zaterdag 20 december 2014

Nog een hoekje...


Dit hoekje mocht natuurlijk ook niet ontbreken. 
Tegenwoordig kun je voor een prikkie leuke handige
 kerstlampjes kopen op batterijtjes,
 zodat je niet meer afhankelijk
 bent van een stopcontact.
 Dat opent mogelijkheden...


Dus het oude stalraam werd ook een dankbare drager.


Mijn muziek/tijdschriftenstaander is helemaal 
in de kerst-stijl met een opengeslagen 'At home'
 binnenkijker van de maand december 
en een houten ster met belletjes.



Het blijft moeilijk foto's maken bij dit donkere weer...
Het bord onder de stolp verving ik door een houten bord, vond ik net wat warmer.



De boom is toch een 'groot' maatje geworden.
 De kinderen heel blij en ik moet zeggen dat ik er ook van geniet.
 Ik had gelukkig nog genoeg om erin te hangen...









De kinderen genieten nu van de kerstvakantie. 
Een heerlijke tijd van koekjes en wafeltjes bakken, lekker rondlummelen (ook eens heerlijk) en natuurlijk verschillende (kerst)-films kijken.
Onze dochter is voor 5 dagen naar Praag vertrokken (bofkont ;-))) met een vriendinnetje en haar ouders.
Met kerstavond zijn ze weer terug...


"Driving home for Christmas" dus...


Liefs, Peetje

25 opmerkingen:

  1. Mooie boom en je hebt de ruimte, dus waarom niet lekker groot!
    Handig hè, die lampjes op batterijen, je kunt er goed mee decoreren, zoals je laat zien. Wij hebben ze ook, aan dennenappeltjes in de vensterbank liggen.
    Ik vind alleen die reetjes een beetje zielig onder dat glas :-)

    Nogmaals fijne dagen, geniet ervan! Ook van het niets op tijd moeten nu de kinderen lekker vrij hebben.

    Lieve groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een kanjer van een boom , hij is echt heel mooi.
    Die lange kegeltjes zou ik ook graag willen hoor .
    Met al die mooie hoekjes in huis gaan jullie alvast een mooie en sfeervolle kerst tegemoet.
    Fijne kerstdagen nog.
    Lieve groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is wel een grote maar ook een hele fraaie boom, hij staat er prachtig hoor! Wij hebben hier ook twee weken vakantie, heerlijk. Ik zit altijd vol plannen, maar ik ben benieuwd wat er van terecht komt ;-), want meestal zijn we luier dan vooraf voorzien hihi.

    Fijn weekend en lekker genieten van de vrije dagen! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is geweldig zeg je boom! Ik hou er ook van maar dit jaar met de kleine Kees is dat niet echt handig en mijn woonkamer is ook te klein maar hij komt wel tot het plafond omdat ik hem op de kist heb gezet.
    heerlijk deze tijd alleen nu nog even een paar dagen samen met manlief dochter 2 is weer aan het verhuizen in arnhem nieuwe kamer, Woensdag komen de dames hier om te kokkerellen voor eerste kerstdag dat wordt wel weer gezellig zo samen.
    Nu ook hoor want we vermaken ons prima maar met elkaar samen is wel heel gezellig!
    fijne kerst
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je het gezellig, Petra! Wat een leuk idee om een muziekstandaard neer te zetten met een moi interieur boek erop! Geniet ervan,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt een prachtige boom.....
    Fijne dagen gewenst.
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kersthuis heb je, en die lampjes op batterijen heb ik ook. Erg handig inderdaad! Gezellige dagen en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peetje,
    Wat heb je dat hoekje met het oude raam ook super gezellig gemaakt. En leuk dat je zelfs een tijdschrift met kerstsferen op je standaard hebt gelegd...
    Je dochter boft zeker, een paar dagen naar Praag. Ben en ik zijn er 5 jaar geleden geweest en we vonden het een prachtige stad...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een sfeertje hangt er in jouw huis Peetje.
    Die lampjes zijn zeker handig, ook geen storende snoeren die langs een muur lopen.
    Oh wat leuk voor je dochter naar Praag, wat zal ze genieten.
    Dank je wel voor kerstgroet voor jullie hele fijn sfeervolle liefdevollle dagen.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je huis wordt met de dag gezelliger hoor, heerlijk die lampjes, hier ook overal in hoekjes heel subtiel zonder snoertje:)
    He dochter zal genieten zeg, het is ene heel mooie stad.

    Mooi weekend en liefs,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n flinke boom is ook wel weer leuk hoor. Heerlijk he vakantie, lekker rustig aan doen s'morgens. Wat heerlijk voor je dochter, ze is zeker een bofkont!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Peetje, mijn laptop is gerepareerd...kan ik weer lekker gaan reageren op al die mooie
    dingen die langskomen...wat winters-kerst-gezellig bij jouw, toch een mooie periode in
    het jaar hé ! Wat is dat mooi die stolp met herten onder ! Eventjes in de bergruimte gaan
    rommelen straks...haha...snappie??
    Alvast een héél Fijne Kerst voor jouw en je familie !
    Fijne zondag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een sfeervolle kerst bij jou...heerlijk om naar te kijken...het stalraam is echt geweldig en zo leuk voor decoraties en je kerstboom is prachtig....geniet maar lekker van de vakantie (ik moet nog 1 dag werken) en dat is zeker geluk hebben wat je dochter betreft maar ook weer fijn dat ze met kerst thuis is....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je boom is een plaatje hoor! En ja, die lampjes op batterijen zijn super handig, mooi op je stalraam!
    En hee, ik herken ze hoor, de hertjes :-)!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Peetje, dank voor je lieve reactie,
    ik wou nog eventjes op de lichtjes
    terugkeren...die heb ik vanbij de Action vandaan !
    héél fijne zondagavond nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat hebben jullie een heerlijk groot huis, dan kun je ook wel helemaal los gaan met je huis in de kerstsferen brengen. Die lampjes op batterijen zijn perfect! Fijne dagen Peetje, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Peetje

    Wat een heerlijke kerstsfeer.
    En ik vind je foto's heel mooi geworden hoor.
    Maar ik begrijp denk ik wel een beetje wat je bedoelt met de foto's.
    Ik vind het ook moeilijk om de sfeer te vangen, en op de foto's weer te geven.
    Fijne feestdagen
    lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke hoekjes en prachtige boom! Ik vind de foto;s maken nu ook wel lastig. Ben steeds te laat wat licht betreft. Maar je hebt hele mooie gemaakt hoor! Geniet ze van je mooie kersthuis! Liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie sfeer en een prachtige boom! Ik wens je hele fijne feestdagen en en een goed 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En ook hier heb je weer een sfeervol hoekje gemaakt. Geniet efvsn met je gezin.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die hoekjes van jou worden steeds mooier en wat een prachtige versierde boom.

    Wend je fijne feestdagen!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk om dit huis een wintervakantie te vieren!
    Geniet van mooie dagen!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi hoekje....idd makkelijk met al die lichtjes op batterijen!
    Heerlijk om in de vakantie rond te lummelen: dat is echt iets voor de kerstvakantie hè!

    fijne feestdagen en een goed 2015.
    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen