zaterdag 25 oktober 2014

Aangenaam: Madammeke

We hebben er een nieuwe huisgenote bij: Madammeke!
Deze dame stond achter mijn kinderen, toen ze 's morgens hun verjaardags-sonate zongen op mijn 50e verjaardag. Als een soort familie Trapp stonden ze op een rij en toen ze een stap links zetten, stond daar (helemaal voor mij een verrassing!) deze paspop!

Ze is niet echt heel oud, maar met wat aanpassingen gaf ik haar wel een vintage look. 
De voet was blank gelakt en ze had geen 'houten halsje' meer (helaas geen foto van gemaakt). De voet schuurde ik blank en verfde ik met krijtverf van de K.arwij 'Charcole black.'
Daarna even wat doorschuren en als laatste nog met een lap Paste Wax kleur 'cement' erover en goed uitwrijven. Via MP vond ik een paar hele mooie houten klossen ( 4 stuks in totaal, maar ik zocht de mooiste uit voor haar) en ook deze schuurde en verfde ik als bij de voet. Zo kreeg ze al meteen een andere uitstraling.
Ik had nog een lief kransje liggen, die er perfect bij zou passen.


En toch vond ik haar nog té nieuw.
 Ik bracht een paar oude spijkers aan rond hals en romp. Ook bewerkte ik haar met theewater, voor een wat vlekkerig resultaat. Als laatste behandelde ik haar met krijtverf (een mengsel van taupe en grijs) met veel water verdund...En ja hoor, dit was wat ik zocht.



En mijn Mademoiselle werd een Madammeke...


Natuurlijk moest ik ook een gezellig
hoekje voor haar regelen.


Op MP vond ik dit mooie oude gietijzeren stalraam. Ik behandelde deze met grijze krijtverf (beetje slordig, het blijft tenslotte een stalraam) om het roest-effect in de hand te houden. Ook de oude kandelaars vonden er een plaatsje.

De grote terrine vulde ik met grote dennenappels.

Op het onderste plankje van dit tafeltje kwam de 'witte' Hortensia-krans, die zich verrassend goed houdt. Een paar pompoentjes erbij, het is tenslotte herfst...

Hier kan ik 's avonds met
 kaarslicht zo van genieten...

 Ben er heel blij mee...
Wat een schatten heb ik toch!

Genieten van mijn 'vintage' hoekje, 
op mijn 'vintage' leeftijd...

Liefs, Peetje






18 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje,
    Wat een prachtig madammeke is ze geworden nadat jij haar had behandeld... ik vind ook zeker de spijkers er toe bijdragen dat ze er zo vintage uitziet... een super mooi resultaat hoor..
    En je vintage hoekje is zo helemaal mooi... Wel heel dapper dat je haar zo durfde te behandelen, want wat nu als het helemaal zou mislukken? Ja, overnieuw beginnen natuurlijk haha...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die oude look is heel goed gelukt, wat een leuke verrassing dat je haar kreeg voor je 50e verjaardag. Extra leuk dat je er ook echt niets van wist! Mevrouw heeft een heel mooi plekje in huis gekregen.

    Fijn weekend nog. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw dame heeft een heel verleden meegekregen van jou.
    Ze is dan ook een schitterende madam geworden .
    En jouw stalraam daar ben ik ook gek van ( ik heb er ook eentje, kijk maar naar mijn laatste post )
    Héél mooi hoekje.
    Lieve groet christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze blijven mooi he die paspoppen, je kunt er zo leuk mee decoreren en je verouderingstechniek is zeer goed geslaagd zeg!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk, Petra! En wat een ideeën om een paspop een oude look te geven. De zwarte kleur is echt heel mooi. Geniet van je cadeau! Fijne avond nog.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat leuk Peet, om zo'n cadeau op je verjaardag te krijgen, en helemaal als het stiekem achter je rug is gebeurd!
    En je hebt haar tot een prachtige vitage dame gemaakt.
    En die stalramen zijn ook prachtig,ik heb er ook een paar op het oog, maar moet nog even weten hoe het precies moet qua bestemming.
    Je hebt daar al met al een prachtig hoekje.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend leuk cadeau! En wat een gave metamorfose!
    Fijn weekend! Liefs, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig hoor ....erg mooi hoekje......liefs fijne zondag van mij....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een metamorfose heeft jouw Madammeke ondergaan. Ze is er een stuk mooier op geworden. Gaaf ook die kleur die je hebt gebruikt. Die spijkers vind ik een goed idee van je. Geniet van je mooie cadeau.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé, jij ook 50! Van harte gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal. En wat lief dat je kinderen zo'n paspop geregeld hebben. Je hebt haar mooi vintage gemaakt.
    Ja, wijzelf hoeven er niets voor te doen. We worden vanzelf vintage. Maar hoe hip is dat tegenwoordig! haha.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wou dat ik zelf zo onder handen genomen kon worden...haha! Ineens ben je dan een Madam!
    Wat een lieve kinderen heb je: weten wat hun moeder leuk vind!
    Alles mooi bij elkaar gezet: at kan je daar dan blij van worden hè!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is je paspop mooi geworden...dat heb je mooi gedaan Peetje.
    Super gaaf.

    Fijne Week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi cadeau Peetje en zo mooi ook gestyled.
    Geniet jij maar fijn van je vintage hoekje hoor ;-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt de paspop prachtig vintage gemaakt! (Wat vinden je kinderen er eigenlijk van?) Het past dan net even meer in je interieur. Wel een heel leuke verrassing hoor op je verjaardag!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog van harte gefeliciteerd!
    En wat ben je verwend:) zo leuk als je een kado krijgt waar je heel blij van wordt...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Madammeke is een beauty geworden:-)

    BeantwoordenVerwijderen