dinsdag 20 januari 2015

Gebreide plaid

 Bij de H.ema heb je hele grote knotten wol,
 Super Bulky genaamd.
425g voor breipennen no10 (schiet lekker snel op ;-))
  
En daar kun je leuke dingen mee maken.
 Eén knot Bulky is goed voor één project.
Maar ik kocht gelijk 4 knotten voor één heel groot project:
een warme plaid.

En aangezien een breinaald maar een bepaalde
 capaciteit van 'lossen' kan dragen,
besloot ik vakken te breien en die naderhand
aan elkaar te naaien. Drie vakken met kabels naast elkaar, een tussenstuk van gewone steken en aan de andere kant weer drie vakken met kabels.
Nadat alles aan elkaar zat haakte ik er nog een mooi schulprandje langs en klaar was mijn super warme plaid.


Hier kun je zo lekker in wegkruipen...
Hij ligt best zwaar om je heen, maar dat vind ik
 juist heerlijk warm.
Nu moet ik weer wat nieuws bedenken, want ik mis dat wel, zo heerlijk tikken met m'n breipennen...

Ik ben trouwens niet de enige die zo
 lekker kan wegdoezelen op de bank...

Onze Polleke kan er ook wat van. 
"Heb je het over mij?"

Ze ligt hier heerlijk in haar mandje (A.ction) op de hoek van de bank, lekker warm tegen de radiatorombouw aan. Het handige van dit mandje is dat ik de katteharen van deze dame niet meer verspreid over de bank aantref en het mandje zo de wasmachine in kan. En zij vindt het ook heerlijk liggen, blijkt...
Het is zwaar zo'n katteleven...

Ik wil nog even nieuwe volgers van harte welkom heten.
 Gezellig dat jullie er zijn!
En alle stille volgers (en dat zijn er heel veel zie ik
 aan mijn page-vieuwer): leuk dat jullie mijn blog bezoeken!


Liefs, Peetje




30 opmerkingen:

  1. Peetje, wat een mooie plaid heb je gebreid....
    en de poes....wat lief !!
    fijne dag nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Jij bent een echte breiSTER! Mooi hoor maar vooral wat een geduld!
    Ik ben vrfoeg vandaag, fijne dag.
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een mooie plaid gebreid! Al nestel je je hier niet in, hij is al super om mee te stylen!

    Ze kunnen altijd zo heerlijk liggen....daar word je zelf ook moe van als je er na kijkt:))

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi stoer kleed is het zo geworden..!...gaaf hoor...!!...fijnedag liefs van mij......x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! en op zo'n koude dag als vandaag is het heerlijk "wegkruipen" op de bank ;-)
    En je zal maar zo'n kattenleven als Polleke hebben haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je mooi gebreid, ook een hele mooie kleur trouwens! Vroeger heb ik heel wat kabeltruien gebreid, is helemaal over, wie weet, ooit komt het weer...Polleke heeft een best leventje, het is lekker slapen in het mooie mandje! Fijne dag verder Peetje! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi plaid is het geworden, Petra! Heerlijk hé zo bezig zijn. Fijne dag nog,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig plaid, Peetje. Dar heb je vast een poosje aan gebreid en wat een mooi resultaat! En als het niet meer zo koud is ook heerlijk om mee te stylen.
    En wat een heerlijk leven heeft Polleke toch. Daar raak je helemaal vertederd van.
    Nog een mooie voortzetting van de dag!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ik ben helemaal verliefd op je plaid, ik wou dat ik dat kon...maar misschien als ik mijn moeder deze foto's laat zien en haar heeeeeel lief aankijk...(ik hoop het) want ik vind hem echt te gek! Wat is Polleke schattig! Die laatste foto is echt werelds...die pootjes..om verliefd op te worden!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat creatief van je, het resultaat is echt heel mooi geworden. Mijn beide dochters zijn gek op plaids, de jongste wikkelt zich er het hele jaar door in...bij -5 graden maar ook bij een hittegolf. Ze vindt het zalig. Behalve warm staat het ook nog een gezellig met zo'n mooi plaid over je stoel.

    Ik denk dat ik het voorbeeld van Polleke zo volg...even de ogen dicht doen voor een powernap ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Peetje, wat heb je een prachtige warme plaid gebreid zeg. Wat een heerlijk ding.
    Beetje zwaar mag best en deze is ook nog eens lekker stoer, door de dikke steken...
    Het poezenmandje vind ik ook wel heel erg leuk...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige plaid, Peetje, heerlijk om in weg te kruipen of zomaar neer te leggen.
    Ik heb vroeger vast niet goed opgelet bij handwerkles, want verder dan 1-recht-1-averecht kom ik niet.
    Die Polleke van jullie heeft het maar moeilijk zo te zien:-) Een echt kattenleven.....
    Warme groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi project heb je van je bollen wol gemaakt, knap hoor kabels, ik heb het niet zo op breien..geef mij de haaknaald maar!
    Heerlijk zo'n warm plaid en erg mooi natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat creatief, Peetje! Het is een prachtig plaid geworden, mooi met de dikke kabels! Het verbaast mij dat Polleke in haar mandje blijft liggen ;-) Wat een schatje, ze straalt ook een heerlijk tevreden leventje uit. Geniet samen van het behagelijke gevoel.

    Fijne avond!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw zeg , de plaid is prachtig , vooral de kabels maken het af.
    Ik bewonder mensen zoals jij die met twee stokjes dit kunnen verwezenlijken .
    Ik heb het al geprobeerd , dat lukt hoor , maar mij maakt het hypernerveus ,dat getik.
    Dus dikke pluim .
    Oh ja, polleke heeft het echt naar zijn zin daar in dat mandje .geluksvogel( kat)
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een werk was dat! Maar heel mooi geworden: heerlijk om er onder te kruipen met dat koude weer!
    Ik hou zelf absoluut niet van breien of haken een trauma van vroeger: de handwerkjuf was streng hoor. Maar ik vind het ook gewoon niet leuk om te doen. Daarom bewonder ik de mensen die dit zomaar even op de pennen zetten en dan iets moois er van maken: mijn complimenten hoor!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Peetje, wat heb je een prachtig plaid gemaakt, en zo leuk met diverse patronen en steken.
    En poeslief in de mand van de Action, daar ga ik van de week ook nog even langs, daar hebben ze voor de hondjes van die namaak vachtjes die je ook zo fijn kunt wassen.
    Ook de speeltjes van de hond heb ik daar gekocht, scheelt echt veel met de dierenwinkel in prijs.

    Nog een fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je hard gebreid...hij is echt heel mooi geworden, heerlijk zacht en de patronen zijn heel mooi om te zien. Dat zal fijn aanvoelen, even op de bank, plaidje erbij!
    Poeslief geniet ook bij jou, kleine wijsneus zo in die mand.

    Fijne week Peetje.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tjeemie wat leuk zeg daar word je blij van ... snel klaar en super leukkk ... polleke heeft het erg naar de zin dat zie je wel ... lekker genieten van al het mooist ... fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige plaid heb je gemaakt...werkelijk mooi....ik vind ook de kleur schitterend...cosy en toch een tikkeltje stoer en wat een leukerd die Polleke...genietend in haar mandje...hier staan ook mandjes maar toch is de bank leuker en het bed enzv...Breien is aan mij niet zo besteed. Ik kan het wel maar heel langzaam en het begint me heel snel te vervelen want dan ben ik weer te tel kwijt...dus ik neem mijn petje voor je af want dit was toch echt een hele klus....fijne avond en lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat zijn nog eens leuke breiwerkjes,aparte blokken heb je gauw een project klaar en steeds een ander patroon verveeld ook niet zo snel.
    Leuk hoor knap gedaan.

    Groetjes Joke..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goedemorgen Peetje, wat een mooi plaid heb je gemaakt. Mooie kleur en zo stoer grof. Dat zal zeker lekker zijn om er onder te kruipen gezellig naast Polleke op de bank. En mocht je het breien nou missen.... misschien wil Polleke ook wel een mooi plaid(je)
    Fijne dag, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk idee en heerlijk zo een warm plaid
    Veel plezier ermee!
    Fijne dag Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi gemaakt, echt knap als je die mooie kabels kunt breien.
    Wat heerlijk die kat in haar mandje, dat heeft onze kat nooit gedaan, die ligt door het hele huis te slapen ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijke winterpost Peetje, zo lekker knus in huis, breien en een spinnende luie kat!
    Het plaatje is compleet ;-)
    Prachtige plaid is het geworden hoor!
    Geniet ervan de komende dagen want het is nu heerlijk koud...

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Echt een heel mooi plaid ik ben jaloers ;)
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je zou toch spontaan kat willen worden he, heerlijk warm en zacht, ieder moment van de dag dutten, heerlijk.
    Je plaid is supergaaf geworden. Heb toevallig een paar weken geleden zo's gevaarte aan 1 stuk op de breipennen nr 10 gehad en dat was idd bijna geen doen :))
    Fijn weekend onder je dekentje
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het klinkt oud, maar je bent het niet, haha. We zijn ongeveer even jong en ook ik kan me die ijsbloemen heel goed herinneren op mijn slaapkamerraam. Hele mooie bloemen, inderdaad kunstwerkjes, eigenlijk niet te bevatten, maar er zal wel een verklaring voor zijn. Ik ga dat een keertje googlen :-)!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat ziet er zeker uit als een heerlijke plaid! Prachtig met die kabels.Ik ben ook bezig met haken.Ook in een lichte kleur. Maar de wol van jou is veeel mooier. Ik heb deze niet gezien jammer genoeg. Maar het is een heerlijke bezigheid. Veel plezier ervan dit weekend ! Liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Is er van de heerlijke gebreide plaid ook een patroon? Zo ja, hoe krijg ik dit patroon in mijn bezit? Graag een reactie naar anneke_hoogendoorn@hotmail.com Dank u!

    BeantwoordenVerwijderen