donderdag 2 oktober 2014

High-tea!


Afgelopen zaterdag gaf ik een high-tea 
voor vriendinnen en hun dochters. 
We waren met z'n 7 en het werd een heel gezellige middag.
Voor mij was het de eerste keer dat ik
 dit organiseerde en ik moet zeggen 
het beviel me heel goed.
 Eerst natuurlijk op internet snuffelen wat er allemaal
 mogelijk is. Nou, dat is veel!
Het begint met een mooi bloemrijk servies.
 Daar hoefde ik niet lang naar te zoeken:
 mijn ouders trouwservies stond al klaar in de kast.
De koffiepot had ik natuurlijk niet nodig,
 dus die kon ik goed gebruiken als bloemenvaas!

Ik had 4 verschillende thee-soorten uitgezocht
en in leuke glazen potjes gedaan.
 Kartonnen labeltjes eraan met de naam, vastgebonden met een leuk touwtje. De thee konden ze in een papieren filter-tasje stoppen, afgemeten aan hun eigen smaak qua sterkte. Het werkte super!

Ik had verschillende lekkernijen zelf gemaakt en
 afgewisseld met kant en klaar gekochte,
zoals cappuccino-soesjes, mini-chocolade muffins en kleine tompoesjes. Zelfgemaakt waren de Brownies (topper!),
Perzik-taartjes, aardbeien-korstschelp-gebakjes, Franse Flan-puntjes en door mijn dochter gemaakte heerlijke zalm-wraps. 



En natuurlijk konden de sandwiches ook niet ontbreken:
komkommer-bieslookroomkaas
gerookte kip met rucula en roomkaas
rivierkreeftjes in chilisaus met veldsla.


En voor wie wilde stond er een bowl met slagroom.
Heerlijk voor op de taartjes!
(soms mag dat, toch?)

Buiten scheen een heerlijk zonnetje.
 Het was een perfecte middag voor deze high-tea.
Iedereen genoot...

Dit was zeker voor herhaling vatbaar.

En wat overbleef...?
Dat werd lekker verorbert door mijn 'mannen'
 die van hun sporten terugkwamen...met een mok koffie, hihi.

Liefs, Peetje


28 opmerkingen:

  1. Het blijft altijd leuk zo'n high tea. Ooit is dat komen overwaaien uit Engeland maar volgens mij hebben we hier in Nederland nu vaker high-teas dan daar.
    Je hebt het leuk georganiseerd zeg, het ziet er heel professioneel uit.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er super leuk en lekker uit Peetje, ze konden jullie zo van tafel rollen zeker ? ;-))
    In elk geval voor herhaling vatbaar begrijp ik …

    Fijne dag vandaag, hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er allemaal heerlijk en gezellig uit! Een prachtig servies...

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heerlijk uit..!....lekkkerrrr !!!...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm...lekker zeg. Leuk om dit thuis te organiseren. Je had het goed voor elkaar, dat zie ik wel!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er heel gezellig en ook nog eens heel lekker uit. Ik verbaas mij erover dat er nog iets voor de mannen is overgebleven ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Peetje,
    Dit staat al een jaar of 2 op mijn lijstje om ook een keer te organiseren. Het lijkt me zo leuk om te doen. Ik ben voor dat doel ook al 2 jaar bezig om gebloemd serviesgoed te verzamelen, met allerlei kleurtjes, en ook een paar theepotten. De verzameling groeit gestaag, dus volgend jaar zal het er toch echt een keer van gaan komen, De High Tea bij mij in het tuintje...
    Jouw tafel ziet er fantastisch uit, met dat mooie serviesgoed van je ouders en al die heerlijke hapjes. Slim gedaan met die thee in potjes en de zakjes erbij. Heb je die zakjes zo gekocht? Of heb je die zelf gemaakt. Hoe dan vraag ik me af, want dat zie ik ook wel zitten...
    Afijn, ik vind het er allemaal fantastisch uitzien en kan het bijna proeven.... heerlijk!!
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb op je eigen blog al gereageerd, maar voor diegene die het ook graag willen weten:
      ze zijn kant en klaar gekocht bij de Sligro. Ze zijn niet duur en er zitten er 100st in, dus heel veel heerlijke theekopjes kun je er mee maken (zónder theegruis, dat je wel eens hebt van een thee-ei).
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  8. Oh...wat ziet dat er allemaal lekker uit! Het kan ook niet anders dan dat jullie genoten hebben.
    Grappig, je hebt hetzelfde servies als mij. In een paar jaar helemaal bij elkaar verzameld.
    Leuk om zo'n high tea te maken.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Peet, dat ziet er gezellig en super heerlijk uit allemaal en wat een prachtig servies ik kon zo aanschuiven....en ik geloof graag dat dit een zeer geslaagd festijn is geworden.
    Wij hebben met 4 vriendinnen een eetclubje en zijn in december van plan een high tea te organiseren...onder ons vieren...iedereen moet iets gaan maken. Wat een goed idee met die theezakjes en ik heb al gelezen waar je ze gehaald heb...Kun je me ook nog vertellen wat franse Flan-puntjes zijn?. De sandwiches lijken me echt ook heerlijk ik ga dit allemaal al noteren....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjon, ik heb geprobeerd op jouw blog te antwoorden, maar ik kwam niet door(?).
      Wat je vraag betreft de Franse Flan: dat is een soort custerdvla-taartje. Een typische lekkernij in Frankrijk. Ik koop meestal in Frankrijk een paar dozen met de mix in. Ik weet niet of het hier is te verkrijgen (of in België?). Anders zou ik eens googlen naar het recept, tegenwoordig kun je de meeste recepten wel daar vinden. Ik ga ook eens kijken, want ik prefereer de 'echte' ook boven de mix (maar dit is wel super-makkelijk).
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  10. Heel gaaf gedaan, Petra! En zo mooi alles bij elkaar afgestemd, heel leuk!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er lekker uit zeg. Dat was vast een succes. Wat een ontzettend leuk idee om dit zelf te doen.
    Ik wens je alvast een fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er heerlijk uit. Wat een uitstraling...
    Dit is een echte High- Tea!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh wat een heerlijke verwennerij, als echte theeleut ben ik hier dol op:)) Ziet er ook heel gezellig en lekker uit!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh heerlijk!
    Ik heb in april een high-tea gegeven.
    En wil het binnenkort weer geven om een paar mensen te bedanken die er pas geleden voor mij waren.
    Jouw high-tea ziet eruit om gelijk op aan te vallen....heerlijk!!!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mmmm , dat ziet er heerlijk uit, ik zou zo bij jou aanschuiven ....
    Ik denk dat jouw mannen niet veel over hadden
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. MMMM, wat ziet dat er allemaal lekker uit. Als echte zoetekauw zou ik zo aan willen vallen. En zo gezellig gedekt met een heel mooi servies.
    Alvast een fijn weekend, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk om zelf een high-tea te organiseren, alleen het voorwerk is al zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat ziet er wel heel lekker en gezellig uit.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet dat er heerlijk uit super gedaan zeg ... wie wil niet zo high tea ...heerlijk dat jullie genoten hebben ...wens jullie vast een fijn weekend ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat heerlijk zeg! Ik had een high tea op mijn verjaardag in juni. Lekkere hapjes gemaakt en smullen maar! Het was een zonnige dag en we hebben genoten in de tuin. Ben echt een fan van high tea party's!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gezellig ziet het er uit! Ik wil zo wel aanschuiven. Het is leuk om een high-tea te organiseren. Mijn enige probleem is of ik niet te veel neer zet, want zowel hartig als zoet: er zijn zoveel leuke en lekkere ideetjes. Jij hebt ook weer een paar aan de lijst toegevoegd.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat ziet er super uit, heel mooi en lekker. Ik wil het ook nog steeds eens organiseren, maar het komt er maar niet van.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mmm, wat ziet dat er heerlijk en gezellig uit!! Een middag genieten met vriendinnen. Erg leuk hoor. Fijn weekend.
    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ach een Regout servies, ik heb het ook gehad, maar kreeg op een gegeven moment teveel serviezen, dus twee jaar geleden heb ik het verkocht. Het staat supergezellig en leent zich uitstekend voor zo'n high tea, daar hoort zo'n bloemetjes servies helemaal bij. Het ziet er zo lekker uit allemaal, ik zou zo willen aanschuiven!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat ziet dat er supergezellig uit! En lekker: krijg er gewoon trek van!
    Zo te zien klopt het gewoon allemaal bij elkaar: zo hoort een high tea er uit te zien hè!
    Wat zullen jullie genoten hebben.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Peetje ziet er heerlijk uit.
    En wat een mooi servies heb je.
    En zo lekker gezellig.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen