donderdag 20 november 2014

Zwart/wit project...


Ik had nog beloofd om jullie mijn zwart/wit projectje te laten zien... 
Er zit ook een beetje sepia in...

En oude postzegels...


Maar vooral lijstjes...zwarte lijstjes...

En oude briefkaarten...
Maar vooral oude foto's in zwart/wit...
En hedendaagse foto's druk je af in zwart/wit zodat ze samen met de oude foto's in dit fotolijstjes-schilderij passen.

Ik ben begonnen met een houten spaanplaat te behangen met prachtig 'briefkaarten-papier' behang (Gamma).
Manlief maakte van houten profiellatten een mooie passende lijst erom heen,
 die ik op mijn beurt weer zwart schilderde.


En zo heb ik een persoonlijk schilderij met al mijn dierbare foto's bij elkaar, maar wel rustig op één punt.
 Onderling kan ik de foto's natuurlijk ook nog wisselen
.

(Ja, hoor, dat zien jullie goed: mijn mooie ganglamp is stuk :-(( Een gloeilamp die uit elkaar knapte heeft dit veroorzaakt. De onderkant van het glas is er gewoon uitgeknald. Gelukkig stond er net niet iemand onder...Maar wel balen natuurlijk. Nu zijn we op zoek naar een nieuwe, maar wel in een soortgelijke vorm, want ik vind ze nog altijd heel mooi...)


En dit 'brocante' spiegeltje in het midden van alle lijstjes om het wat minder massief te maken. Je kunt er alleen nét niet in kijken, omdat het schilderij best hoog hangt (hoge hal!).

De rest van de hal moet nu toch ook maar eens klaargemaakt worden. De radiator heeft ondertussen z'n nieuwe bestemming al gekregen (naar de overkant en niet meer naast de openslaande voordeur, zodat alle warmte naar buiten vloog als je de deur open deed), de ombouw zit er mooi omheen, alleen nog niet afgelakt. De lambrisering staat nog altijd in de grondverf, van de trap moet de oude vloerbedekking er nog af getrokken en opnieuw bekleed worden, de trapspijlen opnieuw geverfd...Poeh, steeds komt er weer een ander klusje (of soms leuker klusje, zoals dit ;-)) tussendoor.
Enfin, dit kleine projectje (waar ik ook al een jaar mee rond liep) kan ik weer afstrepen...Ben er blij mee!


Waar ik ook héél blij mee ben is jullie massale reacties op mijn give-away! Jullie zijn super-enthousiast en geven hele lieve reacties. 

Dankjulliewel!!

Je kunt met deze give-away (klik)
 nog meedoen
 tot 8 december.


 
Liefs, Peetje



27 opmerkingen:

  1. Oww wat erg van je lamp...en inderdaad blij dat er niemand onder liep....wij hebben ook van zulke lampen in huis mooi zin ze leuk je collage schilderij....en daar is ie weer je mooie give away....ik ga duimen draaien....liefs van mij...x,!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lijst vol lijstje hangt daar helemaal geweldig! Een super goed idee en heel mooi uitgevoerd. Doordat er een mengelmoes van bonte kleuren is maar je zwart, wit en sepia hebt gebruikt, straalt het toch rust uit!

    Wat jammer van de lamp, ik hoop dat je snel tegen een nieuwe aanloopt (niet letterlijk hoor hihi ;-)).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liefde Peetje,
    de Ramen ziet er geweldig uit! Hier is een idee!
    Een echte eye-catcher in de hal!
    Dat met de lamp is een echte schande, maar ik hoop dat je findeest zo aardig vervanging.
    hebben een leuke avond! Liefs,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend gaaf! Dit behangetje is zool sweet! Geniet van je mooie zelfmaak-project!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal leuk, Peetje. Wat een gaaf behang is dit! Het past heel mooi bij elkaar.
    Een super geslaagd project dus! Lekker dat je dit kunt afstrepen hè, op naar het volgende.
    Jammer van je lamp, maar wie weet wat voor moois je nog tegenkomt, succes ermee!
    Fijne avond, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is leuk geworden zeg! Zo oogt het ook wat rustiger dan alles door elkaar.
    wat zonde van je lamp, hier hangt er één die er heel veel op lijkt....maar je krijgt 'm niet.....jammer hè. Maar ik blijf 'm ook leuk vinden!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je zo een leuke binnenkomer, je oog valt er direct op en het staat ook heel gezellig.
    Goed idee om alles op één plek te concentreren, heel mooi gemaakt en bedacht!
    Wat jammer dat je lamp stuk is, wie weet kom je er nog zo één tegen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi geworden Peetje! Een goed idee van je om het zo te doen. Ik vind zwart/wit foto's sowieso heel mooi en dan op zo'n leuke bijpassende achtergrond, echt geslaagd.
    Wel jammer van je lamp.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het een super idee...het kleurgebruik vindt ik zo mooi...je brengt me wel op een idee.
    Goh...wat mooi zeg.
    Balen van je lamp...ach ja, denk maar zo....scherven brengen geluk.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het ontzettend mooi geworden! Vooral ook in combinatie met het fotolijstjes behang. Echt ontzettend leuk bedacht! Mooie lamp ook!
    En wat heb je een super leuke give away! Ik doe graag mee!
    Fijne avond. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt heel leuk en het past ook heel goed in jullie lange hoge gang.
    Super gedaan!
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuk, die familiefoto's zo bij elkaar in deze uitvoering.
    Zelf scan ik vaak oude foto's en print ze vervolgens uit in sepia, dit geeft er net een ander tintje aan, letterlijk en figuurlijk.

    Jammer van de lamp; gelukkig zie je ze zo her en der nog wel eens voorbij komen.

    Hartelijke groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Peetje wat mooi en wat een super idee...
    ik vind het echt geniaal en zo'n mooi behangpapier
    van de Gamma??? Helemaal mijn ding super mooi...
    weer inspiratie opgedaan :-(:-( / :-):-)
    héél fijne avond nog en alvast een héérlijk weekend
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super mooi idee en heel mooi uitgevoerd!
    Je hal ziet er zo ook al mooi uit..maar soms blijven klusjes te lang liggen, zodat je er weer moed voor moet verzamelen, hé?
    Komt vast goed, dit is alvast heel mooi!
    Fijn weekend alvast ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend leuk gedaan zeg, heel mooi! Ook handig dat je ze onderling nog kunt wisselen, staat prachtig in de hal, je loopt er iedere dag wel een paar keer langs, een echte blikvanger!
    Het is dat je het zei hoor, van die lamp, anders was het mij niet opgevallen. Zonde he, hopelijk vind je snel zo'n soortgelijke!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw Peetje!! Wat een super leuk idee! Wat een entree!!
    Bisou,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig, weer een bewijs dat zwart heel mooi is! Zeker jammer van je lamp. heel herkenbaar dat gevoel dat er steeds maar wat te klussen valt. Maar ja, als alles klaar zou zijn dan verzin je wel wat haha. Lieve gr.Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi project Peetje!
    Jammer van je lamp :-(
    Fijn weekend en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat hebben jullie dat weer mooi gemaakt!
    Zitten er ook foto's in van je voorouders/familie?
    Een mooie blikvanger in de hal!
    Jammer van de hallamp. Maar je vind vast een nieuwe!
    En tijd voor de hal en de trap!
    Een mooi weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een werk heb je ervan gemaakt maar wat is het mooi geworden zeg! Dat behang past er ook zo goed bij. Hier zul je nog wel heel lang plezier van hebben. Door het zwart wit oogt het heel rustig. Fijn weekend, pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Peetje,
    Wat is dat super leuk zeg, al die mooie lijsten met oude foto's zo bij elkaar... het ansichtkaartenbehang leent zicht hier ook geweldig voor... Ik vind het echt heel leuk bedacht en heel mooi uitgevoerd.
    Wat zonde van je lamp, vind maar weer eens zo'n mooie ergens... En nu dus nog al die andere klusjes uitvoeren die je hal uiteindelijk tot een prachtige ruimte gaan maken... Succes ermee en veel plezier...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je super mooie lijstjes gebruikt . Ook dat spiegeltje is heel mooi.
    Een echt kunstwerkje .
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O wat heb je dat super mooi gedaan, echt heel erg gaaf..
    Ik heb ooit eens allemaal hele oude familiefoto's bij elkaar gesprokkeld, uren mee druk geweest, maar uiteindelijk ligt het allemaal nog steeds op een hoopje in de kast. Ik vind dat je het mooi gemaakt heb.
    En jij hebt vast en eker gebaald van de lamp die stuk ging,

    Fijn Weekend
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat mooi zeg, de llijstjes, het behang en leuk idee om de andere foto's dan ook in zwart wit te doen.
    Mooie gang/hal heb je!

    Groeten Janny
    Rozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een tof idee. Vooral bedankt voor de tip van dat leuk behangpapier bij Gamma!

    BeantwoordenVerwijderen