zondag 14 september 2014

Theehuis in Ouddorp (vervolg)

Ouddorp zelf is ook een gezellige plaatsje om doorheen te slenteren. 

Dit oud gemeentehuis met z'n trappengevels is een plaatje op zich.

Maar dit pandje ziet er niet alleen van buiten goed uit, maar ook van binnen...
Kom mee en geniet...







En dan kom je in hun tuin...
En niet zomaar een tuin...

Een thee-tuin,
met mooie steigerhouten meubels en gedecoreerd met gezellig  servies en metalen mandjes.



Afwachtende onze bestelling kon ik in de tussentijd even heerlijk rondneuzen en dit hele gezellige thee-huis in volle glorie bewonderen...

Onder de overkapping een gezellig hoekje.
Schuif maar aan...






Wij hadden geluk met het prachtig weer, maar mocht dat eens niet zo zijn, dan is het ook binnen heerlijk vertoeven.







Heerlijke zelfgemaakte lekkernijen.






Ik ging natuurlijk voor een kopje thee en kon kiezen uit verschillende smaken losse thee, die mooi in glazen potjes zaten.
Hmmm, heerlijk genieten...



Theehuys 'Hartje Holland"
Weststraat 15B
Ouddorp aan Zee
www.hartjeholland.com

En dit was echt onze laatste vakantiepost.
Dankjulliewel voor de lieve reacties die jullie elke keer weer geven. Ik geniet daar ontzettend van!

Nieuwe (stille) volgers (speciaal Elly ; )):
van harte welkom.
 Gezellig dat jullie er zijn!

Liefs, Peetje









17 opmerkingen:

  1. Wat hebben jullie toch leuke winkeltjes , het concept alleen al , een winkeltje/ theehuisje.
    Ik zou er ongetwijfeld ook binnen gaan .
    Wat is het toch jammer dat het weer ver weg is.
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enig dorpje!! Wat leuk dat je ons zo dat leuke winkeltje in hebt meegenomen. Leuk ook die presentatie ban thee in die potjes. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die combinatie van theehuis en winkeltje. Ziet er allemaal heel zoet en lekker uit hihi.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet alleen het dorp is heel mooi, ook dit winkeltje is bijzonder sfeervol. Wat een mooie buitenplaats om thee te drinken! Jammer dat het hier zover vandaan is, je hebt dit theehuis terecht in het zonnetje gezet.

    Een fijne zondag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohhh hier word je hebberig van...wat een leuk winkeltje en enig om hier een theehuis bij te maken...zoiets lijkt me geweldig....wat zijn het weer mooie foto's en heb echt genoten van al de vakantiefoto's van jouw gezin.....een hele fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och heden, wat gaaf weer, daar zou ik ook mijn ogen uitkijken.
    Ik heb ooit hardgelopen over het strand van Ouddorp, maar het dorp ben ik toen
    niet in geweest. Het lijkt me sterk dat je met lege handen bent weggegaan...?
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Peetje, kon je je wel inhouden? Wauw zeg!
    Je kijkt je ogen uit.
    En wat een mooi concept, een winkel, waar je ook iets kunt drinken en waar je ook nog in de tuin kunt vertoeven.
    Een prachtige afsluiting van de vakantie.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peetje,
    Wat een geweldig super mooi lief theehuis is dit. Ik zou er nooit meer weggaan... ha, wat een mooie spullen hebben ze daar. Voor iedere smaak wel wat zou ik denken. Dat is een feestje om daar thee, of wat anders, te drinken... En ook om mooi servies uit te zoeken natuurlijk...
    Heel leuke laatste vakantie-post Peetje, en nu weer over tot de dagelijkse routine...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke combinatie: winkel en theehuis. Het roze is niet mijn kleur maar ik zag wel mooi grijze spulletjes. Heb je je ingehouden of nog wat moois meegenomen?
    Om daar buiten zo te zitten met iets lekkers lijkt me heerlijk! Ook dat buitenmeubilair is mooi!
    En nu is alles een herinnering.....jammer dat aan alle leuks een einde komt!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is leuk...!...wil ik ook heen...!!...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Peetje,
    We waren daar vorig jaar. In dat knusse Ouddorp.
    En dat winkeltje was zo vol, dat we maar enkele spulletjes hebben gekocht. 😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Peetje,
    We waren daar vorig jaar. In dat knusse Ouddorp.
    En dat winkeltje was zo vol, dat we maar enkele spulletjes hebben gekocht.
    Groetjes Ton & Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik had vorige week dus gewoon toch even moeten 'oversteken'. Deze ga ik onthouden voor als ik weer een paar dagen aan de kust ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk plaatsje en winkeltje. En als klap op de vuurpijl zo'n mooie plek om thee te drinken, helemaal in stijl! Echt gezellig, je hebt vast nog wat meegenomen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een superleuke winkel en theetuin, hier gaat het hart van een echte theeleut als ik sneller van kloppen! Ik geniet ook zo van het servies in leuke kleurtjes, een adresje om te onthouden!

    Fijne nazomerse week,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontzettend leuke post Peetje.
    Het lijkt mij heerlijk om daar thee te drinken, en dan daarna te neuzen tussen al die mooie spullen.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is een leuke winkel en terwijl men van wat lekkers geniet kijk je nog eens rond en zie je nog meer mooie dingen. Het staat gewoon bij je op tafel. Daar is goed over nagedacht.
    Fijn dat je zoveel mooie foto's liet zien.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen