt twijfelt moet je het niet doen. Maar als je twijfelt en toch telkens weer terug komt, dan moet je het gewoon meenemen. Staat leuk gedecoreerd zo!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, bij twijfel koop ik ook vaker, want toch al eens meegemaakt dat het te laat was en ik niet meer hoefde te twijfelen :-(
    Je hebt mooie dingen gescoord. De knopjes zijn heel mooi. En ja bij het grote warenhuis ga je niet gauw met lege handen naar buiten.
    Geniet van je aanwinsten, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh ja dat heb ik ook zo vaak, sta ik ermee in mijn hand, leg ik het toch weer terug en dan denk ik erover na, om het vervolgens toch mee te nemen. Soms de ligt het er de volgende dag nog, dan heb ik er een nachtje over geslapen (wel geluk hebben dat het er nog ligt natuurlijk).
    Ik kom graag bij Ikea en inderdaad kom je altijd met meer thuis dan waar je eigenlijk voor ging hihi ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is wel een heel speciaal kopje met schoteltje.
    Ik dacht eerst dat het doodskopjes waren ( zonder leesbril), gelukkig schelpjes haha
    En wat een leuke labels, en dat van bij ikea.
    Voor mij is ikea een beetje te ver , jammer
    groetjes ,Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh....wat herken ik dit! Zo vaak aan het twijfelen, teruglopen, toch maar niet, toch maar wel en....te laat!
    Haha.....eigen schuld, dikke bult zeggen ze dan.
    Leuk die labels van de Ikea: alleen maak ik geen jam oid....jammer!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Herkenbaar! Ik zou het bij deze kop en schotel ook hebben. Het staat fantastisch op het dienblad. Ik kom niet zo vaak bij Ikea, maar ik zie dat ik wel wat mis :-). Leuke aankopen!
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. als je ooit in Enkhuizen bent is dit DE winkel voor jou..
    http://www.tierlantijn-wonen.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat herkenbaar Peetje. Afgelopen zaterdag was ik op de rommelmarkt in Bakkeveen en zag daar spuitflessen staan voor maar 5 euro. Ik heb ze niet meegenomen. Nog geen half uur later bedacht ik me dat ik ze toch wilde hebben, maar toen waren ze al weg. Geen wonder natuurlijk. Ik baal er nog steeds van. Gelukkig voor jou dat je de koo en schotel meenam. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha heel herkenbaar hoor Peetje.
    Het staat wel prachtig op je dienblad.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Herkenbaar, dit soort aanwinsten moet je gelijk meenemen anders krijg je er spijt van!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Inderdaad een heel bijzonder kopje. En die etiketten heb ik pas helemaal niet gezien bij Ikea....moet ik toch terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja leuk he die spullen bij de Ikea! Had ze al een hele tijd geleden in een tijdschrift gezien,
    maar nu zijn ze ook hier te krijgen, gelukkig!
    Het kopje, met schotel vind ik inderdaad wel iets hebben, en dan vaak voor zo'n leuk prijsje...
    Fijne dag!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kan ook zon twijfelkont zijn, vaak kom ik dan thuis, heb spijt en ga dan weer terug om er vervolgens achter te komen dat iets al verkocht is! Daarom heb ik voor mezelf de regel als ik twijfel en het is onder de 5 euro ik het gewoon maar mee moet nemen. Goed dat jij het hebt meegenomen, het staat prachtig. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen