donderdag 30 oktober 2014

Herfstvakantie en Giethoorn

Deze herfstvakantie verbleven we twee dagen in Giethoorn en omstreken. Het weer zat niet echt mee. We hadden nét de twee dagen slecht weer getroffen, mét storm. 
Maar gewapend met paraplu
 (voor zover je deze kon gebruiken), winterjas (het was er waterkoud) en goede zin,
 kwamen we al een heel eind. Gelukkig was het de volgende dag een stuk droger en scheen zelfs af en toe de zon. 

                                  



 
Ik zou het hier wel eens willen zien in de winter,
 als de vaargeultjes zijn dichtgevroren...



          






             




Zo idyllisch wonen heeft ook een prijs: alles moet vervoerd worden per boot. Ook je wekelijkse boodschappen...
Alleen als je aan de rand van de binnenkern woont heb je het geluk dat er een achterom is, mét oprit voor de auto.





Giethoorn blijft een schilderachtige plaats om te bezoeken. In elk jaargetijden. Net wat je zoekt. In de zomer is het hier file varen met de bootjes, maar nu was het (zeer) rustig. 
Met de rondvaartboot op het open meer van Giethoorn.



We hielden het niet lang droog,
 maar de zon probeerde toch te schitteren...


Weer thuis maakte ik het gezellig met een leuk herfst-schaaltje...
De kachel ging lekker aan...

Voetjes op de bank,
lekker onder de plaid tegen elkaar kruipen...

Gezellig samen een filmpje kijken,
met wat lekkers erbij...

Thuis,
 heerlijk!!!



Liefs, Peetje

23 opmerkingen:

  1. Jammer dat jullie net de twee mindere dagen hadden getroffen. Giethoorn is altijd zo mooi. Wij komen er ook af en toe. Ik heb er ook eens een post over gemaakt. Mooie plaatjes heb je gemaakt. Heerlijk he Peet, die herfstavonden. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker...!!...heerlijk even weg maar nog fijner om weer thuis te zijn...!...liefs van mij...!..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je trakteert ons op prachtige plaatjes; ik geniet altijd zo van die mooie boerderijtjes!
    Ik heb er ooit met een fluisterbootje rondgevaren, maar dat is lang geleden hoor.
    En thuis? Ook weer fijn om het gezellig te maken. Dat dennenboompje in het flesje op de secretaire is overigens gewoon een takje van een Asparagusplant!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Giethoorn ben ik ook ooit geweest en ik vind het daar prachtig.
    Het nadeel is het vervoer per bootje maar dat heeft ook wel weer iets, moet het niet hard gevroren hebben haha, nou ja schaatsen is ook een optie ;-)
    Prachtige sfeerplaatjes Peetje en je herfstfoto's stralen sfeer uit, gezelligheid!
    Ik ben ook graag thuis ;-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Giethoorn staat ook op ons lijstje, het lijkt mij daar zo mooi. Dat is trouwens ook op de foto's te zien, ondanks het bootje voor de boodschappen is het er wel prachtig wonen. Jammer dat jullie het niet getroffen hebben met het weer.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie huizen, je kijkt toch je ogen uit als je op een flat woont.
    Maar ook idyllisch. Ik zat te denken, je hebt je boodschappen gedaan via het water, kom je er achter dat je de suiker vergeten bent. Weer over 't water terug?
    Het water is ook prachtig, als het goed gevroren heeft wordt er ook geschaatst, ook professioneel.
    Jammer dat het nat was, maar ik geloof dat jullie weel genoten hebben!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is Giethoorn toch mooi, hé?! Prachtige foto`s van mooie, sfeervolle huisjes! Je hebt het thuis ook gezellig gemaakt, Petra!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zo'n idyllisch plaatsje met die schattige, sfeervolle huisjes!. Ben er nog nooit geweest maar heb er onlangs wel een reportage van gezien op TV. Toen dacht ik, daar wil ik wel eens naar toe en nu met uw mooie foto's komt die gedachte weer volop terug.
    Vele grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Giethoorn blijft een mooie plaats die altijd trekt door de idyllische aanblik
    die de bruggetjes en het water geven Een rondvaart is altijd leuk, er is veel te zien
    en het hoort ook echt bij Giethoorn.
    Heerlijk thuis genieten klinkt ook helemaal goed!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke plek om daar te vertoeven zeg mooie plaatjes hoor zo mooi al die huizen .... maar ja jammer genoeg niet voor iedereen beschikbaar ... wat is er dan nog mooier weer thuis komen op je eigen thuis kaarsjes aan en genieten van wat je hebt ... wens jullie een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goh, wat zou ik daar graag ook eens vertoeven met die brugjes en kanaaltjes ....
    Echt mijn ding .
    En daarna thuis lekker op de bank in een gezellige Herfstsfeer.
    Groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Peetje,
    O wat is het lang geleden dat ik in Giethoorn geweest ben, ik zal een jaar of 17 geweest zijn...
    Met vriendinnen met de tienertoer... Zo zeg, stukje jeugdsentiment.
    Maar wat zou ik er graag nog eens een keertje naar terugwillen, het is er prachtig en dat heb jij in jouw foto's wel duidelijk laten zien... Wel jammer van het weer, maar ja, daar heb je geen invloed op natuurlijk... Gelukkig kwam het zonnetje er toch nog zo nu en dan bij...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Idyllisch hè Giethoorn? Dat laat jij ook wel in deze post zien. Ik ben al verschillende keren in Giethoorn geweest zelfs op de schaats. En ook eens een tentje opgeslagen op een hoekje bij een vaarkruising. Leuk om te zien wat er dan allemaal voorbij komt.
    Na de kou en regen die jullie er jammer genoeg gehad hebben zijn je foto's en tekst wel erg knus en gezellig.
    Alvast een fijn weekend, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Giethoorn, zo leuk, wij zijn er een paar jaar geleden in de zomer geweest ook een heerlijke dag gehad.

    En dan weer thuiskomen in zo'n gezellige sfeer, heerlijk.

    Alvast een heel fijn weekend!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och wat lijkt mij dat mooi, ik ben er nog nooit geweest.
    Fijn hoor, er even tussenuit en als je thuiskomt ook weer zo lekker genieten!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is Giethoorn mooi hè? Mijn ouders namen ons vroeger ieder jaar mee naar Giethoorn (tis minder dan een uur rijden bij ons vandaan). We gingen dan altijd punteren of met een fluisterbootje. Een feest vonden we het!
    Je hebt er prachtige foto's van gemaakt. Ik krijg helemaal zin om weer eens een dagje Giethoorn te doen!
    Fijne dag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke foto's...Giethoorn is prachtig...

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer dat het weer jullie niet meezat, desondanks heb je echt prachtige foto's gemaakt. Giethoorn is zo leuk.. het voelt er heel gezellig, maar als zelfs de boodschappen per bootje moeten weet ik niet of ik daar ook heel blij van zou worden, ik vind het toch wel erg lekker, als ik plots wat in mijn hoofd krijg (dat is regelmatig) en ik hop zo de auto in.. Maar het ziet er wel echt supermooi uit..
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, Giethoorn is fantastisch. Je hebt er een mooi fotoverslag van gemaakt.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ziet dat er prachtig uit daar in Giethoorn.
    Ik denk dat het in de winter inderdaad ook erg mooi is.
    Jammer dat het regende, ik weet hoe dat is, wij hadden twee weken regen in onze zomervakantie.
    Maar gelukkig heeft jullie dat niet tegen gehouden om te genieten.

    liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als kind ben ik er ooit eens geweest, zelfs toen vond ik het al sfeervol. Toch nog eens terug gaan als ik zo naar je foto's kijk. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is dat altijd leuk om naar toe te gaan! Alleen jammer dat je niet zo mooi weer had maar de omgeving is zo leuk!
    Heerlijk om weer thuis te zijn: dan waardeer je het daar nog meer dan anders!
    Afgelopen weekend had je dus beter kunnen gaan: at was het heerlijk hè!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heeft nederland toch mooie plekjes. prachtig Giethoorn, wat gemoedelijk ook, zo rustig. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen