maandag 12 januari 2015

Brocante tafeltje

 Hoe leuk is het, als manlief je na 28 jaar
 nog steeds kan verrassen...
Hij wist niets voor mij te verzinnen voor kerst,
toen hij toevallig hoorde
 dat ik net op MP een leuk tafeltje had ontdekt en even onder 'favorieten' had gezet.

Dit tafeltje dus...manlief onderhandelt met de beste man van MP (zonder mijn medeweten) en op kerstavond staat dit mooie tafeltje plots in onze woonkamer!
 (hier zien jullie ook nog de mooie metalen zwarte lantaarn die ik kreeg van mijn kinderen, de lieverds ;-))

Ik ben er zo blij mee! Het is een mooi maatje, niet te groot. En ik hoef er eigenlijk niets aan te doen, misschien ooit eens het blad iets vergrijzen, maar nu stoort het me niet. Het hoeft niet perfect te zijn, maar mag gerust wat gebruikerssporen hebben.


 


En het gietijzeren stalraam heeft nu een
steviger basis om op te staan.

Ook dit hoekje kan er weer een poosje tegen...
De zwarte lantaarn heeft ondertussen een 
ander mooi plekje gekregen.
 Zo vind ik het rustiger...



En nu ga ik op zoek naar échte tulpjes...
Heerlijk: bijna lente!!!

Liefs, Peetje

34 opmerkingen:

  1. Wat leuk van je man om dit "achter je rug om" te regelen. Het tafeltje is heel mooi.
    Niets meer aan doen. De lantaarn is ook leuk....die kan je strakjes ook fijn buiten gebruiken.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve man heb je , het was vast en zeker een leuke verrassing .
    Het tafeltje is echt een juweeltje , niks aan doen , het staat er prachtig .
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dát stond er dus aan de andere kant van de kast; het staat erg leuk en het is een mooi doorleefd tafeltje. Een echte verrassing, veel plezier ervan
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend lief! Ik vind het tafeltje erg mooi! Daar kun je weer heerlijk mee stylen.ik zou het ook eerst zo laten, verven kan altijd nog. Ook je lantaarn is een plaatje! Wat een lieverds in je leven. En jaa... op naar het voorjaar! Fijne week, liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat heeft die man van jou goed gedaan zeg, super!!
    Ik vind t tafeltje een dotje en die gebruikerssporen doen het hem he :))
    fijne week
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig tafeltje, hiervan ga je zeker genieten!! Fijne week,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een onwijs mooi tafeltje! Niks meer aan doen. En wat een lieverd is jouw man. Ik heb er ook zo één, die houd er ook van om mij te verrassen en te verwennen.
    We zijn gezegend.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi tafeltje, ook de boogjes in het onderstel en de poten spreken mij bijzonder aan.
    En wat een prachtige lieve actie van je man. En wat kun je daar weer lang gelukkig mee zijn.
    En nu heerlijk jezelf en natuurlijk ook je gezin, lekker verwennen met een bos voorjaarsbloeiers. Heerlijk als de storm om je huis raast. Nog wat kaarsen aan en het is helemaal gezellig.
    Ik wens je een mooie week!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Peetje,
    Wat geweldig zo'n verrassing, want dat had je echt niet zien aankomen natuurlijk!
    En wat een super mooi tafeltje zeg, echt een juweeltje. Daar zou ik ook niets aan doen hoor! Heel leuk ingericht ook en ja, rustiger zonder de zwarte lantaarn...!
    Wel leuk, want ik heb een bijna identieke terrine en zo'n wit porcelijnen blakertje. Heb ik hier ook. Ik kan bijna dezelfde styling maken als jij daar hebt, maar dan op een ander tafeltje natuurlijk..
    Ik wens je een fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo zeg, dat noem ik nou een verrassing, daar wordt een mens blij van...vooral dat je man dit
    ondernomen heeft, zo lief! Maar ook met het tafeltje ben je super blij natuurlijk, heel leuk!
    Weer iets waar je je mooie spulletjes op kan decoreren...
    Ik denk dat we nog even moeten wachten op de lente, maar binnen kunnen we het er wel van
    maken :-)! Liefs en een fijne dag, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een superverrassing van je man, zo ontzettend lief dat hij zich verdiept in iets waar hij jou blij mee kan maken!! En wat een plaatje is het tafeltje!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieve verrassing van je man.....en wat een prachtig tafeltje...echt geweldig Peet, kan niet mooier en ik zou hem ook nog even zo laten....en je muziekstandaard ziet ook leuk uit met het boek erop....ik geloof dat ik mijn mannetje maar eens lief aan ga kijken...wat het is een muzikant en zo'n standaard heb ik toch al eens gezien..hihi...geniet maar lekker hiervan....fijne avond en lieve groet Marjon
    ps brocante winkel ontdekt in Spaubeek...brocante de veranda...leuk zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve verrassing van je man. En je hebt het ook leuk gestyled zo.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor en wat een verrassing ......tja heerlijk lente...hier staan ook tulpjes...!!...liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lieve en ook oplettende man!!
    Staat erg leuk, en tulpen ja heerlijk weer dat ze er zijn!!

    Groet Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooi tafeltje!
    Als je er net zoveel plezier van hebt als ik van mijn tafeltje.
    Het is mijn liefste meubelstuk in de huiskamer geworden ;-)
    En wat lief van je man!
    Veel plezier ervan.

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ben je goed verwend door je gezinsleden. Het is een heel mooi tafeltje met zijn sierlijk onderstel. Het tafelblad heeft juist een warme kleur ik vind het mooi zo. Een heel leuk hoekje met het stalraam en de lichtjes erbij.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben gek op oude tafeltjes..dit is wel een heel mooi exemplaar...
    Mooi hoekje zo, met het stalraam.
    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dankzij een heel lieve man heb jij nu een prachtig hoekje....leuk om zo verrast te worden na zoveel jaar!!!
    Hij kent je goed en heeft je op die manie nog eens extra verrast.
    Het is een heel mooi hoekje geworden.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb jij een lieve vent zeg! Dit tafeltje lijkt wel een beetje op de mijne, daar ga je dan dus ook geen spijt van krijgen want ik geniet er nog steeds elke dag van. Het staat erg mooi bij je!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een verrassing.
    Een heel lief tafeltje.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat lief van je man zeg! Mooi tafeltje hoor, het is een leuk hoekje geworden.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als dit geen echte liefde is.......

    Super mooie aanwinst zeg

    Geniet er maar heerlijk van.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is dat toch ontzettend leuk van je man, dat zou bij die van mij niet opkomen denk ik. Hij heeft geen idee waar hij op MP mijn favorieten moet vinden haha.
    Het is echt een superleuk tafeltje, ik kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb jij een lieve man zeg! Dat hij dat heeft onthouden.....!
    En wat een leuke tafel, echt een aanwinst. Het raam staat er prima op dus echt genieten!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Héél mooi tafeltje...het staat prachtig
    wat een super lieve verrassing van je man...
    kan je alleen maar héél blij van worden !
    Fijne dag nog
    Liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat lief……
    Super mooi tafeltje
    Kan je heerlijk elke keer mooi composities op maken
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een lieve man dat ie dat zo regelt!

    Hij staat daar echt prachtig, leuk modelletje!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een schatje...
    De tafel, en haha, je mannetje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een supertafeltje. En wat een superman! Leuk hoor, zo'n verrassing.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  31. das LIEF!!!!!!!!!!!!!!!!!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat lief van je man, gewoon met HET kerstcadeau komen, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Er leuk dat je elkaar nog zo leuk kan verassen! De tafel is tevens erg leuk, echt een top idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het voel de Lente als ik je foto’s bekijk, wat een mooie frisse plaatjes! Hoewel kerst veel sfeer met zich meebrengt en het na het opruimen best even kaal lijkt, wen je er toch ook wel snel weer aan. De ruimte, de tulpen…en niet te vergeten het zonnetje! Ja, ik zou ik spontaan gaan zingen ;-) ( al moet je mij ook niet willen horen) En wat een schat van een man heb je! Wat heerlijk voor je dat hij je zo verrast heeft met het mooie tafeltje, waar je mooie spullen op kan decoreren!

    Geniet er lekker van!

    Wens je een fijn weekend!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen