donderdag 8 januari 2015

Nog nét: Kerst-brocantefair op Kasteel Schaloen


  Ik weet het: de kerst is al voorbij. Toch wil ik daar nog eventjes op terugkomen. In december werd op kasteel Schaloen (Valkenburg) voor het eerst een brocante-kerstfair gehouden, waarbij er niet alleen kraampjes stonden op de buitenplaats (zoals in de herfst: zie mijn post daarover) maar ook binnen in het kasteel stonden een paar standhouders met hun mooie waar. Binnen kon je je ook even warmen aan een glaasje glühwein, want buiten was het bitterkoud! Daardoor hadden er wel wat standhouders het laten afweten, maar het was toch nog de moeite waard om een rondje te maken. Samen met mijn neef en vrouw, gingen manlief en ik op jacht naar leuke brocante. Het werd een heel gezellige middag, waarbij er natuurlijk ook iets mee naar huis ging...
En ik was weer eens mijn camera vergeten. Deze foto's zijn gemaakt door mijn nicht met haar mobiel. En aangezien ik niet zo'n wizz-kid ben wat betreft foto's omzetten naar de pc, heeft het wat langer geduurd om deze post te maken. Dankjewel Ria, voor het doorsturen van deze foto's, daardoor wordt deze post toch wat leuker om naar te kijken... 
Het kasteel op zich is al een mooie setting voor een sprookje.
Maar het aanbod was ook zeer de moeite waard.
 Echte brocante met hier en daar wat zwaardere antieke stukken

(en dan heb ik het niet over onszelf ;-)).




Mijn nicht kocht o.a deze stoere takkenkrans.


En ik vond hier,
 wat mijn hartje sneller deed kloppen...
Nee, niet dat luikje (hoewel ik dat ook heel mooi vond...en die bank..en dat tafeltje..)

Dit zit aan de zijkanten...

Daar viel ik gelijk voor...

Het is een oude papierrol-houder.
 Nog helemaal gaaf. Ja, dat vind ik dan ook GAAF!


Die krijgt straks een mooi plekje in mijn atelier.
Ik zie hier al van die stoere bruine pakpapierenrollen inhangen...


Het was de eerste keer dat Kasteel Schaloen deze Kerst-brocantefair hield, maar de reacties waren zeer positief. Dus het zou me niet verbazen als dit een jaarlijks uitje wordt. Voor mij en mijn mede-brocante-snuffelaars mag het!



Liefs, Peetje

23 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje,
    Wat een heerlijke brocantefair was dat. Niet te groot en ook niet al te druk denk ik zo. Lekker de tijd en de ruimte om heerlijk rond te struinen... En wat heb je prachtige papierrolhouders gevonden. Ik heb hier wel zo'n grote rol bruin papier, maar die staat altijd ergens in een hoekje en moet even op de vloer als ik er wat papier af wil halen... Prachtig met die mooi versierde ijzeren zijkanten... wat een juweel...
    Leuk dat je ons toch nog even mee kon nemen.
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Peetje, Wat een mooie vondst! Heerlijk zo'n fair. Dan wou ik echt dat ik wat meer richting zuiden woonde. Daar gebeurt toch even net wat meer als in onze polder. Ik ga eens even zoeken op je blog of ik ook foto's kan ontdekken van je atelier! want daar ben ik gek op. Heb nu zelf schuur/bijkeuken die over is en opnieuw ga inrichten als een soort van hobbykamer.Fijne dag en liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat is een mooie aanwinst! Ik ging eerst raden voor ik verder las en ik zag het luik, maar nee dus hihi. Zo'n papierrolhouder is wel heel gaaf, maar goed dat jullie ondanks de kou zijn gegaan. Het was dan ook een prachtige plek om te vertoeven. Succes met inpakken en een fijne dag!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peetje, dat is inderdaad een fantastische aanwinst. Ben wel blij dat je erbij gezet hebt wat het is :-)
    Ik houd wel van die gietijzeren voorwerpen, als ze maar niet te pietepeuterig en krullerig zijn.
    Mooie foto's ook.
    Lieve groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wowwwww geweldig wat een mooierd...!!....liefs van mij......x!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw dit is mooi zeg!! Heerlijk zo'n dag dit is genieten op en top!
    Je aanwinst is geweldig!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig exemplaar heb je op de kop getikt. Ben benieuwd welk mooi plekje hij heeft gekregen. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik vind hem ook heel gaaf. Leuk om echt te gaan gebruiken. Ik dacht even dat het twee op elkaar gestapelde tafeltjes waren.
    Ook vind ik het telkens weer sfeervol om bij het openen van je blog de vier winterfoto's te zien. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw Peet.....dat is zeker voor herhaling vatbaar....ziet er allemaal heel leuk uit en wat is dat een mooi kasteel...je hebt een prachtige nieuwe aanwinst gescoord...super zeg en het lijkt me zeker mooi in je nieuwe atelier...ik vind het leuk dat je de foto's nu nog laat zien....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha, das leuk, ja ik zie het ook al voor me:)
    ik wist eerst echt niet wat het was hoor, je hebt er oog voor;-)
    leuke fair zo te zien, mooie spullen, helaas te ver weg..:(
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Foto's zijn goed gelukt! Superleuk

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik dacht eerst dat het kleine bankjes op elkaar waren , maar nadat je zei dat het papierrolhouders waren, zag ik het direct.
    Echt gaaf hoor.
    Ik ben benieuwd hoe je het in huis gaat zetten .
    Lieve groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zo'n kasteel geeft toch direct zoveel allure aan het geheel.....wat een sfeer.
    Mooie aanwinst zeg.......stijlvol en nog handig in gebruik ook.....
    Leuk om zo toch even een glimp te zien van deze fair.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Altijd leuk zo'n fair en je hebt echt een gave papierrolhouder gekocht, die zal prachtig staan in je atelier!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Misschien is het een idee om alle standhouders de volgende keer bij koud weer naar binnen te halen, zo voorkom je lege kramen en is het voor bezoekers aantrekkelijk om langs te gaan, bij een compleet gevuld kasteel.

    Wat een mooie aanwinst!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die papierrolhouder is zeker heel erg mooi!

    Ik ben samen met mijn man anderhalve maand geleden gaan wandelen en lunchen bij Kasteel Schaloen en zag de aankondiging staan. We hebben nog even getwijfeld of we zouden gaan maar het toch niet gedaan, het is toch een tijdje rijden ook al wonen we in Limburg en die tijd is altijd al druk en ik had geen idee of het een aantrekkelijke markt zou zijn. Nu ik jouw ervaringen hoor denk ik dat ik volgend jaar toch wil gaan. Heb overigens wel een mooie dekschaal en een tafeltje gekocht in de kringloopwinkel van Valkenburg. Kom je daar wel eens?

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker een mooie locatie voor een brocante-markt. Je kunt misschien al eens eerder gaan, in het najaar (zie mijn post) alleen is het dan alleen buiten. Het kasteel is nu in andere handen en zij vertelden ons op de kerst-brocante-fair dat ze nog meer plannen hebben om het een en ander te organiseren, want dit was zeker al een voltreffer. Dus wie weet, komt er ook nog een lente-fair?
      En ja, die kringloop in Valkenburg bezoek ook regelmatig. Altijd leuk om even te snuffelen (al mocht ie voor mij wat groter, tenminste het klein-spul gedeelte).
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  17. Dit is echt een prachtig exemplaar!

    Helemaal top voor in je atelier en dan ook nog met het bruine pakpapier.

    Wens je een heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Peet & Loek,
    het was zeker de moeite waard. Wij vanuit Venlo via jullie en samen een geweldige dag gehad. Het kasteel met binnen en buiten brocante handelaren was ondanks de kou geweldig. Bij het lezen van 'wat zwaardere antieke stukken'dacht ik al aan mij. Zwaarder en meer 'antiek'. Zoals afgesproken gaan we dit vaker doen, en beste lezers..... haar atelier is WAAAUUUWWWWWW!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige vondsten! Functioneel en mooi met een rol eraan inderdaad! :)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is dat een gaaf ding! Dat zal leuk staan in je atelier! En zo'n fair blijft altijd leuk hè, ik heb er dit jaar te weinig gezien! (eh... 2014)

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo,

    Via Marjon van MJ House kwam ik op jouw blog terecht. Ik ga je volgen!

    De fair in Valkenburg bezocht ik ook. Een prachtige plek hè?
    Ik had het geluk twee oude kastdeuren te vinden, bij Lei Jans.


    Groetjes,

    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen