maandag 15 december 2014

Nog meer kerstsfeer...

De dozen in de gang zijn nu opgeruimd, het huis is in kerstsfeer gedompeld.
Zelfs mij is het gelukt om het beperkt te houden (vind ik)...








Een zinken mistletoe-tak (van de Weldaad,
 vorig jaar gekocht ná de kerst 
en meteen in de doos opgeruimd) mag nu eindelijk
 de stoere krans op de schouw versieren.








De sneeuwsterren hangen weer aan de kroonluchter. 
Ze draaien zo mooi, door de warmte als ik op de salontafel eronder
 wat kaarsen aan heb gestoken.

Eigenlijk heb ik dit jaar bijna niets nieuws gekocht voor de kerst.
Als ik een krat open maakte zag ik meteen: dit ga ik dit jaar ophangen en dit zeker niet (en dat zeg ik dus al jaren, maar wegdoen...?) Ik denk dan dat ik nog eens in die fase van brons/goud kom, maar ik ben nog steeds héél tevreden met zilver/wit/vilt/hout/glas. Maar ik leer: het rode spul gaat naar de kringloop en is definitief verwijderd uit de dozen. Dat ruimt lekker op. En volgend jaar het goud/brons...denk ik...



Volgende keer nog meer kerstsfeer...

Liefs, Peetje

28 opmerkingen:

  1. Gezellig!!
    Je mistletoetak is apart....
    En wat zijn die sterren leuk, zo lijken het net sneeuwvlokken die draaien....
    Hier heb ik ook weer het 1 en ander naar de kringloop gedaan.Zat al 3 jaar in een doos, zonde om weg te doen vond ik maar ja nu stond het stof te vangen op zolder, ach kan ik een ander er weer blij mee maken ;-)
    Lief je autootje met kerstboom ;-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mistletoetak vind ik super!Je hebt toch al zo'n mooie spulletjes!
    Voor kerst mag het wel wat meer zijn..vind ik..
    Ik kan het rode kerstspul toch nog niet weg doen....je weet maar nooit??? :))

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi je hertjes en het autootje met kerstboom op ,doet me denken toen ik ons kerstboom afhaalde ,ik hou van rood met Kerst maar ik zie dat wit en zilver heel erg opkomen ,geniet van de tijd naar kerst toe groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die zinken mistletoe tak, nu kun je ervan genieten. Hartstikke leuk om je foto's te bekijken, leuk gedaan. Oude kerstversiering kun je altijd verven he, dus niet wegdoen, je weet maar nooit ;-)
    Haha zo grappig dat autootje met kerstboom op het dak!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk het auto`tje met kerstboompje erop!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het kerstmannetje op de kast is leuk!! Neem mezelf ook ieder jaar weer voor om niet alles weg te zetten/ hangen en heb mezelf dit jaar er ook aan gehouden....ben wel zo'n muts dat iedere ruimte wel iets kerstigs moet hebben....:))
    Fijne week en geniet er van
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Neutrale kleuren vervelen gewoon niet snel en passen overal goed bij. Ik heb zelf ook al diverse kleuren gehad maar de laatste jaren houd ik het neutraal en dat bevalt me veel beter (en langer haha). Ziet er gezellig uit bij je!

    Fijne dagen alvast.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zo zeg! Kerstspullen heb ik dit jaar ook niet gekocht alleen mijn hobbelpaard en olijfboom appels en peren maar dat is eigenlijk geen kerstspul. Wel leuk om kerst mee te vieren hahaha
    Fijne dagen
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het autootje met de kerstboom heb ik al een paar keer zien passeren maar vind het elke keer weer heel leuk.
    Ik heb dit jaar ook zilver en natuur gekozen , rood zit voorlopig , je weet nooit, veilig opgeborgen in de dozen .
    Nog fijne dagen
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker, dus jij kan er bij gaan zitten ;-). Deze kleuren word je niet snel zat, hè. Bij mij gaan ook al een aantal jaren dezelfde ballen in de boom! Ja, zo'n soort autootje met boompje bovenop zie ik regelmatig langskomen: heel leuk!!!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er sfeervol uit, leuk ook om van alles aan de kroonluchter te hangen. De rode kerstdecoraties heb ik vorig jaar de deur uit gedaan, alleen de rode kaboutertjes - die je in de boom kunt hangen - zijn gebleven. Mijn jongste dochter kan zich behoorlijk hechten aan traditionele spullen en wilde écht niet dat ik dat weg zou gooien. Kan ik mooi aan haar meegeven, wanneer ze op haarzelf gaat wonen ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet het er sfeervol uit bij je. Ik heb wel heel veel rode erstallen in de boom hangen, met kerst mag het best gekleurd zijn vind ik. Dat hoort er bij. Vanmiddag nog een kesstuk gemaakt, dus zo langzamerhand lijkt het er op. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om zo bezig te zijn, en je kerstboompje op die auto :-))
    En die kerststerren zijn leuk! Ik heb vorig jaar al veel weggebracht en weggedaan. Toch zijn er nog genoeg dingen in de kast blijven staan, maar ik heb nu wel spijt van sommige dingen omdat ze er zo bij horen zeg maar :-(( Lastig blijft het! Zo kan het maar zo zijn dat ik op het laatst toch een vleugje rood in huis ga toevoegen ;-))

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Peetje,
    Ik deed twee jaar geleden ook een deel van de kerstspullen weg, gekleurde lampjes had ik nog en gekleurde ballen (Ben wilde heel graag steeds een heel kleurige boom, maar had daar inmiddels ook wel genoeg van). Ik heb het niet weggegooid en ook niet naar de kringloop gebracht, maar aan mijn zus gegeven die al bijna 30 jaar lesgeeft aan kleuters... nu pronken al die kleurtjes op de boom in de klas... goede bestemming dacht ik zo...
    Het rood dat ik vorig jaar kocht, een paar kleine dingen maar, ga ik nu ook aan mijn zus geven...
    Jouw kersthuis ziet er weer prachtig uit, wit, zilver en glas vind ik ook het allermooiste... lekker licht en het is tenslotte het feest van het licht...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Peetje,
    Het schiet dus ook bij jou al op. Mooi hoor, wat je ons laat zien. Het is al eerder gezegd, maar het autootje met kerstboom is wel bijzonder grappig. De mistletoe heb je voor de zekerheid maar aan de schouw gehangen zodat je er niet onder kunt gaan staan? :-)
    Lieve groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh jij hebt inmiddels echt een kersthuis! mooi die dennenappeltjes in die grijze bakjes en dat oude autootje met die denneboom is ook erg leuk. Rood hoeft van mij ook niet met kerst meer brrrrrrrr.
    Liefs pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig heb je weer ruimte in je gang, je huis is heerlijk versierd en jij kunt met een kaarsje aan gaan genieten....
    Je hebt mooie hangers, wat zal dat sfeervol zijn als ze draaien, dit doet me denken aan de engeltjes die mijn ouders vroeger hadden, als de kaarsjes aan gingen draaiden de engeltjes hun rondje, als kind kon je dan uren kijken.....pure heimwee hoor:)

    Fijne week en liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dus jouw kersthuis is klaar, dan kun je er nu heerlijk van genieten. Met de laatste posten heb je aangetoond dat het er heel gezellig uitziet bij jullie.
    Na deze week heb ik vakantie en dan ga ik ook 'los' hoor en gaat het hier ook opvallen dat kerst in aantocht is. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi hoor allemaal.....heerlijk sfeertje....liefs fijne week van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk zeg en knap ook het minderen......
    Wil ook minder kerst maar hier is het nog steeds meer ;)

    Wens je alvast fijne dagen toe.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Peetje, ik ben net klaar met de kerstboom. Voor de rest heb ik hier en daar wat versiering. Ik heb nu ook wat apart gezet dat morgen naar de kringloop gaat; heel glimmend gouden ballen. Daar ben ik wel helemaal klaar mee dus die mogen weg.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo....heerlijk gevoel om klaar te zijn! Mij is het nog niet gelukt helaas.....we waren het weekend weg!
    Morgen.......misschien.
    Ziet er leuk uit bij je: vooral die auto met kerstboom vind ik super!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het ziet er gezellig uit. Ik vind het ook erg moeilijk om niet te veel te doen. Maar toch... zo'n autootje met boompje kan er nog wel bij. Wat goed van je dat je toch wat weg hebt gedaan. Ik kan het niet. Vorig jaar had ik nog rood en dat was ook wel erg mooi en traditioneel. Wie weet. Geniet van je kerstsfeer.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie sfeerplaatjes! Heel stijlvol ook. Wat is dat toch leuk zo'n inkijkje in iemands leven. Mijn smaak verandert ook steeds met de kerst. Dus ook ik heb al veel weggedaan.Ik hoop de komende dagen ook wat tijd te vinden voor een nieuwe post op mijn blog. Het blijven toch altijd drukke dagen voor de kerst he. Geniet ze van je mooie kersthuis. Lieve groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  25. In navolging van "vroeggah" thuis ( ja nu ik de 30 gepasseerd ben mag ik dat wel zo zeggen ;-) ) hebben we hier rood met zilver. Al jaren. Ieder jaar kopen we her en der iets nieuws; een mooie glazen bal, windlicht of "frutseltje" (Nico heeft een voorkeur voor kitcherige beeldjes; uiltjes van stro met glitters enzo..). De ballen uitpakken is ieder jaar weer een feest van herkenning; precies weten waar je een bepaalde bal ook alweer gekocht had.

    Wat is die laatste foto leuk zeg! Mag ik vragen waar dat schattige miniatuur boompje met sneeuw op dat leuke autootje vandaan komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een gezellige foto's laat je ons zien. Ik vind dat autootje met kerstboom helemaal geweldig...

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit straalt al een heerlijke kerstsfeer uit, zo leuk de hangers aan de lamp en het autootje met boompje....enig.....ben helemaal benieuwd naar de rest...fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gezellig zo en die mistletoe tak is leuk! Hier blijven de matgouden ballen alweer in hun dozen. Jaren verzameld en daardoor kan ik ze (nog) niet weg doen.

    BeantwoordenVerwijderen