dinsdag 4 november 2014

Verkleuring en zwart/wit

De herfst geeft de natuur een heel scala aan kleuren. 
Bladeren verkleuren van diepgroen in zacht geel.
Hier, bij de bladeren van onze Amberboom is dat goed te zien.
Ondertussen, aan de boom zijn ze vlammend rood geworden en bij elke windvlaag dwarrelen ze op het gras.







Met mijn foto's is dat een ander verhaal, deze veranderen geleidelijk aan in zwart/wit, mijn favoriete foto-kleur.
Wat een gemak nu, gewoon via de pc. 

De mooiste (of dierbaarste) krijgen een plekje op mijn plankje boven de eettafel.

Maar ik kreeg de smaak te pakken en ben nu dus met een leuk projectje bezig voor in de gang...
Daarover later meer...

Liefs, Peetje


21 opmerkingen:

  1. Die verkleuring is inderdaad heel mooi! Het viel mij vandaag ook op...in het dorp staat een hele rij bomen met prachtig rood verkleurd blad. Zo mooi om te zien.

    Zwart wit foto's hebben ook mijn voorkeur, leuk om de foto's hier in een mooie lijst neer te zetten.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk al je favoriete foto's in zwart wit mooi bij elkaar gehangen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er dwarrelen mooie bladeren neer in kleur en tekening.
    Hier heb ik ook een groepje oude zwart/witfoto's staan in oude lijstjes n ze zijn me heel dierbaar.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja mooi hè die verkleuringen! Net als je zwart-wit foto's, leuk zo bij elkaar!
    Kom maar op met je nieuwe projectje!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd mooi zwart wit foto's. En zeker in zo'n mooie zwarte lijst.
    Ben benieuwd naar je nieuwe projectje....

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben heel benieuwd wat je aan het doen bent met je gang....kijk uit naar de volgende post...!!...liefs van mij......x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ligt de tuin vol met het blad van de bomen die in mijn tuin staan, mooi gezicht.
    Foto,s zwart-wit vind ik ook mooi, ik bewerk kleurenfoto,s in lightroom met filters
    Succes met je nieuwe projectje ;-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zwart/wit spreekt mij ook erg aan....vooral sommige foto's van de kleinkinderen zijn veel mooier in zwart/wit.
    Maar ja....herfstfoto's .....die blijven natuurlijk het mooiste in kleur! En dat is ook weer genieten!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zijn prachtige grote bladeren van de Amberboom en zwart/wit fotografie vind ik ook erg interessant en vooral foto's waar mensen op staan....ben benieuwd naar je nieuwe idee....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hou ook wel van het zwart-witte contrast , heb in de keuken een hele rij hangen van ik ,mijn man en de kinderen , heel leuk
    Heel erg benieuwd naar jouw hal.
    En de amberboom , heb ook een exemplaar in de tuin staan ,gewoon prachtig .
    Lieve groet christel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Peetje,
    Ja, ik vind al die verkleuring buiten ook zo mooi en probeer er zoveel mogelijk van vast te leggen...
    Maar foto's in zwart-wit zijn ook heel erg mooi! Zo heb ik een kleine serie zwart-wit foto's van Egypte boven op de overloop hangen... Blijft prachtig...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zwart wit is ook mijn favoriet. Ik ben erg benieuwd naar je project, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De herfst is zo mooi met al zijn natuurschoon. Er gebeurt zo veel buiten. En binnen maken we het lekker gezellig met veel kaarsjes en warme plaids. Ben benieuwd naar je project. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vanmorgen toen ik een mistig weiland inkeek en de koeien in de mist zag lopen, bedacht ik mee ook dat dit toch echt de mooiste tijd van het jaar is.. ik hou er ook zo van. Ben heel benieuwd van je van plan bent met je foto's. Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ook een aantal foto's in zwart wit besteld, en dat is echt heel leuk.
    Benieuwd naar je plannetje....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig hè die bladverkleuring.. wat doet moeder natuur dat toch boeiend.. zo mooi..
    Ik ben ook gek op zwartwit foto's, aan één wand in de keuken heb ik ook allemaal zwartwit foto's in lijstjes hangen. Ik ben heel benieuwd naar je project voor in de gang!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben even weer heerlijk aan het blogs bijlezen, en natuurlijk even weer een kijkje bij jou nemen. Prachtig he die herfstkleuren? Zo heeft ieder seizoen ook weer zijn voordelen. Vind zwart-wit foto's ook meestal het mooist. Waar het hier nog wel eens aan ontbreekt is om ze eens te laten afdrukken op papier of bijv canvas, zijn echt van die dingen die blijven er dan bij. Maar nu ik dit weer zo bij je zie, moet op dat vlak hier ook weer eens wat gebeuren.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zwart wit foto's, daar ben ik ook weg van. En buiten zijn al die herfstkleuren wel erg mooi. Hier ziet de wingerd er prachtig uit. Ook ben benieuwd naar je hal.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ben ook gek op zwart en wit ( en grijs maar dat wist je al :-)
    De foto's staan erg mooi zo op het plankje. Heb het ook een tijd gehad en
    dan in oude zilverkleurige lijstjes. Liggen nu even in een kastje die ik af en toe
    open zet om alles even te bekijken.
    Misschien ooit weer aan de wand in de trapopgang ofzo….

    Wens je een fijn weekend en bedankt voor
    je reacties altijd op mijn blog.
    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi die blaadjes groen en ik ben erg benieuwd naar je projectje! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen