woensdag 12 november 2014

Kussens

Onlangs heb ik bij de A.ction deze kussenhoezen gekocht,
 van heerlijke zachte (imitatie) bont.

Ze hadden drie verschillende kleuren: grijs, zwart en deze kleur.
 En voor de prijs van 2,49 hoef je het niet te laten. Kocht er meteen twee...

Om 's avonds heerlijk in weg te kruipen...
Het grijze gebreide kussen met kabels maakte ik zelf. Heel leuk om te maken. Ben ondertussen aan de derde bezig...

's Avonds gaan steeds vroeger de lichtjes en kaarsjes aan.
Mijn cottonball-slinger heeft zijn uiteindelijke plekje gekregen, langs de grote kast.

Binnenkort (sneller dan we denken) staat hier weer een kerstboom...
De kinderen willen graag een grote met alle toeters en bellen, ik graag een kleine met sobere versieringen.
Denk dat ik nog een paar jaar moet wachten...



Zie dat ik ook weer nieuwe volgers heb: welkom!
Gezellig dat jullie er zijn.


Liefs, Peetje

26 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje,
    Wat een super mooie kussens zijn dat. En ze zien er ook zo heerlijk warm uit. Lijkt me fantastisch om tegen aan te kruipen... En je gebreide kussen, ja, dan zit je bij mij goed natuurlijk. Mooi vind ik deze ook... je derde al? Allemaal grijze of ook nog een andere kleur.
    Ja, wat betreft je kerstboom... de wens van de kinderen telt nog altijd zwaar hè?
    Koop anders een tweede kleine boom, met jouw sobere spulletjes er in voor op de eettafel of zo...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kussens kan je nooit teveel hebben.
    Je gebreide kussen is mooi zeg!
    De cottonball slinger hangt mooi zo in het hoekje van de kast.
    Hier hadden we ook altijd een bonte grote kerstboom, spulletjes van de kinderen hingen erin.
    Nu ze volwassen zijn is de boom veranderd in een rustig boompje.
    Fijne dag Peetje.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt robuuste kussen zijn dat.
    Je hebt die met kabels zelfgebreid? Dat vind ik knap gedaan!

    Ja, de tijd vliegt. Voor we het weten is het jaar al weer om.

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kussens!
    Het kussen wat je zelf hebt gemaakt...mooi!
    Ja hier ook nog altijd een kerstboom met flink veel ballen:((
    De boom voor de kids en nog wat sober kerstdecoratie voor mij!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu het echt kouder wordt, is het heerlijk om het binnen behaaglijk te maken. Mooie kussens, zeker ook de zelf gemaakte...je hebt er aanleg voor ;-). Over de kerstboom heb ik nog niet nagedacht, maar ik vermoed dat de boom erg gaat lijken op die van eerdere jaren (we hebben een kunstboom ;-)).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lekkere winterse kussens heb je..
    heel mooi en lekker. ik vind je huis er heel sfeervol op de foto's
    fije herfstdag..

    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf, die kussens! Vooral die gebreide, helemaal IN tegenwoordig hè, al dat gebreide spul.

    Vorig jaar zaten wij middenin een verhuizing, dus geen kerstboom, dit jaar een grote (echte), maar niet al te kleurrijk versierd, want we hebben bij onze verhuizing alle - reeds lang niet meer gebruikte - bonte ballen naar de Kringloop gebracht.

    Ik ga jouw blog van begin af aan lezen, dat doe ik meestal als ik me ergens als volger meld. Kost wat tijd (zachtjes uitgedrukt), maar op die manier leer je de blogster (het zijn bijna nooit mannen, valt me op) een beetje 'kennen'.

    Fijne dag, lieve groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap gemaakt het kussen met de kabels, mooi. En de A. kussens zien er heerlijk zacht uit. Ik denk na over een plaid van heerlijk zacht (nep) bont.
    En ik denk na (alweer) om de kerstboom te vervangen door de trap die ik vorig jaar bij Tjits vandaan heb, te stylen met kerstgroen en overige kerstspullen.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Peetje, ik krijg het er acuut warm van. Kussens zijn altijd zo gezellig. En deze zien er heerlijk uit.
    Ik vind die grijze ook heel knap gebreid en mooi! Ik vind kabels altijd zoveel werk, hoewel het eigenlijk niet moeilijk is.
    Bij mij branden ook heel wat kaarsen, geeft zoveel gezelligheid. Alleen de kerstboom stel ik nog maar even uit.
    Fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig, Petra en wat een mooie kussens. Zekr de grijze vind ik mooi, prachtig gemaakt. Geniet -se.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze staan zo sfeervol en uitnodigend! Leuk die lichtjes, hier ook al weer een lichtstreng van zolder gehaald, zo gezellig staat dat.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke kussens om vast te houden als je op de bank zit;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Peetje, voor die prijzen hoef je de kussens niet te laten liggen, ze zien er lekker warmpjes uit.
    Je bent dus lekker aan het breien, leuk hoor, zo'n kabelkussen!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk om tegen die lekkere zachte kussens aan te kruipen s'avonds!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor zo'n prijs zou ik ook het mooie pluizige kussen niet laten liggen .
    Ik hou ook van veel kussens in de zetel.
    Lieve groet christel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kussens Peet, ze hebben een echte cosey winterse uitstraling en voor die prijs dat is toch helemaal genieten....ook mooi het gebreide kussen. Je woonkamer ziet er echt gezellig uit en de tijd vliegt weer voorbij. Ik geniet ook iedere avond heerlijk met de kaarsjes aan...fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk die lampjes. En nieuwe kussens, heerlijk! Gelijk een ander sfeertje in huis. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geduld heb jij om zulke mooie spullen zelf te breien! Echt heel leuk.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Knuffelkussens! En wat goedkoop!
    Die lampjes gaan we binnenkort met een stel "hobbyvriendinnen" maken, heb jij ze ook zelf gemaakt?
    Mooie kleuren zijn het geworden.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeee....dat is toch ook geen geld zeg...mooi zeg.
    Dit jaar hier geen Kerstboom, maar wel wat andere kerstdeco's....ik ben niet zo van de kerstspullen.
    fijne Week nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  21. .. ja daar zeg je het..straks weer "het" discussie punt... de kerstboom, ik wil ook héél graag
    een rieten sobere kerstboom met houten decoratie...maar mijn dochters willen, net als bij jouw,
    een grote kerstboom met alles erin...ik denk dat ik ook nog enkele jaartjes geduld zal moeten hebben
    vooraleer ik "droom-kerstboom" kan zetten ..haha
    héél gezellige sfeerfoto's en prachtige kussenhoezen heb je...zalig !
    fijne dag nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Crea zeg, dat je die kussens zelf maakt. En ook die je hebt gekocht geven een heerlijk warme uitstraling, en je geeft ook aan dat het idd niet duur hoeft te zijn. Mooie kleuren hebben jullie in huis, maar dat wist je vast wel dat ik dat mooi zou vinden ;-)

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi de kussens peet !....fijne sag liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. tja... kinderen en een kerstboom... zij de lusten, jij de lasten hé?

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je kussen zorgen voor een heerlijke warme en gezellige sfeer, laat de winter maar komen;)

    Fijne avond!
    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige kussens heb je.Ik ga straks ook eens langs de Action,eens kijken wat ze nog in voorraad hebben...

    Fijne dag!

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen