woensdag 26 november 2014

"Winterse sferen" noemen we het...

Ik weet 't, ik weet 't...De Sint is nog in het land. Maar aangezien wij geen 'gelovigen' meer in huis hebben, wij in het zuiden van het land wonen waar in het algemeen de Kerst groter wordt gevierd dan Sinterklaas en je op dit moment overal de kerstversieringen langs ziet komen, in de winkels maar zeker ook op Pinterest en de Scandinavische blogs, ben ik toch, heel stiekem (psst, niet verder vertellen, hihi) begonnen met 'heel subtiel' wat winterse sferen aan te brengen. Nee, Kerst mag je het nog niet noemen...toch?

Mijn ornamentje heeft nu een plekje gekregen op het plankje boven de bank. 

Deze plankjes zijn toch steeds een mooie uitkomst om je wand leuk te stylen.

Aan mijn smeedijzer-rekje hangt een bosje...ja, wat eigenlijk...ik ken de naam niet, hing over de muur bij de buurman (hij zal het niet missen, hoor) en is van een hele grote struik.  De blaadjes lijken heel veel op steen-eik (is het niet) of op een kleine laurier, dus ik dacht: kom, ik probeer het ook eens te drogen in een bosje. Dat is prima gelukt, zoals jullie kunnen zien.



Tegen mijn oude luik heb ik mijn buxus-ring gehangen, waaraan ik een brocante kaars-knijpertje heb vastgemaakt. Het lichtsnoer (A.ction) geeft al wat meer sfeer voor de komende dagen...(Sinterklaas houdt toch ook van lichtjes?)



Op het dienblad vóór het luik liggen houten letters van Sint en Piet...

Hier stond ook een kommetje pepernoten, ergens.....Raar, maar hoe snel die opeens leeg is...?(hihi).Volgens mij 'slachtoffer' geworden van grijpgrage handen van de kinderen en manlief (ik kan ze heel goed weerstaan, gelukkig).


Onze heerlijke plofbank (hoewel ik steeds de kussens moet opschudden na een avondje bank-hangen). Maar het 'ligt' heerlijk onder de warme plaids, gezellig tegen elkaar aan...
Wat 'winterse sferen' hier en daar. Maar nee...geen Kerst



Ik moet wel eerlijk zeggen dat de kerstboom vóór 5 december al in de schuur staat te acclimatiseren...
En 6 december staat ie binnen, 

terwijl wij de Sint uitzwaaien...


Denken jullie nog aan mijn Give-away?
Je kunt nog meedoen t/m 7 december!
Succes!



Alle nieuwe volgers (ook stille): van harte welkom!!
En dat zijn er deze keer heel wat. Leuk!
Gezellig dat jullie erbij zijn!

Liefs, Peetje

31 opmerkingen:

  1. Wauw....wat heb jij het al gezellig gemaakt. Ik heb nog niets van dit alles alleen de kaarsjes branden. Ben wel aan het denken hoe ik het met kerst ga aankleden. Ik heb vorige week wel 4 grote rieten klokken gevonden bij de kringloop....ik weet nog niet goed wat ik hiermee zal gaan doen......
    Ik wil graag meedoen met je give away maar weet alleen niet hoe ik nu de link moet plaatsen op mijn blog. Normaal helpt mijn zoon af en toe,,maar het is er nog steeds niet van gekomen :(( facebook heb ik niet.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt goed. Ik heb ook geen Fb.
      Voor de link: ga naar Indeling, dan klik je daar op een balk 'een gadget toevoegen' dan op "Afbeelding toevoegen" en kies je de foto van mijn post (met URL). Als het goed is komt ie dan nadat het driehoekje is uitgeknippert tevoorschijn. Dan nog even "aanpassen aan blogformaat" en 'opslaan'. Succes! (bij mij duurde het ook even voor ik het onder de knie had hoor, ben echt een digi-beet wat dat betreft, maar al doende leert men...zeggen ze...)
      Dankjewel voor je trouwe reacties altijd.
      liefs, Peetje

      Verwijderen
  2. Nou dit kan toch prima ;-)
    Hier staan de zinken huisjes al beneden.
    Wij vieren 7 december eerst mijn dochter haar verjaardag dan viert ze hem 9 december nog voor haar vrienden/vriendinnen en dan komt de kerstboom ook in huis.
    Hier staat bij de buren een kleine magnolia bijna tegen de schutting maar net niet ver genoeg in onze tuin hihi.....
    Je hebt het mooi gestyled Peetje, gezellig, en zo'n heerlijke bank met kussen en plaids....heerlijk.
    Geniet van je gezellige huis!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat sfeervol allemaal....mooi hoekje hoor...fijne dag liefs Ria....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er heel sfeervol uit en zoals het nu is, is het eerder winters dan kerst. Dus dat kan prima! Maar we leven gelukkig in een land van vrijheid, dus al zou je in de zomer de kerstboom neer willen zetten...wie houdt je tegen hihi. Denk desondanks dat er wel mensen zijn die dan aan ons zouden gaan twijfelen haha.

    Heerlijk zo'n bank, lekker onder de plaids terwijl het buiten koud is.

    Een fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee hoor, ik vind het beslist nog geen kerst ... inderdaad gewoon een winters sfeertje en dat mag
    gerust. Hier staat de kerstboom ook al op zaterdag 6 december hoor, anders wordt het
    een week later en dan heb je er zo weinig aan vinden onze meiden.
    Mijn oudste dochter heeft zelfs al een kleine kerstboom staan op haar kamer in de stad, ze
    kon gewoon niet wachten ;-)

    Nou meid , geniet heerlijk van de fijne wintersfeer (geen kerst ) in huis !
    Hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt gewoon een prachtige winterse sfeer neergezet, lampjes, lichtjes etc kunnen toch altijd? Je hebt het allemaal mooi gestyled en heerlijk zo'n plofbank. Geniet van je mooie sfeervolle huis Peetje! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie sfeerhoekjes heb je gemaakt, niks te kersterig toch..

    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig is het weer bij jou!!
    Hier nog geen kerstsfeer ,ik wacht nog een weekje.
    Kerstboom wordt ook gezet op 6 december hoor,kunnen we er lang van genieten...

    Fijne dag nog.

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit ziet er TOTAAL NIET kerstig uit hoor! Meer gewoon gezellig, hihi.
    De week na Sinterklaas komt bij ons pas de kerstboom binnen.....eerst even afkicken van Sint. We hebben daar zoveel troep van ivm met de surprises en gedichten maken!
    Veel pelzier van je leuke" nietkerstversieringen!"

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Peetje,

    't Staat reuze gezellig en geeft veel sfeer. En of het nu Kerstachtig is of niet, winters is het wel en wat dat betreft, ben je precies op tijd, want het gaat kouder worden.....brrrrrr.

    Hartelijke groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er winters gezellig uit, Peetje! En nu het buiten zo guur en somber is,is het juist fijn als het binnen gezellig is. Lekker op de bank onder een plaid genieten van al het moois om je heen.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha..herkenbaar die plofbank en de 'wintersfeer'kriebels:)
    Je hebt heerlijke sfeervolle hoekjes gemaakt en daar is nu niets mis mee ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Al zet je in juni de kerstboom neer, gewoon lekker doen wanneer je zin hebt, hihi.
    Maar je hebt al een gezellig sfeertje aangebracht! Volgens mij zijn die takken van
    de maretak oftewel de Mistletoe. Bedenk wel dat als je met een ander daaronder
    staat, je diegene moet kussen...volgens de traditie...
    Liefs! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat weet je het toch altijd gezellig te stylen. En dit kan best wat je gedaan hebt.
    Kerst daar wacht ik nog een paar weken mee. Wel maak ik iets voor de komende 1e adventzondag.
    Fijne gezellige avond op de bank met plaid en kaarslicht.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Peetje, het ziet er super gezellig uit en wat een mooi smeedijzer rek heb je staan,
    De Scandinavische stijl vind ik zelf ook heel erg mooi en volg ook meerdere blogs.
    Tja.... die pepernootjes zijn toch wel erg lekker hoor, hier staan ze ook op tafel en moet dan steeds bijvullen.
    Al zijn mijn kinderen volwassen, de kerstboom staat altijd na het Sinterklaasfeest.
    De buxusring vind ik prachtig met het kaarsje erin, zo maak je van weinig sfeervolle hoekjes.

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke sfeer bij jou, subtiel en dan mag het best hoor op 26 november. Hier ook al wat lichtjes in de lantaarns, dat staat zo gezellig. Mooi toefje groen, goed gelukt en je krans is ook prachtig.
    lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig allemaal een heerlijke winterse sfeer, het straalt warmte uit en ik vind dat de maand december helemaal gevierd mag worden met lichtjes. Het gebeuren met sinterklaas dit jaar hangt me vooral de xxx uit en ik begin zelf ook al steeds vroeger met kerst....Met een verse boom moet je echter nog even wachten dus begin ik vrijdagavond met het adventsstuk....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke hoekjes daar bij jou, het raam is super gaaf , echt mooi.
    En ja , december komt er al snel aan , tijd om ons huis op te smukken voor kerst.
    En bedankt voor de tip ivb met een link plaatsen , ik moet het ook altijd aan jilly vragen en ze is niet veel thuis .
    Liev groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet het er gezellig uit bij jou! Mooi ook met het hekwerk! En ik heb echt zin in de kerst, dus kom maar op met alle leuke ideeën!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er heel gezellig, winters en Scandinavisch uit bij je. Super gedaan.
    Eigenlijk is winterse decoratie leuker dan kerstdecoratie en het gaat nog langer mee ook.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Volgend weekend staat de boom weer bij veel mensen in huis. En allerlei andere kerstversieringen. Ik vind het allemaal wel heel gezellig, maar voor mijzelf is het al snel te druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nee, dit is echt geen kerst, dit is winters. Volgende week begint de meteorologische winter, dus je hebt je helemaal op tijd voorbereid.
    Een prachtige sfeer heb je neergezet! Heel gezellig en warm. Je komt de winter gewoon heel gezellig door.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goedemorgen,
    Dat ziet er heel sfeervol uit
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha ha, wat maakt het uit joh, de winkels hangen ook al vol met kerstversieringen en ik vind het nog subtiel bij je hoor. Ik ben dus heel benieuwd hoe je straks uit gaat pakken. Nog ruim een week geduld dan he ;-)
    Het zal s'avonds supergezellig staan. Jij begint net over een schaal met pepernoten, ik heb meteen een graai in de kast gedaan, daar ligt een zak, mmm heerlijk met een kopje koffie!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Peetje,
    Nou dit kan prima hoor, dit is echt nog geen kerst. En zoals je zelf al zegt, die boom komt pas op 6 december naar binnen... Dan wordt het kerst, maar tot die tijd is dit gewoon een heerlijk warm winters sfeertje bij jou in huis... Kan dus heel goed. Ik geniet ervan...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel gezellig, Petra! Zo mooi gestyled. Vooral het luikje boven de bank van gietijzer, prachtig!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zit er allemaal super uit en waarom ook niet. Wilde zelf eigenlijk nog een week wachten maar idd waarom. Bekend metalen bord met tekst :))
    Fijn weekend
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi ! je spreuken bord ,gezellig gedaan ,mooi ook met de denne appels ,je hebt leuke ideeèn groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gezellig!! Hier kom ik nog niet verder dan heel veel kaarsjes aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jij hebt het ook al heel gezellig zie ik:). Bedankt voor je berichtje op mijn blog!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen