vrijdag 16 januari 2015

Winters zonnetje...

Toen ik vorige week zo 'lekker' aan het opruimen was,
 lekker muziekje op de achtergrond 
( en af en toe meebléren want de kinderen zijn weer naar school, haha)
scheen opeens het zonnetje heerlijk naar binnen.

Wat kan een mens daarvan genieten
(van de zon, niet mijn gezang, ben ik bang ;-((.
 Dan schijnt het zonnetje ook bij mij binnen...


Na gedane arbeid nog even relaxen met een heerlijke kop thee en ondertussen genieten van een heerlijk geurkaarsje (laatst deze meegenomen van de P.rimarkt voor 99 ct!). Ik verwachtte niet veel, maar ik was toch aangenaam verrast door de geur. 

Dit hoekje bij de radiator ook even opnieuw ingericht. Ik heb niet veel veranderd, eigenlijk een glazen karaf weggelaten en de oude berenklauw wat gefatsoeneerd. Ja dames, ik leer het langzaam...dat minderen...


Met mijn alu-bakjes van Sukha ben ik ook nog steeds blij.
 Geeft zo'n mooi licht...



De schouw ziet er ook weer een stuk rustiger
 uit dan met de kerst.
Heerlijk!
En altijd in januari:
 kerstboom eruit - tulpjes erin!
Zo vind ik ze nog het mooist, een beetje groenig.
Maar dat gaat snel over...
De kan zette ik op een oud vlaai-plateau.
 

Een paar tulpjes deed ik in een oude
 glazen karaf op het brocante-tafeltje.

Na twee dagen zien de tulpjes er al zo uit.
Ze 'groeien' de vaas uit.

Dikke dotten roze.
Op naar de lente!
(hoewel je dat met dit weer niet zou zeggen)



Ik wil jullie nog bedanken voor de massale
 leuke, lieve en grappige reacties
 op de actie van manlief.
Ik kan jullie vertellen dat er
hier eentje rondliep met een
 smile van oor tot oor...


Liefs, Peetje





21 opmerkingen:

  1. Dat minderen vind ik soms ook nog wel lastig, maar ik begin het steeds beter te leren. Het brengt meer rust in huis en daar voel ik mij goed bij. Mooi om in deze tijd tulpen in huis te halen. Men zegt dat je tulpen in een klein laagje water moet zetten met een theelepel zout erbij, dan schijnen de tulpen minder hard te groeien en rechtop te blijven staan.

    Ik wens je een heel fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Staat heerlijk fris en lenteachtig zo. Ben jij ook zo gek op het Saks motief, zoals in je vlaaienplateau?
    Ook bij ons tulpen in de vaas en dan bedoel ik ook letterlijk IN de vaas. Ik neem er altijd een hoge glazen vaas voor en knip de tulpen goed kort af, zodat ze wel 10 à 15 cm onder de rand staan. Na 3 dagen zijn ze dan zo gegroeid dat ze de rand net raken. Heb je tenminste niet zo'n last van al die overhangende slappe bladeren.
    Aan minderen doe ik niet, wel aan opruimen en regelmatig iets anders neerzetten, maar dat laatste komt door de Woonstek Winkel :-)
    Alvast een fijn weekeinde, warme groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk fris en bloemig! Mooi zo gevangen in het zonlicht. Ja daar kan ik ook zo van genieten na de kerst. Weer rust en ruimte. Mooi begin van het nieuwe jaar toch. Geniet ze en fijne dag, hier schijnt het zonnetje ook eindelijk eens. Liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zonnetje schijnt heerlijk..hier ook al de hele dag maar tis wel frisssssss.......ga zo lekker even met iris lopen......Trevor is in de winkel.....liefs fijn weekend van mij....geniet van je mooie hoekjes....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi! Net op je blog terechtgekomen, wat ziet het er prachtig uit, je hebt er een volger bij!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie hoekjes weer Peetje...hier schijnt de zon ook...pffff...die ramen weer hé....maar wel lekker.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, Petra! `k Weet van gekkigheid niet wat ik moet gaan doen met dit zonnetje. Al even in de tuin bezig geweest, foto`s gemaakt voor mijn weblog, oh,..echt genieten!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die zonnestralen, ze doen ons goed. Mooie hoekjes weer bij jou, blijft een uitdaging hé, less is more. fijn weekend.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dan heb je mijn tulpen nog niet gezien, die hangen inmiddels wel heel erg met hun kopjes naar
    beneden, tijd voor iets nieuws...Zo, dus wij hebben op onze beurt jouw mannetje weer blij gemaakt, mooi toch? Gezellig hoor dat zonnetje, dat maakt het allemaal zoveel leuker. Geniet van je vernieuwde hoekjes!
    Liefs en een mooi weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Laat dat zonnetje maar komen! Je tulpen geven al een beetje dat voorjaarsgevoel, fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke lenteboodschap de zonnestralen ( en zing er gerust bij dat maakt je blij) en de tulpen. Sfeervol voor het mooie raampje en het taartplateau.
    Tulpen komen hier ook nog wel maar vandaag voor bloesemtakken gekozen, nog in de knop. Fijn weekend, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Peetje,
    Ja hier ook zo hoor, de kerstboom er uit, de voorjaarsbloeiertjes er in, maakt niet uit welke, heb op dit moment hyacinthen en narcissen staan, en ook nog een bosje ranonkels... zo gezellig.
    Het is weer helemaal mooi bij je, geniet maar lekker van je rustige interieur...
    Ik wens je een heel mooi weekend,
    Liefs
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, Peetje, ik zie hem lopen!
    Je hebt het weer heel gezellig gemaakt.
    En die tulpen zijn mooi. Het is met de bollen en bloesemtakken echt de overgang naar de lente!
    Ik wens je een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja das ook genieten he? zo,n zonnetje! je hebt het weer leuk zo, je laatste plaatje vind ik echt brocante, mooi.
    heb ook al gekeken naar dezelfde tulpjes, ze zijn zo lief van kleur! maar ze gaan ook zo snel;(
    geniet lekker van je opgefriste interieur, zing lekker verder!! en je man z,n begin van 2015 kan al niet meer stuk, hahahhaha
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  15. foutje, ik bedoel de foto op het brocante tafletje, en je schouw:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi die tulpen, ik vind ze altijd prachtig. Ik heb er ook zin in, misschien haal ik vandaag een bosje.
    Ooh ha ha, je man! Zo leuk!!
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hou ook zo van tulpen , ze brengen de lente weer wat dichterbij.
    Ik vind het ook altijd moeilijk , iets weg te laten , vooral als je alles mooi vind.
    En leuk dat jouw man zo van de complimentjes heeft genoten ;))
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat kan het zonnetje veel veroorzaken, mooie plaatjes, een goed humeur, vrolijk gezang....
    Je hebt het lentegevoel heel goed overgebracht, je tulpen zijn prachtig.
    Lekker al die mooie hoekjes. Je man mag met recht glimmen hoor..ha, ha

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja zon/licht doet leven......ik ga dan ook ineens als een speer door het huis ;) Hoe herkenbaar met een muziekje aan....gaan met die banaan ;)
    Als het zo grijs is ben ik dan ook niet vooruit te branden....dus ha.....we gaan de goede kant op.
    "s avonds al langer licht......dus ik heb er zin in.....laat de lente maar komen!

    Heerlijk he zo zenn in je huis.....minimaliseren geeft letterlijk lucht.....maar ha....ben er soms toch niet zo goed in.....;)

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het zijn de kleine dingen die het dagelijks leven net wat mooier maken he? Geurkaarsje, mooie bloemen en spulletjes, muziekje, lekker kop koffie of thee, zonnetje etc. Fijne nieuwe week. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja......een zonnetje en we komen weer in de benen hè, heerlijk!
    En die tulpen vind ik juist mooi wanneer ze wat gaan hangen anders zijn ze zo stijf! Jammer dat ze zo van korte duur zijn!
    En die man van je.....hij mag best zo trots als een pauw rondlopen: we hebben allemaal een oogje op hem geloof ik, haha.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen