woensdag 28 januari 2015

Even terug wandelen naar oktober...


Toen ik in mijn 'archieven' keek, kwam ik nog een wandeling tegen die wij destijds in oktober maakte rond het kasteel Schaloen in Valkenburg. Nu het buiten koud en grauw is, is dit misschien wel leuk om even terug te gaan...
Het was geen grote wandeltocht, meer iets voor een zondagmiddag en gewoon te volgen via paaltjes. Het was een van de laatste mooie zondagen van deze late Indian summer. De verkleuring van de bomen begint net goed door te zetten...













Overal 'piept' wel ergens het kasteel te voorschijn.

Deze aparte boomstam kwamen we tegen op ons wandelpad.
Hij was versiert met een mooie herfsttooi vanwegen de jaarlijkse herdenking aan piloten uit de Tweede Wereldoorlog die hier met hun vliegtuig neerstortte.









Niet te missen...St. Jan's bronwater!!

Ander 'lekker' bronwater met veel hop, kun je hier nuttigen...ze noemen het "Brand"....



Deze Limburgse leeuw bewaakt het volgende kasteel op onze route...

Kasteel Oost.
Te huur voor (trouw)feesten en partijen  en er zit de The International Butler Academy. 


















Brugjes genoeg in deze omgeving.



Deze bereklauwen staan nu misschien bij iemand thuis in een mooie pot...Nee hoor, niet bij mij (had geen mesje bij me, maar anders...;-))

Ik hoop dat ik jullie een plezier heb gedaan met deze 'verlate' wandeling. Binnenkort zullen we weer vaker onze wandelschoenen aantrekken en erop uit gaan.
Mét camera, zodat jullie weer mee kunnen kijken over mijn schouder en kunnen genieten van dit 
"sjoene Limburg".

Liefs, Peetje





24 opmerkingen:

  1. Prachtige omgeving !
    Hebben het voorrecht gehad om vorig jaar juni een paar nachten te logeren op het kasteel ( in de bijgebouwen )
    Een hele bijzondere locatie mag ik wel zeggen ...
    Bedankt dat je me weer even mee terug nam op deze druilerige wintermorgen !
    Groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je woont in een mooie omgeving Peetje. Ik vond het leuk om over je schouder mee te kijken,
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb met je mee genoten,prachtig!! Limburg is zo mooi.. heel leuk om via jouw wandelingen mee te mogen kijken!

    Fijne dag!
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, Peetje en uitnodigend om zelf de wandelschoenen aan te trekken. Even wachten tot het weer een ietsje beter wordt en het zonnetje zich wat meer laat zien.
    Prachtige, originele planten/bloemen/takkendecoraties in die boomstronk, heel treffend ook, zo'n gevallen boom, zo ging het met de vliegtuigen en vliegeniers immers ook.
    Fijne dag, warme groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig....zo dichtbij voor ons....toch maar eens een dagje het zuiden intrekken!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's, heerlijk zo een wandeling in de prachtige natuur.
    Straks in het voorjaar zal het ook weer mooi zijn als alles weer groen wordt.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is alles mooi groen op de foto's, daar kan ik echt weer naar verlangen, vooral als ik nu naar buiten kijk. Brrr...regen, kou en wind...nee, dan liever een wandeling in de zon, in het mooie Limburg. Leuk dat ik even mocht meegenieten!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou echt, “sjoenen Limburg”!! Alsof je je in het buitenland waant, zo mooi! Leuk dat je ons nog even meeneemt, deze plaatjes zijn meer als welkom, prachtig hoe de kastelen er doorheen piepen. Wat woon je toch in een mooie provincie!
    Ik had je vorige post nog niet gezien, ik moet wel lachen om je zoon…hij zou het goed kunnen vinden met onze jongste, die kan zich net zo maf gedragen. Geweldig toch als ze zoveel humor bezitten.

    Wens je nog een hele fijne dag!
    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig omgeving heb je ons laten zien Peet genieten met een dikke G ... hoe mooi wonen wij wel niet in Nederland .... Mooie plaatjes om te koesteren ...wens je een fijne week met hoop ik beter weer dan hier in Harlingen hahaha met bakken naar benee .... lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige wandeling en wat een genieten van je mooie foto's.
    Wat heeft elke provincie zo zijn eigen landelijkheid en mooie dingen.
    Als je het groen zo ziet heb je nog weer meer zin in de lente.
    Het is nu harde wind met regen!
    Wens je nog een fijne wind!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie omgeving is dat zeg! Ik krijg nu toch echt wel weer zin in mooi weer als ik die mooie plaatjes van jou zie!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, was het vandaag maar het weer van 'toen'. Een prachtige wandeling hebben jullie toen gemaakt.
    En de boomstam vind ik ook erg mooi eens een ander gedenkteken dan kransen of bloemstukken.
    Een fijne avond, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah, heerlijk, het doet me weer verlangen naar de zomer, alhoewel het daar dan toch al herfst is...
    Prachtige omgeving, super dat je daar woont!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig dat we deze foto's niet gemist hebben want ze zijn echt prachtig hoor...Ik ga daar vast en zeker wandelen in de zomervakantie....of eerder...wat mooi....Ook mooi de boomstam ter ere van de piloten. In dat leuke café kunnen wij dan lekker koffie gaan drinken en mijn camera die gaat vast en zeker mee.....ik heb genoten...fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's heb je gemaakt! En oh ik lag in een deuk om je grappige reactie op mijn blog :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Doet me verlangen naar mooi weer en lange wandelingen .
    Wat heerlijk om zo dicht bij te wonen .
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Aks je het weer vandaag bekeek dan zou je niet graag buiten wandelen en doen je foto; s verlangen naar een zonnige dag...wat is het een boeiende omgeving en wat is er veel te zien.
    Het wordt tijd dat de wandelschoenen weer aan kunnen en je nog meer moois kunt vastleggen voor ons.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Thank you for the beautiful walk. I felt like I was just there. Fun. Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig, ik geniet altijd van jouw verslagen van jullie wandelingen. Limburg is prachtig!! Nu je deze post hebt gemaakt, heb je vast weer zin gekregen om te wandelen ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. prachtig! nog zo kort geleden, maar wat ziet het er nu allemaal weer anders uit he?
    die boomstam is wel heel apart! nooit zoiets gezien.
    lijkt me daar erg mooi, maar eens onthouden;-)

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is genieten, een lekkere wandeling door zo'n prachtige omgeving! Wat een genot om daar vlakbij te wonen.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, wat een heerlijke foto's. Je zou niet zeggen dat dit 'gewoon' in Nederland is (al moet ik zeggen dat voor mij Duitsland dichterbij is :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is het daar toch prachtig in dat sjoene Limburg! Blij dat je ons laat meegenieten van je schitterende foto's!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is Limburg toch mooi! Prachtige foto's.Ik heb net allemaal foto's voorbij zien gaan van de winter hier. Nu krijg ik helemaal zin in al dat groen. Verleden jaar zijn we door Limburg getrokken en hebben er een deel van onze vakantie doorgebracht. Misschien dit jaar maar weer! Fijn weekend,liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen