woensdag 10 september 2014

Strand bij Ouddorp

Het is bijna traditie geworden: de laatste schoolvakantiedag sluiten we af aan zee.
Dit jaar werd het Ouddorp in Zuid-Holland.

Het was lekker zonnig die dag, maar er stond wel een flinke wind.
 Dus een echte uitwaaidag, heerlijk!



Met een beetje fantasie zie je hier toch Nederland liggen...











Aan het helmgras in de duinen zag je de wind flink tekeer gaan... 


















ZEE

Ik wil alleen zijn met de zee, 
Ik wil alleen zijn met het strand,
Ik wil mijn ziel wat laten varen,
Niet mijn lijf en mijn verstand.

Ik wil gewoon een beetje dromen,
rond de dingen die ik voel,
En de zee, ik weet het zeker,
dat ze weet wat ik bedoel.

Ik wil alleen zijn met de golven,
'k wil alleen zijn met de lucht,
'k wil luisteren naar mijn adem,
'k wil luisteren naar mijn zucht.

Ik wil luisteren naar mijn zwijgen,
daarna zal ik verder gaan.
En de zee, ik weet het zeker,
zal mijn zwijgen wel verstaan.

(Toon Hermans)





Liefs, Peetje

23 opmerkingen:

  1. Mooie foto's ...van een heerlijk dagje weg....fijne avond liefs van mij...x!...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag!
    En wat heeft de zee veel aantrekkingskracht op van alles en nog wat. Of je nu heerlijk loopt in de duinen en het zand of loopt in het water of het maken van een gedicht, de zee is zo heerlijk.
    Een prachtig idee om daar de vakantie af te sluiten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een stel prachtige foto's van een prachtige dag!
    Heerlijk om zo even langs het strand te struinen!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto`s en een heerlijk strand.
    Ik heb jaren in Goedereede gewoond herkende gelijk de vuurtoren.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is wel een hele leuke traditie, gezellig met z'n allen een dag naar zee om de vakantie af te sluiten. Wij zijn vorige week zomaar een dagje tussendoor gegaan, het was heerlijk. We moesten er bijna twee uur voor rijden, maar het voelde als een echt dagje uit.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aan zee kun je met helder weer prachtige foto's maken, het licht is altijd zo mooi. Je foto's zijn supergaaf, heerlijk om op zo'n leeg strand te lopen, je ziet de kinderen genieten!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat doe ik ook het liefste ,alleen op een verlaten strand, heerlijk!
    Heel toepasselijk dat gedicht ,mooi.
    Fijne dag
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie traditie, hou dat er maar in zou ik zeggen. Altijd lekker, even uitwaaien.
    Toon heeft heel wat mooie gedichten geschreven!
    Fijne dag! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk...genieten van de zee en de duinen, de leuke dorpjes.....
    Ik kom er ook graag!
    Mooie foto's!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's Peetje.
    Jullie waren dus in de buurt!
    Volgende keer ...........
    Tot gauw,

    Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet eruit als een heerlijke dag, mooi ook dat het zonnetje nog lekker scheen. Doen wij eigenlijk veel te weinig maarja.. we moeten er dan ook wel even een poosje voor rijden.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo' n mooie traditie moet je in ere houden! Heerlijk lekker uitwaaien aan zee en dan ook nog een lekker zonnetje...

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zee.............zucht......ik wil ook wandelen aan zee.... zucht...

    Prachtige foto`s, en de wolkenlucht op de laatste foto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oog, heerlijk je strandfoto's komen precies op het goede moment. Wij gaan morgen een lang weekend naar Zeeland in een huisje op het strand.
    Mooi gedicht van Toon wat was het toch een bijzondere man.
    Alvast een fijn weekend, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt prachtige mooie foto's allemaal hoor! Wat een blauwe luchten, leuk om dan foto's te schieten he?
    Wij wonen gelukkig vlakbij het strand, 20 minuutjes rijden. Het strand blijft een fijne plek, zomers en swinters. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk Hollandse uitwaai foto's!
    Ik kampeerde een midweekje in Ouddorp deze zomer..een prachtig strand!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het lijkt wel of jullie alleen zijn op het strand, wat heerlijk rustig om een strandwandeling te maken.

    Heel mooi gedicht en je hebt schitterende foto's gemaakt.

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Peetje,
    Wat een heerlijke dag zullen jullie gehad hebben. Wat is het dan toch mooi in ons landje hè, waar je ook bent. Zo fantastisch divers, en in zo'n klein landje... Je hebt super mooie foto's gemaakt, je proeft de sfeer heel goed... Ik vind die luchten ook zo mooi, en de foto's bovenop de duinen... super...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie afsluiter voor de zomervakantie en ik ben een beetje jaloers als ik zie dat nog alle kids lekker meegaan...dat is bij ons helaas niet meer zo....prachtige foto's en een super mooi gedicht...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuke traditie om op de allerlaatste dag nog even uit te waaien. Ik was afgelopen weekend nog aan de overkant, genieten dus! Fijn weekend Peetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke afsluiting van de vakantie zeg.
    Je hebt het mooi vastgelegd Peetje.
    Het gedicht is ook prachtig.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waar kan je nog mooier afsluiten dan aan de zee wat een heerlijke geniet plaatjes zeg en het gedicht pas daar goed bij .... geniet nog even lekker na en dan op naar de herfst hahaha fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige foto's zeg, Peetje, wauw.
    Ik hou eigenlijk altijd van de zee, dus heerlijk, wind, wolken, zon, storm...altijd super!
    En het gedicht vind ik geweldig...idd al die hersenspinsels eruit laten waaien, lekker!
    Dat is vast een heerlijke dag geweest!

    Ik heb ook je post van Ouddorp net gezien, wat een gezellig theehuis zeg, alweer wat om te onthouden.
    Moet zoveel bijlezen bij iedereen, maar echt gezellig weer :-)

    Fijne zondag nog.

    Lieve groet, MJ


    BeantwoordenVerwijderen